Cowboy te paard vangt ontsnapte koe met lasso op snelweg in VS

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Cowboy te paard vangt ontsnapte koe met lasso op snelweg in VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-23 05:18

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een gebruiker

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Afgelopen zondagmiddag ontsnapte een koe van een boerderij in Holly en slenterde kalm over de Interstate 75, wat leidde tot het kort afsluiten van de snelweg, voordat ze veilig naar huis werd teruggebracht. En het was een cowboy die de koe ving.

Het incident gebeurde rond 14.50, uur toen agenten werd gevraagd om het verkeer langs de I-75 op Belford Road te leiden nadat een op hol geslagen koe erin slaagde te ontsnappen op de snelweg. "Mannen en vrouwen die zo uit de serie Yellowstone leken te komen, probeerden de koe onder controle te houden die vastzat in een grindbak op Belford Road", twitterde MSP maandag. "Agenten bleven stand-by om het verkeer op de I-75 indien nodig te vertragen."

Cowboys stonden in de berm van de I-75 met paarden en quads in een poging de koe te vangen, maar dat lukte niet, aldus de autoriteiten. "De koe slaagde erin om uit de handen van de cowboys te blijven en ging de noordelijke rijstroken van de I-75 op", zei MSP. "De cowboys achtervolgden de koe met quads, paarden en lasso's op alle rijstroken. Agenten sloten de noordelijke en zuidelijke rijstroken van de I-75 af voor de veiligheid."

In het filmpje is er een cowboy te zien, die met zijn lasso zwaait en met succes de koe vangt voordat deze de middenberm oversteekt. Ambtenaren van het Michigan Department of Transportation zeiden dat de koe blijkbaar over een lage vangrail sprong en op de snelweg bij Grange Hall Road terechtkwam. "Het is vrij uniek", zei MDOT-woordvoerster Diane Cross. "Dat die koe niet geraakt werd door ander verkeer is een wonder."

En dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Vorige week werd een koe gespot op bijna 70 hectare niet omheind privéterrein langs de I-75, dicht genoeg bij de snelweg zodat automobilisten het konden opmerken. Het was slechts 2 mijl ten noorden van waar de koe op zondag werd gezien. Het is niet bekend of het dezelfde koe is, maar Cross zei dat de verdwaalde koe veilig was teruggekeerd naar Holly's boerderij.

Bekijk hier het filmpje.


Gebruikte bronnen:

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 06:58

Wat een gaaf beeld zeg! Natuurlijk een gevaarlijke situatie, maar gelukkig is alles goed afgelopen voor iedereen en blijft er een cool verhaal over 8-)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:08

Stoere actie maar wel met goed resultaat. Koe gevangen geen gewonden of schade. Het blijft knap dat mensen dit kunnen zo. Je paard sturen mikken en raak gooien. Ik kan stilstaand niet eens een stilstaand object raakgooien

Maar een gebruiker heeft het ingestuurd, dat staat wat eh apart :+ een gebruiker van wat? :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Cowboy te paard vangt ontsnapte koe met lasso op snelweg in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:09

Een gebruiker van bokt, daar denk ik echt niet over na hoor.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:10

Hele toffe beelden!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Kookaburra

Berichten: 5336
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:14

Dit kan ook alleen maar zo in Amerika :D
Bijzonder beeld wel!


Ik snap Karuna wel. Als je er op begint te letten..:') Gebruikt de persoon alleen bokt. Of ook nog meer? }>

chanicha

Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:16

Ik zag de beelden op tv, geweldig!
Kan alleen maar daar volgens mij :j

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:17

"Ik geef het toe ik ben een gebruiker, het pure spul dus zonder de suiker"
Slakken en zout. Als er zou staan: "een bokker" zou dan ook de vraag zijn, is dat het enige dat-ie doet?

