WK Lanaken: zilver en brons voor Nederlandse ruiters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13992
Geregistreerd: 20-04-16

WK Lanaken: zilver en brons voor Nederlandse ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-22 18:09

KNHS
Sport

Afbeelding
Olivier van der Vaart met Ristretto vd Heffinck.
Foto: © FEI/www.sportfotos-lafrentz.de/Stefan Lafrentz


Op het WK Jonge Springpaarden in Lanaken was er zilver en brons bij de vijfjarigen voor Olivier van der Vaart en Jarno van Erp. Van der Vaart reed de BWP-er Ristretto vd Heffinck, Jarno van Erp behaalde het mooie resultaat met de goedgekeurde KWPN-hengst Mindset ES van Egbert Schep. Bij de zesjarigen haalde de VDL Stud uit Beers het brons binnen met hun eigen Lacoste VDL die gereden wordt door de Engelsman Alex David Gill. Bij de zevenjarigen was Michael Greeve de enige Nederlander in de barrage. Met Blom-cup kampioen Keep it Cool SSS eindige hij als achtste.

Veertien van de 40 vijfjarigen streden in de barrage om de medailles bij de vijfjarigen op het WK in Lanaken. De winst ging naar de Ier Gerard O’Neill en de Ierse ruin BP Goodfellas. Olivier van der Vaart veroverde het zilver met zijn eigen Ristretto vd Heffinck (BWP, v.Aldo du Plesis). “Ik heb mijn best gedaan. Meer kon ik niet doen. Ik heb Ristretto samen met Niels Knape. We hebben hem nog niet zo lang. We hebben naar deze wedstrijd toegewerkt. We gaan zien wat de toekomst brengt”, vertelde Van der Vaart in de persconferentie.

Jarno van Erp en de KWPN-hengst Mindset ES (Aganix du Seigneur x Kannan) maakten tijdens het WK geen enkele springfout. In de barrage hielden ze de lei ook weer schoon, maar moesten ze bijna twee seconden toegeven op goud en zilver. “Ik rijd Mindset ES sinds begin vorig jaar. Ik wist gelijk toen ik de eerste sprongen met hem maakte dat het een heel goed paard is. Ik ben gek op hem. Mindset is zo slim. In een barrage als vandaag dan wil hij het altijd voor me doen”, klinkt Van Erp enthousiast.

Zesjarigen
Geen Nederlandse ruiters in de barrage (ook 14 deelnemers) bij de zesjarigen. Wel twee paarden van VDL Stud van familie Van de Lageweg uit Beers. Hun stalruiter Alex David Gill heeft de Britse nationaliteit. Met Lacoste VDL (Zirocco Blue VDL x Indoctro) veroverde de voor het KWPN uitkomende combinatie het zilver. VDL Lightfeet (Arezzo VDL x Indoctro) eindigde op plaats negen.

Zevenjarigen
Alleen Michael Greeve verdedigde in de finale van de zevenjarigen de kleuren van Nederland. Met Keep it Cool SSS (Zirocco Blue VDL x Corland) waarmee hij vorige maand in Valkenswaard de Blom Cup wist te winnen eindige Greeve op plaats acht.

Klik hier voor alle uitslagen.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 77 bezoekers