NK Dressuur: Lara van Nek sterk van start bij junioren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

NK Dressuur: Lara van Nek sterk van start bij junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-23 20:00

KNHS
Sport

Afbeelding
Lara van Nek, hier met Fariska tijdens het EK 2017 in Roosendaal.
Foto: Amanda Melchior Fotografie


Tijdens het NK Dressuur gaat Lara van Nek aan kop in het eerste onderdeel voor Junioren. De amazone uit Wijdewormer scoorde met haar Jatilinda (v. All at Once) 71,16 procent en heeft daarmee een keurige voorsprong opgebouwd in het voorlopige klassement.

Van Nek streed met drie paarden mee in dit kampioenschap voor Junioren. Met haar EK-paard Fariska (v.Vivaldi) eindigde ze als negende, met Jappeloup, eveneens een zoon van All at Once, staat ze als twaalfde opgesteld. “Het was niet mijn beste proef, we hadden nog wel wat foutjes, maar de score is wel de hoogste die ik met Jatilinda heb gereden. Er stonden gelukkig veel 8’en tegenover de fouten”, vertelt de amazone na afloop.

Lievelingspaard
“Jatilinda is een superleuk paard om mee te werken, ze is eigenlijk wel mijn lievelingspaard. Het kan allemaal nog veel beter, maar ik durf niet te zeggen hoe de kür op muziek verloopt. Ik heb pas één keer eerder kür met haar gereden, we gaan het zien.”

Kür op muziek
Morgen vervolgt het programma met de kür op muziek, waarin de medailles worden verdeeld. Vier amazones scoorden boven de 70 procent. De voorlopige tweede plek (70,30 procent) is voor Anique Frans en haar Jack Sparrow (v. Everdale). De laatste voorlopige podiumplek is voor Yasmin Westerink en Dibert L (v. Vivaldi), die 70,25 procent lieten noteren. Ilse de Wilde en de geroutineerde Excellentie scoorden 70,10 procent en staan daarmee net buiten het podium.

Uitslag SeBo Interior & Equipage Junioren 1e onderdeel:
1. Lara van Nek (Wijdewormer) - Jatilinda (v. All at Once), 71.162%
2. Anique Frans (IJsselmuiden) - Jack Sparrow (v. Everdale), 70.303%
3. Yasmin Westerink (Dronten) - Dibert L (v. Vivaldi), 70.252%

Klik hier voor de volledige uitslag.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, lemonyellie, NorwayFjord, Ubermetrics en 46 bezoekers