[FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

[FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-22 10:52

* Bokt Nieuwsredactie
Sport
Door Cynn

In 1961 werd de eerste editie van de 5*-wedstrijd op het landgoed van Burghley gereden. De 5*-eventing is het hoogste niveau van de eventingsport. Het is één van de zes internationale eventingcompetities met vijf sterren in de wereld, waarvan twee op Engelse grond. (Burghley en Badminton). Eén in Duitsland (Luhmühlen), één in Frankrijk (Pau) en twee in Amerika (Maryland en Kentucky).

Dit jaar had het evenement de grootste prijzenpot ter beschikking in de zestigjarige geschiedenis van de wedstrijd. De winnaar zou naar huis gaan met maar liefst €120.000. Ook waren er een aantal nieuwkomers op dit niveau, waarvan er maar liefst elf rond kwamen in de cross. Voor nieuwkomer Tom Jackson (GBR) was het werkelijk waar een fantastisch debuut. Na een paar loodzware dagen waarop de dressuur, de cross met afsluitend het springen werd verreden, ging Tom naar huis met een geweldige tweede plaats. *\o/*

Samen met mijn vriend ging ik op vakantie naar Engeland en we hadden kaarten voor de zaterdag, de dag van de cross, maar ook de zondag, het afsluitende springen. Deze dagen hadden we een super leuk gezelschap van vrienden bij ons, die met het vliegtuig op de vrijdag over waren gekomen om het Burghley-weekend met ons te spenderen.

Bij een evenement zoals Military Boekelo heb je vaak het idee dat minstens de helft van het publiek niets met paarden heeft en meer aan het netwerken is dan de sport te bekijken, dat is bij Burghley wel anders. Het was stampdruk, maar de sfeer was top. Iedereen leefde ontzettend mee met de sport, en natuurlijk liepen er genoeg mensen met duidelijk veel centjes ( :D ) die ook veelvoudig werden uitgegeven in het gigantische strodorp met de meest luxe spullen die je maar kon bedenken. Toch stond de sport echt duidelijk op nummer één hier.

Op de zondagmiddag, bij het afsluitende springen, zat de tribune dan ook helemaal vol. Helaas moesten onze vrienden eerder vertrekken om het vliegtuig weer te halen, aangezien de meesten de volgende dag weer gewoon aan het werk moesten, maar ze hebben een aantal Canadese bezoekers ontzettend gelukkig gemaakt door de tribunekaarten aan ze door te geven.

Mijn vriend en ik zijn tot de ontknoping gebleven en we delen dan ook graag een sfeerimpressie van dit loodzware weekend voor de ruiters. Stiekem ook voor ons.. mijn benen hadden er inmiddels al een hele week Engelse heuvels en een tig aantal kilometers erop zitten. Vraag me ook niet hoe ik nog kon lopen. :Y)

Kijk mee en geniet.

Afbeelding
Hier op de foto Tim Price (NZL) met Bango aan het begin van de cross. Het is al bizar dat je op dit niveau mee doet, laat staan dat je bedenkt het met drie paarden te doen! Maar Tim deed dat even. Helaas haalde hij met zijn paard Polystar I de finish niet, maar met Bango werd hij uiteindelijk 17e en met Vitali werd hij derde.

Afbeelding
En nogmaals Tim Price met Bango, maar dan bijna aan het einde van de cross.

Afbeelding
De hindernissen zijn uiteraard gigantisch op dit niveau en het is soms best lastig om dat op de foto te krijgen en echt te laten zien hoe massief ze zijn, maar met een groothoeklens lukt dat aardig. Hier rijdt Pippa Funnel (GBR) met Billy Walk On voor het Burghley House langs.

Afbeelding
Mijn vriend stond aan de andere kant om Pippa ook op dezelfde hindernis te fotograferen vanuit een ander perspectief.

Afbeelding
Hier springt Pippa over een gigantische picknicktafel richting de finish. Op de zondag werd een deel van het cross parcours vrijgegeven en zijn we met onze vrienden een paar hindernissen afgegaan, waaronder deze. Hier hebben we een hele leuke foto van gemaakt, waar de hele groep op staat. Dan zie je pas eigenlijk hoe groot zo'n hindernis eigenlijk is.

Afbeelding
Helaas kwamen vanwege het hoge niveau veel ruiters niet rond in de cross. Ook Woods Baugmann (USA) met Cést La Vie 135 haalde de finish niet.

Afbeelding
Sommige deelnemers zoals Phoebe Buckley (GBR) met Tiger Mail, besloten zelfstandig het parcours te verlaten. Hier op hindernis drie, later verlieten zij vrijwillig de wedstrijd.

