Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Nieuwsredactie

Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-23 16:54

Britt Dekker op Instagram
Sport
Ingezonden door een Bokker

Afbeelding
Britt en George, hier tijdens het NK dressuur 2023. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Britt Dekker en George, sportnaam Genciano X, zijn voor de tweede keer op rij Nederlands kampioen Iberische dressuur geworden. In Exloo wisten ze scores van 74% en 79% te behalen, een persoonlijk record waarmee ze zich hebben weten te selecteren voor het EK in Parijs.

Een blije Britt schrijft op haar Instagram: "Voor de tweede keer op rij NEDERLANDS KAMPIOEN!. Nl. 74% en 79% in de freestyle! Een personal best!!!! Wat betekent dat we geselecteerd zijn voor het Europees Kampioenschap in Parijs (FR) !!!! George maakt al mijn dromen waar! Paris Here We Come!!!"

Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 27-09-23 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

Earth

Re: Britt Dekker Nederlands Kampioen dressuur voor Iberische paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 16:59

Gefeliciteerd, het lijkt me echt een feestje om dat paard te rijden :D

Run forrest run!!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:03

Ik begrijp dat Britt Dekker veel aandacht krijgt als BNer, maar ik vind het wel jammer dat er verder geen aandacht wordt besteed aan de rest van het evenement en de deelnemers die op de 2e en 3e plaats zijn beland en mogelijk ook naar Parijs gaan voor het EK. Bij andere interessante wedstrijden wordt dit meestal wel belicht toch?

Ik weet dat Romy Huisman 2e is geworden met haar zelfopgeleide paard Illustro en ook naar Parijs gaat, zou jammer zijn als zulke mensen geen ruimte krijgen in zo’n nieuwsbericht, puur omdat ze geen mediaster als Britt zijn. Want dit nieuwsbericht is gewoon van Britt haar instagram geplukt, niet eens van een nieuwsartikel, terwijl Romy er zelf ook een bericht op insta aan gewijd heeft: https://instagram.com/snuitable?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Laatst bijgewerkt door Suliko op 26-09-23 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:06

Suliko schreef:
Ik begrijp dat Britt Dekker veel aandacht krijgt als BNer, maar ik vind het wel jammer dat er verder geen aandacht wordt besteed aan de rest van het evenement en de deelnemers die op de 2e en 3e plaats zijn beland en mogelijk ook naar Parijs gaan voor het EK. Bij andere interessante wedstrijden wordt dit meestal wel belicht toch?

Nou, precies dat dus.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:17

Suliko schreef:

Ik weet dat Romy Huisman 2e is geworden met haar zelfopgeleide paard Illustro en ook naar Parijs gaat, zou jammer zijn als zulke mensen geen ruimte krijgen in zo’n nieuwsbericht, puur omdat ze geen mediaster als Britt zijn. Want dit nieuwsbericht is gewoon van Britt haar instagram geplukt, niet eens van een nieuwsartikel, terwijl Romy er zelf ook een bericht op insta aan gewijd heeft: https://instagram.com/snuitable?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Dit vind ik ook erg jammer Romy heeft zo hard gewerkt om Illustro tot dit niveau op te leiden en dan tweede worden in de deelnemersveld verdiend een vermelding.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:21

Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom rassenwedstrijden ineens nieuwswaardig zijn :')

Freemax Cow Choco 16 inch, forkmaat 4 te koop. Meer info: PB

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:45

Het viel mij bij de wedstrijd op dat er veel Duitsers en Belgen mee deden, en zelfs wonnen. Heeft iemand enig idee hoe dat zit? Lijkt me dat een Nederlands Kampioenschap alleen voor Nederlanders zou horen te zijn, toch?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:35

Ik ben het met jullie eens. Romy rijdt bijzonder vriendelijk maar de ruk en pluk show van de “BN-er” wordt beloond.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:41

Wat gaaf voor beide.

Romy ken ik nog van een longeercursus.
Wat een lieve en vrolijke vrouw.
Wat super leuk zeg.
Ik kende alleen snuitje
Knap hoor.
Ga Romy volgen op instagram.

Gefeliciteerd en zet hem op Romy!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 04:24

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd
Laatst bijgewerkt door Muiz op 27-09-23 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 05:21

Ga je lekker ? Nooit geleerd een mening niet als een feit neer te zetten ?

Leuk voor dr, de rest ook super gedaan. Mooi dat er bij andere rassen dit soort mogelijkheden zijn.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 05:44

Achterom schreef:
Ik begrijp sowieso niet zo goed waarom rassenwedstrijden ineens nieuwswaardig zijn :')

IJslanderwedstrijden komen toch ook in het nieuws? Van de week nog een wedstrijd voor Friezen. Dat is al zo lang ik op Bokt actief ben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 05:55

Mooie prestatie :)F

Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:12

amen schreef:
Moderatoropmerking:

Oké dit is wel heel erg ongenuanceerd. Maar ik kan je niet helemaal ongelijk geven. Ik vind het ook geen mooi plaatje om te zien. Veel te theatraal en het is duidelijk dat ze het “trucje” heeft overgenomen van een trainer. Wat mij eigenlijk nog het meeste stoort is dat ze zich Nederlands kampioen noemt maar er niet bij verteld dat ze in een speciale competitie rijd. En dus niet tegen de echte dressuurtop van Nederland heeft gereden.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 27-09-23 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:16

amen schreef:
Moderatoropmerking:

