Drachtige merries ernstig mishandeld

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Drachtige merries ernstig mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 00:53

http://www.leeuwardercourant.nl/Index/0 ... %2C00.html
Leeuwarder Courant

Deborah en Winnifred , twee drachtige merries in Westhem, zijn gisterochtend vroeg ernstig mishandeld. De twee pony's zijn in hun schede gestoken, hoogstwaarschijnlijk met een stomp voorwerp. De dieren zijn eigendom van paardenhouders Eile de Jong en Hilleen Wolters en stonden op stal toen een onbekende dierenbeul hen toetakelde. Hevig bloedend zijn zij daar achtergelaten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 00:55

De veearts constateerde kort daarna dat de wonden waarschijnlijk door een stok of ander stomp voorwerp veroorzaakt zijn. Winnifred bleek ook te zijn misbruikt, maar door haar jonge leeftijd heeft zij meer weerstand. De dader zal daardoor meer moeite gehad hebben om bij haar binnen te dringen. Deborah was er dan ook het ergst aan toe. Nadat de dierenarts haar bekeken, zei hij niet te kunnen garanderen dat haar veulen nog in orde is. Beide pony's moeten in april of mei bevallen. Het is de vraag of tegen die tijd hun wonden geheeld zijn.

Gatver, degatver. Hier krijg ik dus helemaal koude rillingen van. Wat lopen er toch gekken in de wereld. Wat... in Nederland. Ophangen aan de hoogste boom!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 07:13

diep diep diep triest !!!

Echt zielig... en dan nog eens die veulens Echt hoe mensen dit kunnen doen dan moet je echt ziek in je kop zijn of je hebt gewoon geen hart Stoom uit je oren

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 07:44

iid diep triest. Ben j nog wel een mens als j zoiets doet?? ik hoop iig dat d veulens in orde zijn..

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 07:46

we kunnen bijna wel een apart forum oprichten voor mishandelde paarden. het gebeurt geloof ik bijna aan de lopende band.

er lopen hier toch rare kostgangers rond. Stoom uit je oren

brrr, als je paardje op stal ook al niet meer veilig is.

Ineke2

Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 07:50

Arme dieren...ik hoop maar dat de wonden op tijd geheeld zijn, anders word het wel een heel moeilijke bevalling. Ik wens de eigenaren sterkte Ach gut

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 07:55

Boos! Boos! Boos! Ik hoop dat de beide pony's dit te boven komen en dat hun veulens ook in orde zullen zijn. Iedereen zou haast een flinke bijtgrage waakhond aanschaffen en die bij zijn paarden laten waken. Mijn paarden zitten s' nachts achter slot en grendel. Mochten ze deze persoon of personen ooit kunnen vatten. Hang hem op aan de hoogste boom die je kan vinden.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:02

Het 1e wat ik dacht was nee, niet weer, ik kan me hier zo kwaad om maken. Wat is er nu zo leuk aan om dit te doen?? Onschuldige dieren pakken, als je zo nodig oets wilt doen om in het nieuws te komen, spring dan voor de trein zou ik zeggen!!! Boos!

Veel sterkte voor eigenaar en paarden... Huilen

Wienna-M - ZZZwaar
Djarin - L1
Alie Z

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:04

wat een *****streek!!! ik werd echt boos toen ik dit las, wie doet een paard nou zoiets aan(eigenlijk elk dier) echt grrrrrr...
greetz Anouk

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Predator

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:25

De t****g! wat een ongelovelijke *****streek!!!! Boos! Ik word zo kwaad als ik dit soort dingen lees!!! Boos! Laat die arme dieren toch eens met rust! ik kan echt niet begrijpen dat mensen zoiets doen bij welk dier dan ook

Sterkte voor de pony's en de eigenaren!!!

Maxjes for lifetime!
Peggy fan

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:32

Zo erg is dit.. Boos! Huilen
Als ik zo iemand zo tegenkomen en ik weet wat die gedaan heb zou ik niet voor mezelf in staat kunnen zijn hoor Boos! Boos! Boos!

Hopelijk komt het met die paardjes weer goes... Verdrietig

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:56

Getsiederrie..................... wat vreselijk zeg! Op stal zelfs nog..........