Afbeelding
Mensenmassa :D

Afbeelding
Cornelia Dorr (USA) en Daytona Beach 8 komen aangalopperen.

Afbeelding
Ja, het was druk. Soms moest ik dan ook even wachten tot een rijtje mensen weer doorliep naar de volgende hindernis, maar ik vond dit eigenlijk wel een leuk sfeerplaatje van Cornelia.

Afbeelding
En Cornelia op dezelfde hindernis door mijn vriend. Hij besloot zijn grote lens mee te nemen, ik had enkel mijn kleinere lenzen mee. Ik vond het al genoeg sjouwwerk.

Afbeelding
Het gezicht van Wills Oakden (GBR) met Oughterard Cooley spreekt boekdelen. Dat ging niet helemaal soepel.

Afbeelding
Hier nogmaals op dezelfde hindernis Wills. Uiteindelijk kwamen ze toch netjes rond verder en eindigden ze op een dertiende plaats.

Afbeelding
Bij deze waterbak was het aardig vol met mensen. Meghan O'Donoghue (USA) en Palm Crescent komen hier aangereden.

Afbeelding
En hup! Meghan springt de kortste route, door het bootje te pakken door het water.

Afbeelding
Op dezelfde hindernis hier Andrew James (GBR) met Celtic Morning Star.

Afbeelding
En vanuit mijn perspectief ook Andrew. Durven jullie een gokje te doen welke van de drie fotografen aan de overkant mijn vriend was? :+

Afbeelding
Een gigantische afsprong het water in voor Richard P Jones (GBR) met Alfies Clover.

Afbeelding
En daarna in een galopje het water oversteken. Richard haalde een hele mooie zevende plaats.

Afbeelding
Een mooi sfeerplaatje van Oliver Townend (GBR) met Tregilder. Helaas haalde ook deze combinatie het einde van de cross niet.

Afbeelding
Het nadeel van zo'n zware cross is dat er behoorlijk wat deelnemers uitvallen. En als je dan even een periode aan het einde van het parcours rondloopt, dan kan het best lang duren voordat er weer wat voorbij komt rijden. Aangezien wij al behoorlijk wat kilometers in de benen hadden zitten van onze vakantie, besloten wij dan ook maar weer richting de start/middenveld te lopen. We hadden namelijk echt het gevoel heel veel te missen. Hier komt Rodolphe Scherer (FRA) met Song Du Magay voorbij aan het begin van de cross, ook hij heeft de finish niet gehaald uiteindelijk.

Afbeelding
In de dressuur-/springarena was ook een deel van de cross opgebouwd. Hier kwamen we William Fox-Pitt (GBR) met Oratorio II tegen, die later het parcours zelf heeft verlaten.

Afbeelding
Nogmaals William.

Afbeelding
Ik weet het niet meer zeker, maar het zou zomaar kunnen dat deze hindernis waar Bubby Upton (GBR) met Cola III overheen vliegt zo'n drie meter breed is.. wat een ding hé!

Afbeelding
Sammi Birch (AUS) en Finduss PFB kwamen ook niet bij de finish aan.

Afbeelding
Debutant Tom Jackson (GBR) en Capels Hollow Drift hadden een geweldig weekend zoals eerder al te lezen. Tweede plaats gewoon!

Afbeelding
De favoriete schimmel van het weekend van vrienden van ons die mee waren. Onze taak dus om een mooie foto te schieten. Ik denk dat deze van Kitty King (GBR) met Vendredi Biats best goed gelukt is.

Afbeelding
En dezelfde hindernis van voren genomen. Kitty eindigde aan het einde van de wedstrijd op een geweldige zesde plaats.

Afbeelding
Sarah Clark (AUS) met Lv Balou Jeanz sluit voor ons de fotoreeks van de cross af. Een 22e plaats in het klassement voor dit duo.

De volgende dag was het dan zover, de slotfase van de wedstrijd. Het springen! De dag was opgesplitst in twee groepen. 's Ochtends een deel, en dan na een paar shows was het tijd voor de laatste groep. Er werd natuurlijk gesprongen op volgorde van het klassement, wat betekende dat bij de tweede groep iedereen wel was uit geshopt in het strodorp en er echt voor ging zitten. De tribune was nu dan echt stampvol!

Afbeelding
Helen Wilson (GBR) en My Ernie gooiden er een balk af, en hadden ook nog een tijdsoverschrijding. Zij eindigden net buiten de top 20.

Afbeelding
Tom McEwen (GBR) en CHF Cooliser gooiden er twee balken af. Tom was toch superblij om rond te komen op zo'n zwaar evenement. Een nette 12e plaats.

Afbeelding
Helaas een balk met tijdsoverschrijding voor Emily Hamel (USA) en Corvett.