Wauw, heb je persoonlijk iets tegen haar?
Laatst bijgewerkt door Muiz op 27-09-23 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:44

amen schreef:
Moderatoropmerking:

Wat een onzin weer :')

Britt rijdt super netjes en ik denk als er iemand vriendelijk rijdt dat het Britt wel is. En geruk en gepluk dat heb ik echt nog nooit bij Britt gezien.
Ik vind het super wat ze in relatief korte tijd heeft bereikt en hoop dat ze het in Parijs ook heel goed gaat doen. Want daar heeft ze er niets aan dat ze een BNN-er is.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 27-09-23 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

11 mei '23: Tin Tin Twizzl (Peru's Sarowski x Don Romantic x Painters Row)
23 april '21: Reus Rocco (Peru's Armani x Indian Rock x De Niro)
21 april '21: Rivella's Romance (Perus's Argument x Don Romantic x Painters Row)
21 maart '21: Reckless Revi (Peru's Argument x Sam R x Krack C)
2 juni '16: Lumidi (Negro x Don Romantic x Painters Row)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:45

Jennyj01 schreef:
amen schreef:
Moderatoropmerking:

Oké dit is wel heel erg ongenuanceerd. Maar ik kan je niet helemaal ongelijk geven. Ik vind het ook geen mooi plaatje om te zien. Veel te theatraal en het is duidelijk dat ze het “trucje” heeft overgenomen van een trainer. Wat mij eigenlijk nog het meeste stoort is dat ze zich Nederlands kampioen noemt maar er niet bij verteld dat ze in een speciale competitie rijd. En dus niet tegen de echte dressuurtop van Nederland heeft gereden.

Dat viel mij inderdaad ook op en stoorde ik mij ook aan. Bij het lezen van de instapost dacht ik hu maar het EK dressuur is toch al geweest :')
Ik doe het haar zeker niet na hoor, maar ook het niveau tussen het EK wat Britt gaat rijden en het ek vanuit de fei zit natuurlijk ook wel een verschil

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 06:47

Tazzey schreef:
Ik ben het met jullie eens. Romy rijdt bijzonder vriendelijk maar de ruk en pluk show van de “BN-er” wordt beloond.

Mee eens en Romy rijdt op een trensje!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:16

_San87_ schreef:
Achterom schreef:

IJslanderwedstrijden komen toch ook in het nieuws? Van de week nog een wedstrijd voor Friezen. Dat is al zo lang ik op Bokt actief ben.

IJslanderwedstrijden is dan toch wel weer echt wat anders, maar Friezenwedstrijden zijn imo net zo weinig nieuwswaardig als dit.... dressuurwedstrijden omdat ze met de reguliere dressuur niet mee kunnen komen heb ik altijd een wat apart verschijnsel gevonden :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:32

Jennyj01 schreef:
amen schreef:
Moderatoropmerking:

Och ze noemde zichzelf ook zender baas toen ze bij een al reeds bestaand YouTube kanaal mocht aanschuiven dus ik kan hier niet verbaasd om zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:35

__Sannne schreef:
Het viel mij bij de wedstrijd op dat er veel Duitsers en Belgen mee deden, en zelfs wonnen. Heeft iemand enig idee hoe dat zit? Lijkt me dat een Nederlands Kampioenschap alleen voor Nederlanders zou horen te zijn, toch?

https://www.mci-nl.club/Kampioenschappen-NK-EK/

Ik denk dat deze zich probeerden te kwalificeren voor Nederland?

Ik vind het leuk voor Britt, dat zij en de rest van de gekwalificeerden Nederland maar goed mogen verdedigen op het NK.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:44

jansje73 schreef:
Tazzey schreef:

Dat maakt toch niks uit. Vriendelijk is vriendelijk, onvriendelijk is onvriendelijk. Dat heeft niks met het bit te maken.
Ik vind vooral de reacties erg onvriendelijk.

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 07:51

Dorine92 schreef:
jansje73 schreef:

Dat maakt toch niks uit. Vriendelijk is vriendelijk, onvriendelijk is onvriendelijk. Dat heeft niks met het bit te maken.
Ik vind vooral de reacties erg onvriendelijk.

Dit was mijn idee ook. :)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:00

Ten eerste ben ik geen fan van Brit persoonlijk, maar dat heeft niets met haar rijden te maken.
Maar ze is absoluut niet dom, dat is een feit.
En uiteraard is het jammer dat anderen niet genoemd worden maar ook daar kan Brit zelf niks aan doen.
Ik vind het een beetje als jaloezie lijken hoe sommigen hier reageren.

Brit start bij ons ook wedstrijden, is altijd netjes, professioneel, neemt tijd voor fans en we zien haar hier niet onvriendelijk rijden.

Ze is nu eenmaal een BN-er en komt daardoor in het nieuws. Maar niet alleen de Iberische paarden komen hier aan bod, ook de IJslanders, Friezen, en alle takken van sport.

Ik vind dat ze het juist heel slim heeft aangepakt , door op deze manier zo'n paard te kunnen krijgen, wat ze anders wellicht niet had kunnen kopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 08:02

ElCamino schreef:
Maar niet alleen de Iberische paarden komen hier aan bod, ook de IJslanders, Friezen, en alle takken van sport.

Ik heb volgens mij in al die jaren nooit een berichtje gezien over een dressuurwedstrijd voor IJslanders :?