NK Children: Goud voor Esmae Niessen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

NK Children: Goud voor Esmae Niessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 21:28

KNHS
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Nadat Esmae Niessen donderdag het eerste onderdeel van het NK Children won, ging de amazone vandaag op herhaling in deze TopFit HorseShop rubriek. Met Dadona Diva (v. Johnson TN) won ze het tweede onderdeel met de topscore van 76,922% en daarmee overtuigend de gouden medaille. Het zilver ging naar Britt Kikkert-Van der Linde, Eliev Verstappen kreeg het brons omgehangen.

“Dadona Diva was vandaag heter dan gisteren en ik had zelf ook wat meer spanning. Want je weet dat het kan en dan wil je het graag nog een keer goed doen. Maar toen ik de ring in reed, ging die spanning er langzaam af”, vertelt Esmae Niessen na haar huldiging tot kampioen. “Het is eigenlijk ongelooflijk. We zijn pas zo kort een combinatie en ze doet het allemaal voor me. Dat vind ik wel heel cool.”

Droom
Begin deze maand op CDI Exloo, dat gold als eerste observatie voor het Europees kampioenschap won Esmae zowel de landenproef als de individuele proef. En nu dus goud op het NK, wat eveneens een EK-observatie is. “Het is de bedoeling om volgende maand op de derde observatie in Geesteren ons weer zo netjes mogelijk en met name het vormbehoud te laten zien. Verder heb ik eigenlijk niet heel veel verwachtingen, we zien wel hoe het loopt. Het zou natuurlijk een droom zijn als ik in het EK-team mocht komen. Of het gaat lukken weet ik niet, het kan morgen anders zijn. Maar het zou wel heel gaaf zijn als het lukt.”

Zilver en brons
Britt Kikkert-Van der Linde reed Dark Night Texel (v. Wynton) in beide onderdelen naar de tweede plaats. Dat betekende in het kampioenschap de zilveren medaille. Ook twee keer dezelfde klassering behaalde Eliev Verstappen. Met Children-multikampioen Happy Feet (v. Tuschinski) werd ze twee keer derde en mocht zo de derde trede van het podium beklimmen.

Uitslag TopFit HorseShop Children 2e onderdeel:
1. Esmae Niessen (Hulsberg) - Dadona Diva, 76.922%
2. Britt Kikkert - Van der Linde (De Cocksdorp / Texel) - Dark Knight Texel, 76.209%
3. Eliev Verstappen (Liessel) - Happy Feet, 72.454%

NK dressuur 2023 - NK Children:
Goud Esmae Niessen - Dadona Diva, 78.250%/76.922% 155.172
Zilver Britt Kikkert - Van der Linde - Dark Knight Texel, 77.725%/76.209% 153.934
Brons Eliev Verstappen - Happy Feet, 74.225%/72.454% 146.679

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.