On topic: ik vind het wel grappig dat het zelfs in de VS kennelijk nieuws is dat een cowboy op een paard met een lasso een koe vangt. Ik dacht dat daar een hele rodeo-industrie was om dat te promoten? :))

Dat er een koe ontsnapt de interstate op, dat is nieuws, dat snap ik. Maar de nadruk op die 'wrangler' vind ik best grappig. Ze zijn wat vervreemd van hun eigen cultuur :+

pol013

Berichten: 8964
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Cowboy te paard vangt ontsnapte koe met lasso op snelweg in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:27

En ineens besef je weer dat er helemaal niks achterhaald is aan de samenwerking tussen mens en paard :+:

petraaken

Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:28

Moet zeggen dat ze het best op een rustige manier deden die mannen. Wilden duidelijk de koe niet op de snelweg maar ja ze sprong toch ineens de berm over de snelweg en dan moesten ze wel snelheid maken, ze vangen en ze probeerden haar zo snel mogelijk die inham in te krijgen. Puik werk van die mannen. Koeien vangen op de snelweg zal wel geen dagelijkse kost zijn voor hen maar het werk op zich is wel dagelijkse kost. Al zullen ze dat ook wel niet elke dag zien op de snelweg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:32

Ineke2 schreef:
Een gebruiker van bokt, daar denk ik echt niet over na hoor.
Precies, wat een geneuzel. :')

Dat westernmuziekje ook onder het filmpje. _O- Wel tof hoor!

chanicha

Berichten: 12091
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:37

Ik zie toch liever dat dan die voorbij razende auto’s hoor!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:52

Ik vind het knap!
Ik verbaas me wel over hoe hard die auto's voorbij scheuren. Hier gaat alles al op de rem als er op de andere weghelft een afzetlint staat :+

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Sky_As

Berichten: 4665
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Cowboy te paard vangt ontsnapte koe met lasso op snelweg in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:42

Hoe ver we ook zijn met alle techniek, het blijft toch fantastisch, dat we zulke "simpele" dingen niet zonder dieren kunnen.
(zelfde geldt voor drugs/ziektes opsporen, een hondenneus is zo veel beter dan alle techniek die ze ooit bedacht hebben/kunnen krijgen)......Ik vind het mooi! Zelfde als een kudde schapen hoeden, waar zou je zijn zonder honden?

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

NotYourLine

Berichten: 1495
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Cowboy te paard vangt ontsnapte koe met lasso op snelweg in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:56

Wat een gaaf beeld! Levensgevaarlijk inderdaad, maar gelukkig goed afgelopen. 8-)

Not your line.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:41

Forumgebruiker :Y)

Stoere cowboy ~~}>

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:35

karuna schreef:
Stoere actie maar wel met goed resultaat. Koe gevangen geen gewonden of schade. Het blijft knap dat mensen dit kunnen zo. Je paard sturen mikken en raak gooien. Ik kan stilstaand niet eens een stilstaand object raakgooien

Maar een gebruiker heeft het ingestuurd, dat staat wat eh apart :+ een gebruiker van wat? :')


humor en begrip is soms ver te zoeken hier :D

gave actie hoor.

DuoPenotti

Berichten: 28858
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:40

Toen ik nog in het ziekenhuis werkte en iemand aan de lijn had die ik door moest verbinden en een keer zei; ik heb een lijntje voor u...keek mijn collega me ook zo >;) aan.


Maar deze video...net als in de film :)ddd
Ziet er uit als een dagelijkse actie, zo rustig en beheerst :D

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Cowboy te paard vangt ontsnapte koe met lasso op snelweg in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 12:00

Knap gedaan hoor :j

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Cowboy te paard vangt ontsnapte koe met lasso op snelweg in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:09

Ben ik nou de enige die denkt: zonder die gasten was die koe niet eens op de weg beland?
Het achtervolgen maakt het naar mijn idee alleen maar gevaarlijker

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

fohadie
Berichten: 4262
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:17

Ik heb het stuk een aantal keer opnieuw gelezen en denk steeds: hoe kan een koe die vastzit in een grindbak nou wegrennen? Dan zat ze toch niet vast? :+


Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:27

Ik zag gisteren of eergisteren denk ik duidelijkere beelden van een soortgelijke situatie. Ook een ontsnapte koe, niet op de interstate maar niet minder indrukwekkend hoe "simpel" ze het er laten uit zien. Zo gaaf om te zien!

Dorine: dat weet je niet. Ze moesten hem toch terug in de weide krijgen lijkt me, je kan hem natuurlijk ook langs de weg laten lopen en er het beste van hopen maar of dat nu de betere optie was.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, BimAsSpi, fjordwijk, kwii, Kybi, lukka63, MariskaFally, Mel80life, MissSicarius, Oehlala, oscar1996, rosak, runnerfan, Sjors050, Syzygy, Ubermetrics en 21 bezoekers