Uzzo met pensioen bij Patrick van der Meer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25875
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Uzzo met pensioen bij Patrick van der Meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-23 15:32

Bokt Nieuwsredactie
Sport

Afbeelding
Patrick van der Meer en Uzzo tijdens het CHIO Rotterdam
in juni 2015. Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Uzzo, het paard waarmee ruiter Patrick van der Meer mooie successen boekte in de dressuursport, gaat met pensioen. De nu 22-jarige bruine ruin mag lekker gaan genieten in de weilanden bij de stal van Van der Meer.

Uzzo werd geboren in 2001. Fokker Ron Schonewille fokte hem uit de KWPN-merrie Orlandaise, een dochter van Indoctro. Zijn vader is de hengst Lancet.

In 2005 won Uzzo finale voor vijfjarigen tijdens de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in Verden. Een jaar later won bij het brons bij de zesjarigen. Vanaf september 2011 kwam de combinatie uit op het hoogste dressuurniveau. In 2012 nam de combinatie deel aan de Olympische Spelen in Londen, waar zij alleen individueel aan de start kwamen. Hier werd hij 25e in de Grand Prix en 32e in de Grand Prix Special. In 2015 kwamen ze ook aan de start tijdens de Europese kampioenschappen in het Duitse Aken. Hier veroverden ze het goud met het Nederlandse team, werden individueel 13e in de Grand Prix en 11e in de Kür op Muziek.

In september 2015 kwam er een einde aan de combinatie, toen werd bekend dat het paard was verkocht aan de toen 20-jarige Charlotte Kruiniger, een pupil van Patrick van der Meer. Zij bracht hem in 2018 één keer internationaal uit tijdens een U25-wedstrijd in Falsterbo, Zweden. Hier werden ze 10e in de Grand Prix en 11e in de Kür. Daarna reed ze alleen nog nationale wedstrijden met het paard.

Afgelopen week verscheen het bericht dat Uzzo nu mag gaan genieten van zijn pensioen, dit mag hij gaan doen op de plek waar hij het langste heeft gestaan, namelijk bij Patrick van der Meer. Op haar Facebook-pagina laat Charlotte weten: “Met pijn in m’n hart hebben we in overleg met Patrick besloten om Uzzo op zijn eigen vertrouwde plek te laten staan waar hij al bijna heel zijn leven staat. Ik hoop dat hij lang van zijn welverdiende pensioen kan genieten! Uzzie bedankt voor alles.”

Ook Patrick van der Meer laat van zich horen. Hij bedankt via zijn Facebookpagina de familie Kruiniger voor de prettige samenwerking en het vertrouwen in de afgelopen jaren. Ook wenst hij Charlotte Kruiniger veel succes op haar geweldige nieuwe stal. Zij gaat verder bij haar eigen stal in Rockanje, die zijn samen runt met haar vriend, springruiter Roeland Plaisier.

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


Duran123
Berichten: 1034
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Uzzo met pensioen bij Patrick van der Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:32

In de weilanden bij stal van der Meer???
Vraag me af welke?? Er groeit anderhalve grasspriet daar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, carika, DWensink, Hannerups, HopeMyDay, love_juliet, majemalo, mika11, Monody, nathe, Nienke1979, ramasso, rocky_1995, uiltje001 en 40 bezoekers