Tv-paard Amika met pensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Tv-paard Amika met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-23 20:16

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie


Het bekende tv-paard Amika gaat met pensioen. De schimmel is bekend van de gelijknamige serie van Studio 100. De afleveringen werden uitgezonden op Ketnet en kunnen nog steeds bekeken worden via VRT MAX.

Amika ging na zijn tv-carrière naar Plopsaland De Panne, waar hij ging wonen op de Big en Betsy Hoeve. Hij werd daar tien jaar lang verzorgd door Alexander Moncarey, bij wie hij nu van zijn pensioen mag gaan genieten. De laatste twee jaar ging de gezondheid van Amika achteruit. Daarom zocht de Plopsa Group een andere plek voor hem. "Wij hadden Amika graag tot zijn laatste dag bij ons gehad, maar door zijn toestand waren wij verplicht om een andere weide voor hem te zoeken."

Het was een prachtig weerzien met Alexander. "Het was vijf jaar geleden dat ik hem nog zag en toch herkende hij mij nog."
Amika mag zijn dagen in de wei door gaan brengen met Pinot, een 23-jarige gepensioneerde merrie. "Hun karakters passen en ze komen goed overeen", aldus Moncarey. Hij benadrukt nog wel dat het niet de bedoeling is dat de fans hem komen bezoeken. "Amika heeft de voorbije jaren genoeg mensen gezien en verdient een pensioen in alle rust en stilte."

De Plopsa Group zal geen vervanger voor Amika gaan huisvesten, omwille van zijn unieke karakter. "Bovendien zal de Big & Betsy Hoeve, de thuisbasis van Amika en tal van andere dieren in Plopsaland De Panne, volledig conceptueel herdacht worden om het boerderijleven verder in leven te houden."

Op de website van VRT NWS is een filmpje te zien.



Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.



Gebruikte bronnen:

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Anoniem

Re: Tv-paard Amika met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 20:21

Dit was toch niet de echte Amika?

Ik ben blij dat het paard met pensioen mag in ieder geval, vond het niet bijzonder paardvriendelijk hoe hij werd gehouden :o

Goede beslissing van Studio 100 dus om mee te gaan met de tijd en dit te stoppen.

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Tv-paard Amika met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:43

Dacht dat ik eens gehoord had dat het paard in de serie door zeven verschillende paarden werd gespeeld

“The biggest lie I tell myself is ‘I don’t need to write that down, I’ll remember it….”

Follow us on Instagram @nynkevdwal_paradressage
https://instagram.com/nynkevdwal_paradressage?utm_medium=copy_link

LWDaisy

Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Tv-paard Amika met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:23

Ik heb nog een figurantenrolletje in Amika gespeeld :') Hij stond ook gestald op dezelfde stal waar mijn nicht haar paard stond. Fijn dat hij nu op pensioen mag, ik heb hem in Plopsa ook gezien en de rust van een minder drukbezochte plek zal vast fijn zijn :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Tv-paard Amika met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 03:21

Werkelijk nog nooit van gehoord, hahaha

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Tv-paard Amika met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 07:56

Denk dat het paard blij is om uit die drukte te zijn.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:10

Hermelijnhof schreef:
Werkelijk nog nooit van gehoord, hahaha

Het is / was dan ook voor kinderen :D

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:54

LWDaisy schreef:
Ik heb nog een figurantenrolletje in Amika gespeeld :') Hij stond ook gestald op dezelfde stal waar mijn nicht haar paard stond. Fijn dat hij nu op pensioen mag, ik heb hem in Plopsa ook gezien en de rust van een minder drukbezochte plek zal vast fijn zijn :)

Ja, in Buggenhout!

Born to slide, forced to work


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, bamisalami, carika, Durquia, ellepel, Femia, friezenfan2, Googlebot, Hannanasjuh, laura22, lukka63, maessie, Perros, Room_Soesje, secricible, Solmyrkvi, Swift, Texas02 en 96 bezoekers