Piet Peters stopt als voorzitter NWPCS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Piet Peters stopt als voorzitter NWPCS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-23 18:34

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Welshpony tijdens een keuring. Foto: Marlies Trap Fotografie


Het NWPCS heeft bekend gemaakt dat Piet Peters stopt als voorzitter van het stamboek. Van 2018 tot en met 2022 was Peters ook nog KWPN-directeur. Op de website van het NWPCS staat volgende te lezen in een open brief:

Vorig jaar november heb ik binnen het Hoofdbestuur kenbaar gemaakt, dat ik in 2023 wilde stoppen met het voorzitterschap. De reden hiervoor ligt grotendeels in de persoonlijke situatie en heeft te maken met de gezondheidsproblemen waar mijn vrouw vorig jaar mee is geconfronteerd.

Bijna 7 jaar heb ik het genoegen gehad om voorzitter te zijn van onze vereniging.

Het voorzitterschap was niet altijd gemakkelijk en zoals het gezegde al aangeeft “hoge bomen vangen veel wind, moet je hier op voorbereid zijn, kunnen incasseren en doorgaan. Als tuinderszoon heb ik van huis uit een goede leerschool gehad en is de liefde voor de pony’s en paarden met de paplepel ingegeven.

Het prettig samenwerken met de collega bestuursleden en alle vrijwilligers is belangrijk. Het Ledenbelang moet hoog in het vaandel staan, want daar draait het om binnen een vereniging.

Graag spreek ik dan ook mijn waardering en dank uit, voor de tomeloze inzet van alle vrijwilligers, waar ik de afgelopen jaren mee heb mogen samenwerken.

Het NWPCS staat wereldwijd goed bekend om de kwaliteit van haar fokproducten en de grote evenementen zoals de Centrale Hengstenkeuring en de Centrale Keuring en daar mogen wij best trots op zijn. Hier is door de vereniging en haar bestuurders en vrijwilligers ruim 63 jaar aan gebouwd en het is de uitdaging voor de toekomst om dit op een nog hoger plan te tillen.

De vereniging staat er financieel goed voor, groeit qua ledenaantal en veulenregistraties en er zijn voldoende uitdagingen voor de toekomst om de activiteiten voor onze leden te blijven organiseren.

De Welshpony fokkerij is onze grote hobby en daar hoop ik samen met Betty nog lang van te kunnen genieten en u te ontmoeten op de keuringen.

Zoals u uit deze vacature tekst kunt lezen is de Ledenraad aan de slag gegaan om de vacature die ontstaat in te vullen.

De komende maanden zal ik mij inzetten om samen met mijn collega’s de lopende zaken door te laten lopen en zorgdragen voor een goede overdracht naar de nieuwe voorzitter.

Met een vriendelijke groet.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Piet Peters stopt als voorzitter NWPCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:38

Een mooie foto van een Welsh pony was meer passend denk ik? Hebben jullie die niet in het archief?

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101661
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Piet Peters stopt als voorzitter NWPCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:40

Ik moest even zoeken, foto is aangepast.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Piet Peters stopt als voorzitter NWPCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:49

Dank, deze is beter :)

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Flew, kimmetje26, Majestic-12, Ubermetrics en 55 bezoekers