Duizenden euro's schade door vandalisme bij Jumping Tolbert

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14037
Geregistreerd: 20-04-16

Duizenden euro's schade door vandalisme bij Jumping Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 18:43

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Ros Fotografie


In een Facebook bericht gaan verschillende gedupeerden van vandalisme op zoek naar getuigen. Afgelopen zaterdag richtte een "activistisch clubje" schade toe aan verschillende auto's en paardenvrachtwagens tijdens het concours in Tolbert.

"Afgelopen zaterdag mochten we een fantastisch concours beleven in Tolbert. Helaas zijn er momenteel wat activistische clubjes die wat minder gecharmeerd zijn van onze paardensport en zijn er in ieder geval van een twintigtal personenauto’s banden lek gestoken en is onze vrachtwagen eruit gepikt om bekrast te worden en zijn de banden van Linda haar showwagen lek geprikt. Dit alles heeft tussen 20:30 en 22:00 plaatsgevonden."

"Wij herstellen onze schade en lappen de bandjes en gaan met veel plezier verder met het voorbereiden van Tolbert 2023 dit keer met gepaste beveiliging. Van de vernielingen zal aangifte worden gedaan. Heeft u ook schade dan hoor ik dat graag. De tip die leidt tot aanhouding van de daders zal worden beloond met EUR 10.000,00."
Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 29-09-22 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Inhoud van dit artikel is vervangen door ander artikel met vergelijkbare inhoud

Raineri
Berichten: 6232
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Duizenden euro's schade door vandalisme bij Jumping Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:32

Hoe weten ze nu weer dat het een “activistisch clubje” was?

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Duizenden euro's schade door vandalisme bij Jumping Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:34

Ik neem aan dat ze doelen op de club die banden van zwaardere auto's lek steekt omdat die slechter zijn voor het milieu. Ja echt, dat gebeurt :=

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:47

Raar verhaal, om een 'activistisch clubje' als schuldige aan te wijzen. Of zijn daar daadwerkelijk bewijzen voor?
Waarom zouden activisten een auto gaan bekrassen? Dat zijn juist mensen die meestal geweldloos protesteren, en een kras op je auto zorgt er niet voor dat de dieren ineens niet meer gebruikt worden, en als mensen niet weten wie er achter zit dan helpt het al helemaal niet om mensen van het paardrijden af te krijgen.. en er zijn heel wat dringendere zaken om je druk over te maken zoals de veeteelt en de megastallen.
Ik zou eerder verwachten dat het om een persoonlijke aanval op de manege zou gaan bijvoorbeeld, hoe vaak hoor je niet zo'n vreemde acties die gebeuren door relatieproblemen of burenruzies enz? Iemand die last had van de herrie? Of simpelweg een groepje dronken hooligans.. Die laatste hebben mijn auto ook al eens bekrast.