Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-23 18:58

NRPS.nl
Fokkerij

Afbeelding
Kim Noordijk en de NRPS hengst D'Joep. Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Zaterdag 25 maart aanstaande vindt de 3e bezichtiging en NRPS hengstenshow plaats op de nieuwe en bijzonder sfeervolle locatie Hippisch Centrum FlevoDrome te Dronten. Ook dit jaar zal het weer een fantastisch programma worden, waar fokkerij en sport samen komen.

De 25e zal de nieuwe jaargang hengsten worden goedgekeurd. Door het juryteam zal er veel achtergrond informatie verstrekt worden bij de goedkeuring van de nieuwe dekhengsten en toelichting gegeven worden bij de prestaties van de hengsten onder het zadel.

De keuring en hengstenshow zijn vrij toegankelijk voor alle paarden- en ponyliefhebbers. Voor de eerste bezoekers stellen diverse sponsors een mooie en gevulde goodie-emmer beschikbaar.

Daarnaast hebben we dit jaar ook een leuke winactie om in aanmerking te komen voor een gratis dekking voor jouw merrie.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 07:53

Ik ben erbij! Nog meer Bokkers?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jackyyb

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 12:52

Vanavond zijn wij er ook bij :)

Kato; Ferdinand X Houston ; B+12 ; L1+13 ; L2+14 ; M1+13 ; M2+10 ; Z1+4

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 13:06

Ik twijfel nog om te gaan. Ben nog zoekende naar een hengst voor mijn merrie, dus wellicht zit er nog wat tussen de nieuwe jaargang.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 14:51

Ik zit in het vip gedeelte tussen de S en de E. Nrps jas aan en lang blond haar. Kom gerust gedag zeggen ;)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Elisa2

Berichten: 36673
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 20:27

Ik kijk mee via de livestream.

Tot nog toe opvallende hengsten:

Nequeen
Trademark
Rover

En nog een aantal fijne jonge hengsten, maar ben de namen even een beetje kwijt.

Ponyhengst:
Winton

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jackyyb

Berichten: 404
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 18:50

Mer1980 schreef:
Ik zit in het vip gedeelte tussen de S en de E. Nrps jas aan en lang blond haar. Kom gerust gedag zeggen ;)


Ha niet gezien! Of misschien heb ik je onbewust gedag gezegd tijdens flyers op de tafels leggen :+
Was leuk georganiseerd! Wel vond ik de muziek erg hard, ook voor de paarden :')

Kato; Ferdinand X Houston ; B+12 ; L1+13 ; L2+14 ; M1+13 ; M2+10 ; Z1+4

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-23 19:49

Ik weet het niet, heb meerdere mensen even kort gesproken met flyers neerleggen, vooral die van de appaloosa hengst omdat ik met iemand zat die een leuke pony hengst zocht.

Verder was de muziek heel hard af en toe, dat had van mij niet gehoeven. Ik was wel tevreden over de meeste ggk hengsten :D Ze hebben een waardige kampioen. De reserve kampioen liep ook de pannen van het dak, misschien zelfs wel iets beter dan de kampioen, maar kwam op type net even tekort op de kampioen die echt het totaal plaatje heeft. Toto Pacha.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Elisa2

Berichten: 36673
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 07:46

Toto Pacha had een bloedmooie voorhand met voorbeengebruik en mooie type inderdaad. Achter had hij iets beter mogen zijn. De reserve kampioen was achter beter, maar zou voor weer wat meer mogen rijzen imo.

Anyway, het zijn sowieso een stel fijne hengsten die er mee liepen vond ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 08:18

Ik vind het wel jammer dat het NRPS qua rijpaarden echt een dressuurstamboek begint te worden.
Moet zeggen dat ik Impian wel een interessante hengst vind (maar die was volgens mij al Zangersheide goedgekeurd), maar met Lux x Libero aan moederszijde en verderop nog Amor i.c.m. wat weinig maat in de moederlijn is dat niet een hengst waar ik op dit moment een geschikte fokmerrie voor heb. Misschien in de toekomst een keer voor de Etoulon als die uitgesport is, daar zou het wel op passen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 12:50

gomir schreef:
Ik vind het wel jammer dat het NRPS qua rijpaarden echt een dressuurstamboek begint te worden.
Moet zeggen dat ik Impian wel een interessante hengst vind (maar die was volgens mij al Zangersheide goedgekeurd), maar met Lux x Libero aan moederszijde en verderop nog Amor i.c.m. wat weinig maat in de moederlijn is dat niet een hengst waar ik op dit moment een geschikte fokmerrie voor heb. Misschien in de toekomst een keer voor de Etoulon als die uitgesport is, daar zou het wel op passen.


