Terraspony stond eerder al binnen in café **UPDATE**

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Terraspony stond eerder al binnen in café **UPDATE**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 11:09

Omroep Brabant
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet Chrisje. Foto: daffodilsx319_plz/Flickr


De pony die maandagavond op het terras in de binnenstad van Den Bosch stond, stond eerder die avond binnen in café De Sjeng. "Ik dacht, waar komt die vandaan?"

Het was een gewone maandagmiddag in café De Sjeng in Den Bosch. Tot eigenaresse Jolanda de pony zag staan in het midden van haar café. "Ik had hem niet binnen zien komen, hij was er opeens", vertelt ze.

Toen ze bij de man verhaal ging halen, stelde hij de pony vrolijk aan haar voor. Wijzend naar de pony zei hij: 'Dit is Chrisje'. Jolanda heeft de man met de pony toen naar buiten gestuurd.

"Dit was natuurlijk niet de bedoeling. Ik ben een grote dierenvriend, dus had het nooit goedgevonden als ze binnen waren gebleven met het beestje." De man liep tot opluchting van Jolanda snel naar buiten met de pony.

"De man was erg lief voor de pony."
"Ik heb Chrisje toen, op verzoek van de man, een bakje water en een suikerklontje gebracht", gaat ze verder. Volgens Jolanda had de man geen kwaad in de zin met het beestje. "Hij was enorm lief voor de pony", vertelt ze. "Hij zorgde er goed voor en de pony werd constant geaaid."

Waar de pony precies vandaan kwam, blijft een raadsel. Op Jolanda maakte de man geen bijzonder dronken indruk. "Hij had wel een paar biertjes op, maar ik zie hier wel eens mensen die meer gedronken hebben."

Vermoedelijk is de man in totaal zo'n half uur met de pony in de buurt van De Sjeng geweest, vooral bij het grasveldje voor het café. Het lijkt erop dat hij daarna naar het centrum is gelopen en op het terras van Grand Café Carras in het centrum terechtkwam. Een van de andere mannen die met de pony op pad was, was het CDA-raadslid Sjors Pardoel van de gemeente Maasdriel.

Op de website van Omroep Brabant is een filmpje te zien.

Update:
DTV Nieuws

Nederland hoeft zich geen zorgen meer te maken over het lot van pony Chrisje. Er zijn namelijk nieuwe baasjes gevonden die zich over het dier hebben ontfermd, zo laat dierenopvang Hokazo weten.

Pony Chrisje was de afgelopen dagen volop in de landelijke media en ging ‘viral’ op internet. Het dier werd maandagavond door twee mannen zomaar achtergelaten op het terras van Grand Café Carras in Den Bosch. En dat verhaal zorgde dus voor verbazing in het hele land. “Waar een kleine pony groot in kan zijn”, vatten ze het bij Hokazo nog even samen.

Het dier is inmiddels dus opgehaald door mensen waar hij volgens Hokazo in Uden veilig en in goede handen is. Verdere hulp is dan ook niet meer nodig. Hokazo heeft de zaak overgedragen aan de dierenpolitie en daar wordt bekeken hoe het nu verder gaat.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


beert
Berichten: 2413
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:14

Serieus? Een derde topic over een pony die al lang en breed veilig op stal staat? Kunnen jullie het niet beter samenvoegen of sluiten met verwijzing naar de discussie?

Horsepride
Berichten: 226
Geregistreerd: 16-12-22

Re: Terraspony stond eerder al binnen in café: Heb ze naar buiten gestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:21

CDA-raadslid Sjors, zou dit stiekem de zelfde persoon zijn als rapper Sjors?

Hier wordt in ieder geval nooit meer gestemd op CDA. Je wilt toch niet dat zo iemand het land gaat leiden? 0% verantwoordelijkheidsgevoel.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Terraspony stond eerder al binnen in café: Heb ze naar buiten gestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:12

Om nou de hele partij hierbij te betrekken, gaat mij dan weer heel wat te ver :)

De kiezer in de gemeente Maasdriel rekent wel af met Sjors.

Of niet natuurlijk. Kan ook zo maar zijn dat hij juist stemmen trekt met alle aandacht voor zijn "kwajongensstreek".

Hannanas
Berichten: 13003
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 02:11

Horsepride schreef:
CDA-raadslid Sjors, zou dit stiekem de zelfde persoon zijn als rapper Sjors?

Hier wordt in ieder geval nooit meer gestemd op CDA. Je wilt toch niet dat zo iemand het land gaat leiden? 0% verantwoordelijkheidsgevoel.



Helaas, het is een andere Sjors.
https://www.gld.nl/amp/nieuws/7844801/k ... l-met-pony

Niet lullen maar poetsen.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Terraspony stond eerder al binnen in café: Heb ze naar buiten gestuurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 03:43

Het 3e nieuwe topic over deze pony, kunnen jullie die niet gewoon samenvoegen met de andere twee?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amarins2, Amazonbot, Annefleur200, Balou_k, Cassia, gerlienke, Josien_, kyrkelover, lina1998, MayoNeighs, Muurp, Myka, MyWishMax, Poety, rosslover, singa, valonka, Vecar en 66 bezoekers