Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
Cioccolato schreef:Oké, ik zal de volgende keer wel wachten tot er vijf reacties geplaatst zijn, dan blij?Kinderachtig, gelijk zo'n toon in een topic neer te zetten.
Popstra schreef:O, hoi, kom je iedereen die het (mogelijk) niet met je eens is weer woorden in de mond leggen?Jammer dat er weer azijn zeikerds zijn hier! Vraagje; lopen jullie mee in de topsport? Zien jullie met eigen ogen hoe deze ruiter zijn paarden leven?
Popstra schreef:Jammer dat er weer azijn zeikerds zijn hier! Vraagje; lopen jullie mee in de topsport? Zien jullie met eigen ogen hoe deze ruiter zijn paarden leven? Hoe hun mentale en fysieke toestand is?
_San87_ schreef:Popstra schreef:Jammer dat er weer azijn zeikerds zijn hier! Vraagje; lopen jullie mee in de topsport? Zien jullie met eigen ogen hoe deze ruiter zijn paarden leven? Hoe hun mentale en fysieke toestand is?
Ik heb in de topsport gewerkt. Mag ik nu een mening hebben, of wil je eerst mijn cv doorlichten?
pillow schreef:1. Kun je dat ook daadwerkelijk bewijzen? 2. Wie zegt dat ze allemaal 24/7 buiten op een PP moeten?Ja natuurlijk hebben die paarden het gewoon goed en worden top verzorgd, anders kunnen ze geen topsport beoefenen. Net als met melkvee in die luxe stallen, die hebben het ook goed en worden goed verzorgd, anders geven ze te weinig melk. Als dieren topprestaties moeten leveren kun je ze nou eenmaal niet 24-7 buiten op een pp laten lopen.
pillow schreef:Ja natuurlijk hebben die paarden het gewoon goed en worden top verzorgd, anders kunnen ze geen topsport beoefenen. Net als met melkvee in die luxe stallen, die hebben het ook goed en worden goed verzorgd, anders geven ze te weinig melk. Als dieren topprestaties moeten leveren kun je ze nou eenmaal niet 24-7 buiten op een pp laten lopen.
Elisa2 schreef:Ik vind dat altijd wel een interessant vraagstuk, ook bij ons in de sport: lopen we geen talent mis door paarden al op relatief jonge leeftijd te beoordelen en eventueel af te schrijven? En is het wel wenselijk dat we paarden fokken die we het liefst op jonge leeftijd zien pieken?Ik denk dat hier iets anders aan ten grondslag ligt. De goede paarden worden vaak al snel goed verkocht in de handel en vertrekken naar het buitenland.
De meeste paarden die niet goed genoeg zijn komen bij de amateursporter terecht.
Elisa2 schreef:Nou die pain face ben ik het niet mee eens, zoiets kun je ook niet beoordelen vanaf een foto. En alleen de oren naar achteren zegt echt niks over een pain face.
En inderdaad, ken helaas ook genoeg recreatiepaarden die het niet zo goed hebben. Veel op stal staan en bout gereden worden.
Net zoals de topsportstallen waar ze wel gewoon buiten komen en paard mogen zijn ook bestaan.
Gebruikers op dit forum: Donderwolk55, Indy_Mouse_9, M_Jacky, PetalBot, StalNollie, Ubermetrics en 13 bezoekers