Heel eerlijk, eigenlijk niet, ze willen zelfs graag meer springers, maarrrrr het aanbod dit jaar was ronduit belabberd dus zijn er echt maar 3 over gebleven en die zijn ook echt goed. Bij de dressuur zijn er meer over gehouden maar de kwaliteit is overall gewoon beter dan het aanbod nu. Al zitten er wel een paar hengsten bij die van mij niet ggk hoefden worden, maar dat hou je altijd.

Eens wel met Elisa: De reserve kampioen heeft een ge-wel-dig achterbeen, kon echt wel kneiter goed lopen, maar Toto Pacha was als totaalbeeld gewoon erg goed, in de 2e bezichtiging was hij overigens nog beter.

Niet onbelangrijk: Hij heeft een top karakter laat zich absoluut niet over de flos jagen, kind zou hem voor kunnen brengen en met al die nerveuze wrakken is dat een verademing. Aan als ie aan moet en uit als ie uit moet. Bij een aantal ggk hengsten heb ik bij gehouden hoe ze zich hebben gedragen in de eerdere verrichtingen en die waren nu ook de hufter aan het uithangen. Ik zal dat niet hier zomaar hier neer pennen, maar kan mijn boekje erbij pakken als men dat wil weten. ;) ik loop er iig met een grote boog omheen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 12:55

@Mer1980, dat viel mij ook heel positief op van Toto Pacha. Inderdaad direct weer uit zonder een hoop heisa. Leek mij zo een erg nuchter en vrij makkelijk dier ondanks de afstamming.

Elisa2

Berichten: 36673
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 14:57

Ik zag al een etterige Glamourdale x Jazz volgens mij...die trok zich ook los. Goed karakter is inderdaad gewoon het allerbelangrijkste.

Al ben ik wel benieuwd hoe hij zal gaan fokken met Charmeur er achter en Pion.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Derde bezichtiging en NRPS hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 16:53

- X - = ook plus :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 22:50

Mer1980 schreef:
gomir schreef:
Ik vind het wel jammer dat het NRPS qua rijpaarden echt een dressuurstamboek begint te worden.
Moet zeggen dat ik Impian wel een interessante hengst vind (maar die was volgens mij al Zangersheide goedgekeurd), maar met Lux x Libero aan moederszijde en verderop nog Amor i.c.m. wat weinig maat in de moederlijn is dat niet een hengst waar ik op dit moment een geschikte fokmerrie voor heb. Misschien in de toekomst een keer voor de Etoulon als die uitgesport is, daar zou het wel op passen.


Heel eerlijk, eigenlijk niet, ze willen zelfs graag meer springers, maarrrrr het aanbod dit jaar was ronduit belabberd dus zijn er echt maar 3 over gebleven en die zijn ook echt goed. Bij de dressuur zijn er meer over gehouden maar de kwaliteit is overall gewoon beter dan het aanbod nu. Al zitten er wel een paar hengsten bij die van mij niet ggk hoefden worden, maar dat hou je altijd.


Tijd om na te denken waarom de springhengsten bij andere stamboeken worden aangeboden zou ik zeggen, want er zijn in Nederland meer dan genoeg goede jonge springhengsten. Dus dan valt het op dat ze niet (meer) bij het NRPS worden aangeboden. De afgelopen jaren waren er ook al steeds meer dressuurhengsten op de keuringen dan springpaarden.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 06:27

Klopt er valt zeker een verbeter slag te maken, maar het lag niet eens echt aan de aantallen. Het aanbod was gewoon onder het niveau.

Wel is er de afgelopen jaren veel verbeterd. Waar ze eerst alles op 1 dag voor elkaar kregen zijn er nu 2 dagen nodig. Eerst was de show om 17 uur klaar en nu 21 uur. De aantallen en de kwaliteit is enorm gestegen. Het is niet altijd meer het afval van het kwpn.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babootje, Bielsje, daliance, Felixity, fransje23, Horsie84, NadjaNadja, Nowiexx, roekes, Thats_Me, Thioro, Xhiske, xMelody en 47 bezoekers