Feedback nieuwsberichten

Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Nieuwsredactie

Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-22 10:25

In dit topic kan je jouw feedback geven op de artikelen die zijn geplaatst op VN.

Aanleiding
In de Regels en richtlijnen [VN] Voorpagina Nieuws staat staat dat er geen commentaar op het nieuws of op bijbehorende foto's gegeven mag worden in het topic van het artikel. Dit moet via "Tip de Nieuwsredactie" of PB doorgegeven worden en geplaatst commentaar wordt verwijderd. In een gesprek met de NR en een aantal Bokt gebruikers is gebleken dat dit zeer onprettig werkt en niet transparant is. Daar is ook de wens uitgesproken om een topic aan te maken om feedback kwijt te kunnen.

Het vervolg, een feedback topic
In dit topic kun je feedback kwijt over de artikelen die op Voorpaginanieuws geplaatst worden.

Om het overzichtelijk te houden een paar puntjes om mee te geven in je feedback.

Gebruikers moeten hier rekening mee houden:
  • Voeg een link bij naar het nieuwsbericht waar je feedback op wil geven
  • Hou je feedback respectvol en geef onderbouwde en opbouwende kritiek

Het team zorgt er voor:
  • Zo snel mogelijk te reageren op gegeven feedback
  • Alle feedback te bespreken en te reageren in het feedback topic. Maar niet met alle feedback zullen we iets kunnen doen, wij vragen hiervoor jullie begrip.

Contact met de Nieuwsredactie? Of een tip insturen? Stuur ons een PB! Taal/spellingsfout gevonden? Meld het hier. Feedback voor de NR? Die kun je hier kwijt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 09:13

Laatst bijgewerkt door xingridx op 18-07-22 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link nieuwsbericht toegevoegd

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:13

We plaatsen allerlei soorten nieuwsberichten en dan kan het zijn dat er een nieuwsbericht tussen zit wat jij niet interessant vindt of zelf komkommernieuws vindt.
Probeer de voor jou minder interessante onderwerpen te negeren en laat ons weten wat jij wel interessant vindt, want daar kunnen wij weer van leren.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:51

Dit is toch een feedback topic, iemand geeft feedback en dan is het niet goed. Ik snap de feedback ook wel, dit is toch eigenlijk helemaal geen nieuws. Waar ga je de lijn dan trekken? 'Manege in Verweggistan heeft een nieuwe bodem in de bak', 'pietje uit Timboektoe koopt een pony'.

Hoe selecteren jullie nieuws dat jullie gebruiken of gaat alles gewoon op bokt?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:25

Nee hoor, niet alles wordt geplaatst. Voordat we een nieuwsbericht plaatsen overleggen we met het team en als de meerderheid het een leuke aanvulling vindt dan plaatsen we het.
We kijken daarnaast ook hoe vaak een nieuwsbericht wordt bekeken zodat we een beetje kunnen peilen wat wel en wat niet aanslaat.

We zijn ook super blij met de feedback, vandaar dat we ook vragen wat jij leuk zou vinden zodat we daar weer van kunnen leren.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

prugelpiet

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 20:41

Ja oké, maar dit is voor niemand interessant behalve de manege en mensen die wellicht in de directe omgeving wonen?

Verder eens met Amber_anne. Word er feedback gegeven, komt daar als antwoord op negeer het lekker. Nee dat werkt :roll:

I am because you were

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:21

Nou, dat.

Top gedaan hoor Firelight! Opbeurend om nog een keer kritisch te zijn op wat Bokt doet als forum.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:26

Daarnaast; om terug te komen op je vraag wat ik wel interessant vindt als nieuws..

Het topic van PZB wat online zou moeten blijven staan. Daarin zie je opeens in de discussie met gebruikers onderling een heel ander beeld ontstaan over de situatie.

Maar dat topic wordt naar de mesthoop verplaatst door een discussie op de laatste paar pagina's. In plaats van die specifieke berichten te verwijderen wordt er besloten om het hele topic te laten verdwijnen..
En vooral ook een slotje erop gooien. De discussie verliep afgezien van die ene clash heel prima op de laatste pagina's.

Normaal gesproken wordt er niks verwijderd van Bokt, ook al wordt erom gevraagd vanwege de zogenaamde nieuwswaarde. Maar stel je voor dat dit gebruikt kan worden door bijvoorbeeld Boos in een onderzoek.. pas op hoor, snel verwijderen!