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 08:59

Waarom kunnen ze die klo.otzak( ken) elke keer nou niet vinden?! Stoom uit je oren
Ze kunnen tegenwoordig een moord oplossen met het kleinste stukje DNA. Maar voorlopig loopt deze mishandelaar nog steeds vrij rond. DAT snap ik niet. Stoom uit je oren

Sterkte aan eigenaren en natuurlijk arme pony's...Verdrietig Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:02

Stoom uit je oren Wie DOET nou zoiets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stoom uit je oren
Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:02

Toen ik dit las voelde ik gelijk weer een enorme walging richting de dader! Waarom zo'n walgelijke daad tegen zulke weerloze dieren! Huilen Ik zou inderdaad niet voor mezelf in staan mocht ik zo'n persoon tegenkomen Boos! Boos! Je zou bijna overal camera's op moeten hangen! Mijn paard staat altijd op een stal maar mocht ik hem een keer op de wei zetten, zou ik er nog de hele dag bij zitten ook nog en s'avonds op stal....(wel overdreven maar toch) Waar gaat het heen....Zit me nu weer heeeel erg boos te maken!!!
Ik wens de eigenaren van deze 2 merries in ieder geval heel veel sterkte en ik zal duimen voor de veulens!!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:07

Sjonge jonge, krijg helemaal koude rillingen en tranen in mijn ogen Verdrietig Wat ontzettend triest! Wat wil zo iemand in godsnaam bereiken hiermee? Is het een aandachtsstunt oid? Waar slaat dit op zeg! Owh wat zou ik zo iemand graag in mijn handen willen hebben en die stok of stomp voorwerp door zijn botte hersens steken! Hoe haal je zoiets in je kop!
Echt onmenselijk gewoon, ziekelijk

Arme paarden ik hoop dat alles goed komt.....

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:14

Om die reden alleen ben ik blij dat ik geen merrie's mee heb Verdrietig Arme merrie'tjes Als ze die man of vrouw (!!!) ooit klissen moeten ze gewoon precies het zelfde doen ermee!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:45

Bedankt Heike dat je het toch weer op de voorpagina hebt gezet!!! Daar hoort het ook! OK dan!


helga schreef:
we kunnen bijna wel een apart forum oprichten voor mishandelde paarden. het gebeurt geloof ik bijna aan de lopende band.

er lopen hier toch rare kostgangers rond. Stoom uit je oren

brrr, als je paardje op stal ook al niet meer veilig is.


Leuk dat je het zegt Helga. Er is een werkgroep opgericht die een site in de lucht had met een geweldig informatief forum. Helaas is deze gehackt door een onverlaat!! Waarschijnlijk was er iemand niet blij met ons werk! Boos!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:52

"Helaas is deze gehackt door een onverlaat!! Waarschijnlijk was er iemand niet blij met ons werk! "

Is die site helemaal uit de lucht? Want het is een goed initiatief om zo'n site te hebben. Zou jammer zijn dat het 1 persoon lukt de site uit lucht te halen...

manonnetje
Berichten: 141
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: dichtbij steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:56

Ben op zich een vriendelijk persoon maar na het lezen van zo'n bericht krijg ik echt moorddadige neigingen!!!!!
Daders net zo molesteren als de paarden!!!!

fjorden are the best!!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 09:59

Silly99 schreef:
"Helaas is deze gehackt door een onverlaat!! Waarschijnlijk was er iemand niet blij met ons werk! "

Is die site helemaal uit de lucht? Want het is een goed initiatief om zo'n site te hebben. Zou jammer zijn dat het 1 persoon lukt de site uit lucht te halen...



het is nogal een ingewikkeld verhaal. de site was nog in aanmaak maar het forum was volop gevuld met informatie; o.a. over alle mishandelingen vanaf 1994 (!!!!!) Het is nogal even bezig dus. Verdrietig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:13

Pellie"]
[quote="Silly99 schreef:
"Helaas is deze gehackt door een onverlaat!! Waarschijnlijk was er iemand niet blij met ons werk! "

Is die site helemaal uit de lucht? Want het is een goed initiatief om zo'n site te hebben. Zou jammer zijn dat het 1 persoon lukt de site uit lucht te halen...



het is nogal een ingewikkeld verhaal. de site was nog in aanmaak maar het forum was volop gevuld met informatie; o.a. over alle mishandelingen vanaf 1994 (!!!!!) Het is nogal even bezig dus. Verdrietig
[/quote]

Dat is jammer hoor!! Zou voor gedupeerden ook goed zijn om hun verhaal kwijt te kunnen, mochten ze daar behoefte aan hebben. Je zou inderdaad al bijna aan een nieuw forum op Bokt denken....

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:46

Stoom uit je oren Wat erg Stoom uit je oren
Wie kan nou zoiets doen zeg..... Verdrietig
Bij ons was er eerst ook zo iemand aar daar heb ik al een tijd niks over gehoord en nu daar weer.......
Ik kan daar echt niet inkomen hoor,hoe je dat kan doen.....
Dan ben je echt zo ziek Misselijk

Lovers Sound Lovers
Ik denk altijd goed na, voordat ik iets stoms zeg Haha!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:50

als je verder leest zie je dat het bij die oude merrie al eens eerder is gebeurd in 1998 Bloos!
toen is ook de dader niet gevonden Boos!

Hopelijk gaan ze er nu wel een groot onderzoek naar doen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:51

Hoe ziek kun je zijn. Ik snap echt niet wat voor een plezier je hier aan kunt beleven . Boos!

- Offline -


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Denise_, daliance, miisshOrse en 21 bezoekers