Bouw Nieuw Hippisch Samenwonen project even in de wacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14025
Geregistreerd: 20-04-16

Bouw Nieuw Hippisch Samenwonen project even in de wacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 18:43

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Het hippisch samenwonen project, Happy Horses Homes, dat ontwikkeld zal worden in Axel, laat nog even op zich wachten. Een eigen nieuwbouwwoning, paardenstallen aan huis, buitenpiste en weides voor een betaalbaar budget, dat was de insteek.

De opzet is om op het resort enkel gelukkige bewoners te hebben. De combinatie van wonen op een domein met buren die dezelfde passie delen, is natuurlijk geweldig. Deze woonvorm bestaat ook voor andere sporten, denk hierbij maar aan de golfresorts in de VS, dus waarom zou het niet kunnen werken voor de paardensport.

We dromen allemaal van een huis met stallen, weide en een professionele buitenpiste, die voldoende groot is om onze hobby te kunnen beoefenen. Alleen kost zo’n buitenpiste handenvol geld. Door deze woonvorm wordt de kost gedeeld over verschillende kavels en wordt deze professionele piste voor iedereen betaalbaar.

Door de sterke prijsstijgingen laat de bouw van het resort nu even op zich wachten. Thans is de intentie er nog steeds!

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Bouw Nieuw Hippisch Samenwonen project even in de wacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:35

Dit is al zo vaak geprobeerd, zonder resultaat. O.a. in de Achterhoek is het op een compleet fiasco uitgelopen..........

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:41

ElCid schreef:
Dit is al zo vaak geprobeerd, zonder resultaat. O.a. in de Achterhoek is het op een compleet fiasco uitgelopen..........

Volgens mij heb ik zeker vier van dit soort initiatieven hier langs zien komen in de tijd en geen enkele is ooit gerealiseerd. Deze gaat er ook niet komen, mark my words.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:08

ElCid schreef:
Dit is al zo vaak geprobeerd, zonder resultaat. O.a. in de Achterhoek is het op een compleet fiasco uitgelopen..........


noem Almere en Dronten ook nog maar even :+

Geloof niet dat dit ooit een haalbare optie gaat worden

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Bouw Nieuw Hippisch Samenwonen project even in de wacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:10

Ik wilde al zeggen, dat was niet de eerste keer toch dat zoiets wordt geprobeerd?
Het idee is leuk, maar de uitwerking is onhaalbaar waarschijnlijk.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:08

ElCid schreef:
Dit is al zo vaak geprobeerd, zonder resultaat. O.a. in de Achterhoek is het op een compleet fiasco uitgelopen..........


Hardleers, die projectontwikkelaars :D

Ook in Duitsland (Nordhorn) stond zo'n project gepland, is ook niks geworden.

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Bouw Nieuw Hippisch Samenwonen project even in de wacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 07:25

"De opzet is om op het resort enkel gelukkige bewoners te hebben."

Geen ruimte voor winterdips daar :+

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bouw Nieuw Hippisch Samenwonen project even in de wacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:29

Volgens mij met allemaal paardenliefhebbers bij elkaar krijg je vreselijk veel drama...het idee an sich vind ik wel goed. Maar de huizen kunnen dan toch beter een aardig stukje uit elkaar gebouwd worden.

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:10

Grote probleem van deze "utopische" projecten is dat ze worden opgezet door mensen zonder verstand van paarden........Het ding in de Achterhoek ( Velswijk) zou moeten bestaan uit 50! stallen, een grote binnenbak en huizen. En misschien was er 2 ha grond bij te pachten/ kopen/ huren. Intussen zijn daar wel huizen gebouwd............voor mensen zonder paarden en waarschijnlijk met een pittig prijskaartje er aan.
Het hele project daar was een groot drama wat intussen zo'n 11 jaar geleden van start is gegaan en waar nu 7 huizen staan waar misschien een paar stallen bij gebouwd worden.
Ik moet er ook echt niet aan denken om met "paardenmensen" in een dorp te wonen en allemaal gebruik te moeten maken van 1 bak *\%/* _O- . In het oorspronkelijke plan zouden de stallen ook gezamenlijk zijn.......... |o

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:12

Elisa2 schreef:
Volgens mij met allemaal paardenliefhebbers bij elkaar krijg je vreselijk veel drama...het idee an sich vind ik wel goed. Maar de huizen kunnen dan toch beter een aardig stukje uit elkaar gebouwd worden.