Ik ben benieuwd wat hier als reactie komt. Waarschijnlijk dat er goed overlegd is in het team en dat ik alleen nog maar opbouwende feedback mag geven. :')

Edit; oh hij is al weg dus helaas helaas, ik kan niet voldoen aan de regeltjes in jullie openingspost.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 07:40

Ik ben het eens met het topic over pzb, hier heb ik me ook over verbaasd. Het topic liep goed tot twee gebruikers een discussie starten en het werd verwijderd. Alleen de discussie verwijderen zou prima kunnen zonder het topic aan te passen of dat er gaten vielen.

Tevens lijkt het me heel zonde om het hele topic te verwijderen. Er werden hele nuttige bijdragen gedaan en van beide kanten werden er dingen belicht.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 08:09

Eens met de 2 vorige posters. Dat topic was bijzonder nuttig en de eerste pagina waren gewoon een goed bokt gesprek.

Jammer dat topic nu weg is.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:02

Ik vond het dus heel raar dat het topic zo lang open bleef, want het stond als nieuwsbericht en daarop mag je alleen inhoudelijk reageren ofzoiets.

Ik snap er echt niets meer van en reageer gewoon niet meer in nieuwstopics. Kan je ook niets meer fout doen. Je mag niet discusseren in een nieuws topic, alleen inhoudelijk wat dat ook mag zijn en zowel positief als negatief moet verwijderd worden. Vervolgens klik je een aantal nieuwstopic aan van een week geleden: alle reacties die volgens de eigen regels verwijderd zouden worden, staan er gewoon allemaal nog! Ook oftopic berichten. Terwijl dit topic in het leven was geroepen om je oftopic berichten in neer te zetten. ( Ookal was terechte kritiek dat dit topic toch niet zou werken.)

Na een tijd reageerd er dan eindelijk iemand in dit topic ( waarvoor dit topic volgens mij bedoelt was) en krijgt ze het deksel op haar neus met: "tja, we kunnen het niet iedereen naar de zin maken, negeer het dan maar!"

Ja, of je bedenkt je als nieuwsredactie na ( in andere topics veel gehoorde reacties) of dit wel nieuws is wat op de voorpagina hoort. Maar ja, als je al die reacties verwijderd, lijkt het natuurlijk net alsof er ook geen kritiek is. Dat is ook een optie.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 09:05

Amber_anne schreef:
Ik ben het eens met het topic over pzb, hier heb ik me ook over verbaasd. Het topic liep goed tot twee gebruikers een discussie starten en het werd verwijderd. Alleen de discussie verwijderen zou prima kunnen zonder het topic aan te passen of dat er gaten vielen.

Tevens lijkt het me heel zonde om het hele topic te verwijderen. Er werden hele nuttige bijdragen gedaan en van beide kanten werden er dingen belicht.

Hier sluit ik mij ook bij aan. Het was een discussie die op begon te lopen maar die is uiteindelijk uitgesproken (waarbij dus gebleken is dat de info vanuit pzb te wensen over liet) dus dan had de discussie weer over het daadwerkelijke artikel kunnen gaan. Of desnoods hadden die berichten verwijderd kunnen worden zoals Amber_anne al hierboven noemt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:06

Firelight schreef:
We plaatsen allerlei soorten nieuwsberichten en dan kan het zijn dat er een nieuwsbericht tussen zit wat jij niet interessant vindt of zelf komkommernieuws vindt.
Probeer de voor jou minder interessante onderwerpen te negeren en laat ons weten wat jij wel interessant vindt, want daar kunnen wij weer van leren.

Serieus, er wordt een feedback topic gemaakt omdat je de feedback van Upendo niet kwijt mag onder het nieuwstopic zelf. Maar nu zou je het hier ook niet kwijt mogen? Wat is dan nog de zin van dit topic.

En idd ik denk dat het heel gunstig is voor de nieuwsredactie om door te krijgen dat ook al is ergens op geklikt, dat denk ik de overgrote meerderheid van Bokt het totaal oninteressant vind dat een manege een postzegel grond, niet eens groot genoeg om er een buitenbak op te maken, bij gekocht hebben. Dan is elke manege die een nieuw paard heeft gekocht ook voorpagina nieuws.

