NK Dressuur: Esmae Niessen zet de toon in eerste onderdeel Children

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

NK Dressuur: Esmae Niessen zet de toon in eerste onderdeel Children

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-23 20:32

KNHS.nl
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Het NK Dressuur is vandaag van start gegaan en het was een sterk begin voor Esmae Niessen in de TopFit HorseShop Children-rubriek. De dertienjarige amazone zette direct de toon door met haar Dadona Diva (v. Johnson TN) met 78.250% het eerste onderdeel op naam te schrijven.

Esmae Niessen oogt tevreden terwijl ze haar vijftienjarige merrie afzadelt: “Ik ben heel erg blij! Diva gaf al een fijn gevoel met losrijden, maar in de proef werd ze iets heter. Ik kon er wel goed aan blijven rijden hoor, ze was positief scherp.” Niessen heeft al kampioenschap-ervaring opgedaan bij de pony’s en maakt dit NK haar debuut bij de paarden. “Diva staat sinds drie maanden bij ons op stal, ze heeft hiervoor Z2 gelopen. Ik vond het direct een heel fijn paard en we beginnen elkaar steeds beter te begrijpen. We vormen meer en meer een combinatie, maar grote verwachtingen had ik niet vooraf. Ons doel is om rustige en stabiele proeven te rijden zonder grote fouten. Dat is vandaag heel goed gelukt en morgen gaan we proberen hetzelfde te doen. Als het lukt om een constante proef te rijden, gaan de oefeningen een stuk makkelijker,” vertelt Esmae. Wat opvalt is dat de amazone zonder hulp Dadona Diva afzadelt, en dat heeft een reden zo blijkt: “Natuurlijk zijn mijn ouders aanwezig, maar zij kunnen soms ook een beetje spanning overbrengen. Dus ik vind het eigenlijk wel lekker om het afzadelen alleen te doen”, glimlacht de amazone.

De tweede positie werd deze proef bekleed door Britt Kikker-Van der Linde en Dark Night Texel (v.Wynton), de voormalige Grand Prix-troef van Britt’s moeder Eva van der Linde. Het duo zette een score van 77.225% neer en lijken daarmee de grootste concurrent van Esmae Niessen. Eliev Verstappen ligt als derde op medaillekoers met de children-multikampioen Happy Feet (v. Tuschinski). Verstappen stuurde de zestienjarige ruin naar 74.225% en sloeg daarmee een gat van bijna een procent naar plek vier.

Vrijdagmiddag wordt de medaillestrijd beslecht in het tweede onderdeel TopFit HorseShop Children.

Uitslag Eerste onderdeel NK Children
Programma NK Dressuur

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Barchetta, C_estmoi, judenjul, Julimy, Kimberly520, Leukertje, Nezumichan, Scarremans, SentiBot, Tzatziki en 27 bezoekers