Paardenstal in Keerbergen (BE) volledig uitgebrand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26171
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Paardenstal in Keerbergen (BE) volledig uitgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-23 16:54

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


In het Belgische Keerbergen is afgelopen woensdag een paardenstal volledig uitgebrand. De paarden en de hond die in de stal waren, konden door de eigenaren op tijd in veiligheid gebracht worden. De brand was kort en heftig en werd ontdekt door een tuinman en de buren. Zij zagen de rook en sloegen alarm. De brandweer was vervolgens binnen tien minuten aanwezig, maar de stal kon niet meer worden gered.

Dat het vuur zo snel om zich heen greep, kwam ook door het weer, volgens de woordvoerder van de brandweer. “Er stond een lichte wind en het is al een tijdje droog, dan kan zoiets snel gaan", vertelt hij aan de VRT. Omdat de brandende stal niet in de buurt van andere gebouwen of bomen stond, was er geen gevaar dat het vuur over zou slaan. De materiele schade is wel groot, onder andere een motorfiets, een grasmaaier en een tractor gingen in vlammen op.

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


cariena1
Berichten: 926
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Paardenstal in Keerbergen (BE) volledig uitgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 17:00

Veel sterkte wat vliegen er laatste tijd veel stallen in brand

Belladonna1
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-06-23

Re: Paardenstal in Keerbergen (BE) volledig uitgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 17:04

Gelukkig alleen matele schade . Ik snap sommige mensen niet dat ze zeuren dat hun tuin van meer dan 1000 euro in vlammen op is gegaan. Helaas heb je zukle mensen . Je paard is.toch belangrijker dan de spullen er omheen .

Teminste bij mij gaan de beesten voor . Als die er maar veilig uit de stal komen de rest komt later . Eerst de paarden honden katten en mensen veilig dan pas kijken hoe en wat met het materiaal
.

belle_boef

Berichten: 10724
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 19:01

Belladonna1 schreef:
Gelukkig alleen matele schade . Ik snap sommige mensen niet dat ze zeuren dat hun tuin van meer dan 1000 euro in vlammen op is gegaan. Helaas heb je zukle mensen . Je paard is.toch belangrijker dan de spullen er omheen .

Teminste bij mij gaan de beesten voor . Als die er maar veilig uit de stal komen de rest komt later . Eerst de paarden honden katten en mensen veilig dan pas kijken hoe en wat met het materiaal
.



Zeuren? Je bent blij als dieren het overleven maar materiële schade is ook een flinke aderlating en geeft gedoe, stress, etc. Iemand die een brand mee maakt zeurt niet.

Belladonna1
Berichten: 48
Geregistreerd: 03-06-23

Re: Paardenstal in Keerbergen (BE) volledig uitgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 19:09

Zeg ook niet dat iedereen het doet . Maar er zijn zeldzame gevallen die zich wel druk maken om de dure spullen . Als ze goed verzekert zijn kan die het dekken .

pateeke
Berichten: 2207
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 19:25

Wat een nachtmerrie. Tuurlijk zijn die mensen blij dat de dieren het overleefd hebben. Maar zo simpel als: de verzekering dekt het wel dus materiële schade is niet zo erg, is het niet…
Verzekering vergoedt wellicht niet alles en de vraag is nog waardoor de brand ontstaan is (en of dat dan onder de dekking valt). En zelfs dan nog: de paarden moeten toch ook ergens verblijven zolang er geen stal meer is… vraag is nog maar hoe ze dat gaan doen.

YvonneV
Berichten: 8767
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Paardenstal in Keerbergen (BE) volledig uitgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 01:39



Roihi

Berichten: 2884
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 08:51

Zou er een verband zijn tussen de twee branden? Hoop maar van niet.

Wat een ellende voor de slachtoffers.
Idd gelukkig dat de dieren veilig zijn en er geen gewonden zijn maar de kosten en alles wat er nog bij komt kijken zijn ontzettend naar.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Fly_high, Gitana, hagelslag, Malle_meid, Miiej, MyWishMax, pol013, pukkepaard, sas66, YandexBot en 58 bezoekers