Woonboerderij Oudenhoorn uitgebrand, paarden veilig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Woonboerderij Oudenhoorn uitgebrand, paarden veilig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-23 16:33

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


In Oudenhoorn is zondagmorgen een woonboerderij uit 1930 door een grote brand volledig in de as gelegd. Even na 6:00 uur werd alarm geslagen, rond 8:30 uur had de brandweer het vuur onder controle. Het woonhuis is volledig verwoest, een aangrenzende paardenstal kon behouden worden. In de stal stonden 18 paarden, deze zijn veilig naar buiten gehaald. Mensen uit de buurt hebben hierbij geholpen. In de stal was ook hooi aanwezig, De brandweer kon gelukkig voorkomen dat het vuur oversloeg.

De brand werd ontdekt door een zoon van het gezin dat in de boerderij woonde. Hij lag te slapen op de eerste verdieping van het huis, werd wakker van het vuur en kon de rest van zijn gezin waarschuwen. Daarna is hij begonnen de dieren uit de stal in veiligheid te brengen. Het hele gezin van vijf personen kon zich door de alerte zoon op tijd uit de voeten maken. Er zijn geen gewonden gevallen, wel is iedereen natuurlijk behoorlijk geschrokken. Bij de brand kwam geen asbest vrij, wel was er flinke rookontwikkeling. De oorzaak van de brand is onbekend.

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie