Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Marjo schreef:Bijzonder, de dressuursport op de OS ligt onder een vergrootglas vanwege dierenwelzijn. En wat zien we hier terug? Korte, opgekropte halzen waarbij de kin in veel gevallen nog nét de borst niet raakt. Opzetteugels worden nog veel gebruikt, staartlepels bij zo'n beetje elk paard...
Dus ja.. Mooi? Ik ben één keer op een tuigpaardendag geweest. Nooit meer.
Marjo schreef:Bijzonder, de dressuursport op de OS ligt onder een vergrootglas vanwege dierenwelzijn. En wat zien we hier terug? Korte, opgekropte halzen waarbij de kin in veel gevallen nog nét de borst niet raakt. Opzetteugels worden nog veel gebruikt, staartlepels bij zo'n beetje elk paard...
Boras schreef:Marjo schreef:Bijzonder, de dressuursport op de OS ligt onder een vergrootglas vanwege dierenwelzijn. En wat zien we hier terug? Korte, opgekropte halzen waarbij de kin in veel gevallen nog nét de borst niet raakt. Opzetteugels worden nog veel gebruikt, staartlepels bij zo'n beetje elk paard...
Ik ben het helemaal met je eens.
_San87_ schreef:Zo, ik krijg nekkramp en last van benauwdheid als ik Barend zie
Die hals, echt vreselijk om te zien.
Figaro schreef:Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos
SophievdV schreef:Ik snap het commentaar wel op de foto's, alleen de momenten die zijn vast gelegd zijn ook wel onvoordelig voor merendeel van de paarden. Dat vertekent het beeld ook wel in negatieve zin.
Wat de voeten betreft: vaak wordt er wel meer voet gecreëerd. De ijzers die er extra onder gaan zijn van aluminium. Dat weegt niet extra, het zorgt wel voor meer voet waardoor de paarden meer gaan heffen.
Gebruikers op dit forum: assebassie, Jet, pinto_1, Unit en 11 bezoekers