Het Doorgeefstokje van januari 2023: belle_boef

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Het Doorgeefstokje van januari 2023: belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-23 18:38

*Bokt Community
Community

Het stokje ging deze maand naar bokker belle_boef, lees haar antwoorden hieronder.



Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat is even graven in mijn geheugen, terug naar 2008. Ik kan mij twee scenario's terughalen uit die tijd. Ik had een bijrijdpaard en één van mijn stalgenoten was bokker, of het kwam door een klasgenoot. Maar heel eerlijk, ik weet het echt niet meer. Ik ben ongetwijfeld zonder verwachtingen lid geworden. Ik denk omdat je dat gewoon deed in die tijd. Je had een account bij Hyves en Bokt.nl kwam erbij, vermoed ik.

Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
belle_boef schreef:
Messchien heeft ze ook gewoon geen zin om te rollen, of idd je ziet het niet altijd


Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Dit is wel een één waard qua inhoud. Qua typfouten toch wel weer jammer. Vooral om te zien dat daar na zestien jaar nog steeds weinig verandering in is. Daar ligt mijn talent duidelijk niet.

Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
In het paarden-aan-huis-topic post ik geregeld, topics over een paddock paradise ben ik ook wel te vinden en verder ben ik vooral een laatste berichten poster. Wat daar voorbij komt en mijn aandacht trekt, daar wil ik wel berichten plaatsen als ik denk dat ik iets toe te voegen.

Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Een plek om informatie te vinden en kennis op te doen, zowel paard gerelateerde, als compleet random. Handige huishoudelijke tips of juist een plek om vragen te stellen over iets waar ik met de paarden tegenaan loop. Ervaringen van anderen te vinden over een onderwerp zonder te twijfelen aan de oprechtheid. Achter ieder account zit een echt mens, met echte ervaringen. Op Bokt heb ik het gevoel dat die ervaringen wel oprecht worden neergezet. Een review over een product in een Bokt-topic zegt mij meer dan een gecontroleerde recensie op een webwinkelwebsite.

Heb je huisdieren en zo ja wat voor?
Ik heb twee honden. Laika en Moos. Het zijn beide kruisingen. Een poes die Poes heet. Toen we een paar maanden in dit huis woonden, kwam hij aanlopen. Hij zag er uit als een zwerfkat, mager en onder de wormen. Hij is blijven hangen. Na wat onderzoek bleek hij wel een chip te hebben en heette Poes2. Er meldde zich geen eigenaar en zo werd hij van ons. Inmiddels is hij een echte huiskat die van knuffelen houdt en elke dag op patrouille gaat door onze voortuin. Dat is duidelijk zijn territorium. En dan heb ik nog twee Tinkermerries, Pepperoni en Roos. Pepperoni is als jaarling bij mij gekomen en inmiddels wordt ze komend jaar al weer zes. Ze wordt steeds leuker en krachtiger, echt een persoonlijkheid die zich steeds meer uitvouwt. Roos is een merrie uit Ierland, waar ik de tweede Nederlandse eigenaar van ben. Ik heb haar opnieuw laten beleren, want ze had last van vluchtgedrag. Dat heeft wel geholpen, maar het blijft kwetsbaar. Inmiddels staat ze vooral stil en daarmee komt ze het meest tot rust. Zij is ontzettend expressief als je haar de ruimte geeft, dan komt ze los.



Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan zou ik stoppen met werken en een plek willen met meer grond. Ik zou graag wat meer zelfvoorzienend zijn, maar dat is naast een fulltime baan en de dieren nu geen doen. Het lijkt mij heerlijk om meer van eigen bodem te eten. Daarnaast zou ik ook nog wel wat meer willen rijden en de beestenboel wat verder uitbreiden. We houden wat te dromen.

Hoe beïnvloedt de druk van de aanwezigheid van wolven het plezier in het houden van paarden?
Wow, dat is meteen een lastige vraag die bij veel mensen, en zo ook bij mij, de gemoederen wel bezig houdt. Ik wil mij op dit moment niet teveel laten leiden door angst en onzekerheid. Zo lang ik de paarden heb en bij ze in de buurt ben, wil ik zo veel mogelijk van ze genieten. Met periodes doe ik aan ik-steek-mijn-kop-in-het-zand en we-gaan-het-wel-zien methode. Daardoor behoud ik mijn plezier. Ik volg de ontwikkelingen met periodes wat meer en ook bewust vaak wat minder. Leven in angst is namelijk niks en als ik er teveel op focus, ga ik mij uiteindelijk ellendig voelen en geniet ik niet meer van hetgeen waar ik juist van wil genieten. Voor degene die zich afvraagt of ik dan helemaal geen maatregelen neem? Jawel, maar ik denk er wel goed over na. Wat heeft zin en wat niet. Wat kan ik wel en wat kan of mag niet. Dus als concreet antwoord op de vraag soms beïnvloedt het mij heel erg en soms helemaal niet. Als ik kies voor 'genieten' en 'in het moment zijn' dan ga ik daarvoor.

Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Mizora.

Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe is je interesse in paardenvoeding ontstaan?


ElfBeau_067

Berichten: 1964
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Het Doorgeefstokje van januari 2023: belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:32

Wat een leuk stukje Belle en Marlies!

Essen roddelt, berken plaagt,
Beuk is koppig, linde klaagt

Een tweeling met als tweeling zus Coco4life

pien_2010

Berichten: 42802
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het Doorgeefstokje van januari 2023: belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:21

Heel leuk. Met plezier gelezen.

Anoniem

Re: Het Doorgeefstokje van januari 2023: belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 08:36

Jouw (Bokt)naam kwam me slechts vaag bekend voor, leuk om iets meer over je te lezen! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Bowo, Hanneke137, Lusitana, MaartjeLucky, noviceh en 17 bezoekers