Afbeelding
Het publiek leefde super mee en we gingen dan ook uit ons dak toen Richard P Jones (GBR) en Alfies Clover foutloos bleven. Zoals ik eerder vertelde, werden zij zevende.

Afbeelding
Helaas ging het springen bij Bubby Upton (GBR) en Cola III wat minder dan de cross, meerdere balken eraf en tijdsoverschrijding zorgden ervoor dat ze naar een veertiende plaats in het klassement zakten.

Afbeelding
De verrassing van de dag was dat Jonelle Price (NZL) en Classic Moet er twee balken afgooiden, en uiteindelijk vierde werden.

Afbeelding
Ook Rosalind Canter (GBR) en Pencos Crown Jewel gingen het minder goed af in het springen. Maarliefst drie balken zorgden ervoor dat ze net buiten de top tien terecht kwamen.

Afbeelding
Met zijn mooie Vitali reed Tim Price (NZL) naar een derde plaats. Ook zij gooiden er drie balken af.

Afbeelding
En toen kwam Piggy March (GBR) met Vanir Kamira de ring binnen, als laatste van de dag. Iedereen was muisstil. Ze was redelijk veilig na een fantastische score in de dressuur, en een foutloze cross. Ze nam dan ook alle tijd om rustig te groeten en zich voor te bereiden.

Afbeelding
Maar ook Piggy gooide er een balk af... de spanning was om te snijden. Zou ze de rest laten liggen?

Afbeelding
En ja hoor, de rest bleef liggen! Met een eindscore van 27 punten totaal pakte ze de overwinning en wat was ze blij :D

Ik hoop dat we jullie een leuke sfeerimpressie hebben kunnen geven en tot een volgende keer! :wave:

Top 5 klassement:
1. Piggy March (GBR) met Vanir Kamira. 27 punten.
2. Tom Jackson (GBR) met Capels Hollow Drift. 32.5 punten.
3. Tim Price (NZL) met Vitali. 38.5 punten.
4. Jonelle Prize (NZL) met Classic Moet. 40.2 punten.
5. Alice Casburn (GBR) met Topspin. 40.4 punten.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 12:45

Wat een leuk verslag! En die hindernissen.. waanzinnig :=
Dat heb je echt wel goed over weten te brengen

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

chanicha

Berichten: 12135
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 13:10

Prachtige foto’s maar ik vind die hindernissen altijd maar eng!

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:12

Wat een gave foto's van een nog gaver evenement!

Devil take the hindmost..
“Why does death always come as such a shock to mortals?”

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 15:27

Wat een prachtige foto's!

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl


pien_2010

Berichten: 43076
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:49

Gaaf verslag!

_Mars

Berichten: 464
Geregistreerd: 17-12-16

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:45

super gaaf verslag!! Ik heb het evenement live gekeken en het is alsof ik het weer herleefde! Super leuk!

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:10

Heel mooi verslag. Fijne info om mee te lezen en super gave foto's

Ook heel tof dat Vanir Kamira ondertussen 17 is en verschillende grote evenementen op haar naam blijft schrijven!

Kentucky van Equi Center
Yes we Ken

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:00

Supergave fotos en een leuk verslag!

winterbuitenrit

hannelot
Berichten: 960
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:09

super gaaf en respect als je dit kunt springen!!!

Keep calm and love horses

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 23:59

Ik vind Boekelo altijd al hoog, maar daar is dit niets bij.
Gaaf verslag en mooie foto's !

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 01:44

Machtig mooi, blijft de mooiste tak van sport. :j

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:37

Het is een prachtig verslag geworden, complimenten <3

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

soesita

Berichten: 5164
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:41

Een prachtig verslag met prachtige beelden. Heel indrukwekkend!

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:44

Fantastische foto’s! Hele weekend was Fantastisch en gezellig! :D

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:19

Heel mooi verslag, mooie foto’s.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14462
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:39

Dank jullie wel voor alle leuke reacties! :)

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

DWitzel

Berichten: 369
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:44

Wat een mooi verslag! En wat was het een heerlijk en gezellig weekend!! Volgende keer Badminton <3

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:02

Afbeelding

Deze?

Mooie foto's! En wat een enorme hindernissen zeg :wow:

*****

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14462
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 07:22

onpaard schreef:
[ [url=m/uQ4pGs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze?

Mooie foto's! En wat een enorme hindernissen zeg :wow:


Ja heel goed :D !!

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [FOTO] Burghley Horse Trials, cross & springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 07:37

**\O/** **\O/**

*****


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, charootje, Faya_barock, Ginny135, Kiichi, Lietje_1991, Rivendell, Roos0605, s1993, winnetou4502, WoodyThePug en 110 bezoekers