Ik had ook een enorme verbazing dat dat PZB topic ineens verdwenen was omdat 2 mensen een geschil hadden, werd heel Bokt de kans ontnomen om kennis te nemen van de nuttige en waarschuwende discussie in dat topic. Was simpel op te lossen door de posts van deze 2 bokkers te verwijderen ipv de gehele nuttige discussie waar al heel veel mensen tijd in gestopt hadden. Bizarre keuze van de NR en/of mod team.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:13

Er nog eens over nadenkend:
Nieuwsberichten plaatsen zonder dat je een comment kunt geven, maar wél met de opties 'duimpje omhoog' 'duimpje horizontaal' of 'duimpje naar beneden'. Met het verzoek (hoewel, verzoek? Liever eigenlijk een verplichte pop-up bij het verlaten van het topic :P :)) ) om de lezers van het betreffende topic een keuze te laten maken: boeiend, neutraal of niet boeiend.

Dan kan je op geheel anonieme wijze als bokker je ei kwijt en op een soort van objectieve wijze als NR er achter komen wat 'men' ervan vindt.

Maar ja, als dat al een idee is dat de NR wel zou willen uitproberen, dan kan dat ongetwijfeld pas als Flarum er is :+

Oh wacht, het kan in principe natuurlijk ook nu best al: gewoon eens een maandje bij ieder nieuwsbericht een poll doen met: wat vind je van dit bericht? En dan reageren óf uitzetten óf juist vragen om motivatie van je keuze.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 10:29

Ibbel schreef:
Er nog eens over nadenkend:
Nieuwsberichten plaatsen zonder dat je een comment kunt geven, maar wél met de opties 'duimpje omhoog' 'duimpje horizontaal' of 'duimpje naar beneden'. Met het verzoek (hoewel, verzoek? Liever eigenlijk een verplichte pop-up bij het verlaten van het topic :P :)) ) om de lezers van het betreffende topic een keuze te laten maken: boeiend, neutraal of niet boeiend.

Dan kan je op geheel anonieme wijze als bokker je ei kwijt en op een soort van objectieve wijze als NR er achter komen wat 'men' ervan vindt.

Maar ja, als dat al een idee is dat de NR wel zou willen uitproberen, dan kan dat ongetwijfeld pas als Flarum er is :+

Oh wacht, het kan in principe natuurlijk ook nu best al: gewoon eens een maandje bij ieder nieuwsbericht een poll doen met: wat vind je van dit bericht? En dan reageren óf uitzetten óf juist vragen om motivatie van je keuze.

Het enige wat ze hoeven te doen is het likesysteem van de fototopics overbrengen naar VN zodat je dmv dat duimpje kan aangeven of je het leuk vindt inderdaad.

Goed plan +:)+ Toen ik nog bij de NR zat, had ik dit echt een supergoed idee gevonden :)

"Every moment of life mattered. Even the perfect snowflake that alighted on his palm and melted in seconds."
      Kristen Britain. The High King's Tomb, Green Rider #3
Op zoek naar een leuk, informatief blog? Equinemarkt.nl

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:01

Sterker nog: ik heb het idee over het like-systeem al jaren geleden geopperd bij de NR, maar toen was het er niet doorheen gekomen.
Ik ga in elk geval vragen of deze optie technisch haalbaar is. Ik denk van wel, want het systeem is al bekend van de fotofora. Zou toch niet zo ingewikkeld hoeven te zijn :)

Overigens is dit topic geopend voor inhoudelijke feedback voor de VN-artikelen. Het modereren op VN (maar ook andere fora) is een andere tak van sport en dit is iets waar dit topic niet voor bedoeld is. De NR is ook niet verantwoordelijk voor de reacties van gebruikers en/of het plaatsen van slotjes, dit is een zaak van de moderators.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:16

Oftewel, geen uitleg waarom een heel nuttig topic met veel info en een mooie discussie volledig verwijderd wordt vanwege een user die er een drama van maakt en de Mods vraagt om hem te sluiten en te verwijderen? Ik dacht dat Bokt niet aan verwijderen deed?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:19

Oscar schreef:
Overigens is dit topic geopend voor inhoudelijke feedback voor de VN-artikelen.

Er wordt hier feedback gegeven over het verwijderde PZB heeft nieuwe locatie gevonden nieuwstopic.

De feedback is: wat jammer dat dit bericht in z'n geheel is verwijderd, had die ruzie tussen 2 gebruikers niet verwijderd kunnen worden ipv het hele topic?