Inderdaad. 10 paardenmensen bij elkaar geeft 11 verschillende meningen en iedereen heeft gelijk. :')

DuoPenotti

Berichten: 29429
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:15

KSHancox schreef:
Elisa2 schreef:
Volgens mij met allemaal paardenliefhebbers bij elkaar krijg je vreselijk veel drama...het idee an sich vind ik wel goed. Maar de huizen kunnen dan toch beter een aardig stukje uit elkaar gebouwd worden.


Inderdaad. 10 paardenmensen bij elkaar geeft 11 verschillende meningen en iedereen heeft gelijk. :')

ja precies dit.
Plus als ik dan hierboven lees 2 hectare voor 50 paarden. Oke er zijn meer stallen die dit hebben en dan komt mijn mening al; daar wil ik nog geen dood paard stallen :P

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:16

KSHancox schreef:
Elisa2 schreef:
Volgens mij met allemaal paardenliefhebbers bij elkaar krijg je vreselijk veel drama...het idee an sich vind ik wel goed. Maar de huizen kunnen dan toch beter een aardig stukje uit elkaar gebouwd worden.


Inderdaad. 10 paardenmensen bij elkaar geeft 11 verschillende meningen en iedereen heeft gelijk. :')

Nou… camera erbij en de volgende programma hit is geboren :')
Wie gaat t idee cashen? :D

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:55

Elisa2 schreef:
Volgens mij met allemaal paardenliefhebbers bij elkaar krijg je vreselijk veel drama...het idee an sich vind ik wel goed. Maar de huizen kunnen dan toch beter een aardig stukje uit elkaar gebouwd worden.


Inderdaad: de sfeer op de gemiddelde manege is soms verre van gezellig :D
en ook hier op Bokt kan het soms knetteren ~~}>

Het zou niet mijn ideale leefplek zijn

ElCid

Berichten: 9226
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:06

Elisa2 schreef:
Volgens mij met allemaal paardenliefhebbers bij elkaar krijg je vreselijk veel drama...het idee an sich vind ik wel goed. Maar de huizen kunnen dan toch beter een aardig stukje uit elkaar gebouwd worden.


Als in minstens een km of 10 uit elkaar ;)

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:07

janouk schreef:
Elisa2 schreef:
Volgens mij met allemaal paardenliefhebbers bij elkaar krijg je vreselijk veel drama...het idee an sich vind ik wel goed. Maar de huizen kunnen dan toch beter een aardig stukje uit elkaar gebouwd worden.


Inderdaad: de sfeer op de gemiddelde manege is soms verre van gezellig :D
en ook hier op Bokt kan het soms knetteren ~~}>

Het zou niet mijn ideale leefplek zijn

Hhmm, tja, als we dat stokoude plan weer eens uit de kast trekken, ooit bedacht op een iets te gezellig NVVR-weekend, dan wil ik wel overwegen om er te gaan wonen.
Maar goed, zelfs dat meer dan 25 jaar oude plan zou ook nu nog veel te revolutionair zijn in NL-paardenland......

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:58

KSHancox schreef:
Elisa2 schreef:
Volgens mij met allemaal paardenliefhebbers bij elkaar krijg je vreselijk veel drama...het idee an sich vind ik wel goed. Maar de huizen kunnen dan toch beter een aardig stukje uit elkaar gebouwd worden.


Inderdaad. 10 paardenmensen bij elkaar geeft 11 verschillende meningen en iedereen heeft gelijk. :')


Dat dus :D

En twee hectare voor 50 paarden is veels te weinig natuurlijk.