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:22

Klopt, dat snap ik, maar ik denk dat het wel goed is om een scheiding te maken tussen inhoudelijke feedback over het artikel zelf en de evt. reacties van gebruikers en modacties. De NR kan niets met deze feedback omdat zij niet modereren/slotjes zetten. De mods kunnen dat wel en ik zal vragen of zij hier even willen reageren.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:39

Dan is de volgende (algemene) feedback:
Keuze tussen
a) geef de NR de opties wél zelf te modden
of
b) de mods grijpen in op een manier die de NR de beste vindt
of
c) tems op nieuws kunnen uberhaupt niet, NR-leden bepalen in overleg met de mods of, wanneer en hoe er ingegrepen moet worden als er discussies ontstaan - wat in feite op a) neerkomt, maar dan via een omweg

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:48

Andere optie die ook al eerder genoemd is: waarom geen nieuwsfeed van de bekende nieuwssites (Horses, Hoefslag, enz.) en alleen eigen artikelen plaatsen?
Dan zit je ook niet met bronvermelding, worden mensen gewoon doorgestuurd naar de nieuwsberichten van de sites als ze op de feed klikken en hoeft de NR zich alleen nog maar bezig te houden met community, blogs, informatieve artikelen, enz.
Wat ze ontzettend leuk doen, er staan weer een aantal leuke artikelen op VN die echt prima bij Bokt passen, leuk zijn geschreven en leuk te lezen zijn.

En als er dan een nieuwsartikel uit de feed vraagt om een discussie, kan dat op de oorspronkelijke sites of kan met een apart topic openen op het forum zelf.
Maar volgens mij was dat ook iets dat met Flarum zou komen.

∞ ♥ Jim & Noura ♥ ∞
Onafhankelijk voeradvies voor je paard: https://www.equinoji.nl - voedingsadvies - cursus ruwvoer - snacknetjes te koop
Cursus ruwvoer: https://www.bokt.nl/markt/ad/519545/cur ... -juli-2023
Volg de aanleg van mijn equihabitat: [VSW] [VOLG]Van wei naar equihabitat

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 11:56

Met het gevaar vreselijk off-topic te gaan… het aantal clicks lijkt me niet de beste manier om te kijken of iets interessant is voor de community. Ik open best vaak een nieuws-topic en dan denk ik “waar gaat dit over”. Dan wordt dat dus wel gezien als dat ik het gelezen heb, maar of ik het ook interessant vind, is een tweede.

De poll of het like-systeem lijkt me een mooie aanvulling dus.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 12:41

Oscar schreef:
Sterker nog: ik heb het idee over het like-systeem al jaren geleden geopperd bij de NR, maar toen was het er niet doorheen gekomen.
Ik ga in elk geval vragen of deze optie technisch haalbaar is. Ik denk van wel, want het systeem is al bekend van de fotofora. Zou toch niet zo ingewikkeld hoeven te zijn :)

Overigens is dit topic geopend voor inhoudelijke feedback voor de VN-artikelen. Het modereren op VN (maar ook andere fora) is een andere tak van sport en dit is iets waar dit topic niet voor bedoeld is. De NR is ook niet verantwoordelijk voor de reacties van gebruikers en/of het plaatsen van slotjes, dit is een zaak van de moderators.

Like systeem lijkt mij een simpele oplossing die al veel extra info oplevert.

Maar waar zou je dan kwijt moeten, als dit niet het juiste topic is daarvoor, dat een heel interessant, door veel bokkers gelezen en bediscusieerd VN topic, verwijderd is? In het topic kan niet meer, je kunt dus ook niet meer de knoppen tip de NR gebruiken...oftewel dan loop je vast.
Ik denk dus juist dat het voor de NR juist hele relevante feedback is dat een dergelijk artikel heel interessant gevonden wordt, en dat dergelijke interessante artikelen dus ook door mods zomaar verwijderd worden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:41

Oscar: dan is deze sticky ook puur onzin.

Je mag feedback geven maar daar komt als reactie op 'bedankt voor je feedback, maar we leggen het naast ons neer' en alles wat de mods aan moderatie doen op nieuwsartikelen mag niet voorzien worden van feedback?

Wauw.

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:59

Niet echt onzin want er is een duidelijke scheiding (feedback voor de NR in dit topic, andere feedback (bijv. het modereren) kan altijd op FZ), maar ik ben het wel met jullie eens dat het op deze manier best omslachtig is.
We gaan met het team om de tafel hoe het beter en efficienter kan en vooral ook om het voor jullie beter te maken. Dat is niet in een dag geregeld, maar we zijn er naar aan het kijken en binnenkort meer nieuws daarover.

De vraag over het PZB-topic ligt bij de mods uit en zij komen daar asap. op terug :)