Kees Vellenga overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14004
Geregistreerd: 20-04-16

Kees Vellenga overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-22 10:03

KNHS
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: prugelpiet.


Op woensdag 19 januari is Kees Vellenga onverwachts overleden. Vellenga was Olympisch dressuurruiter, jurylid en voormalig voorzitter van de KNHS-commissie Topsport Dressuur. Hij werd 74 jaar.

Kees Vellenga werd in 1968 met Don Vasco Nederlands kampioen en in 1969 werd hij verkozen tot dressuurruiter van het jaar. Met Löwencron nam Vellenga deel aan Olympische Spelen van 1972 in München, waar Nederland voor de eerste keer sinds 1932 weer vertegenwoordigd was bij de dressuur. In 1974 maakte de combinatie deel uit van het team op de Europese kampioenschappen in Kopenhagen.

Hij was ook actief als jurylid tot en met de internationale Grand Prix en hij jureerde veel internationale military’s, waaronder military Boekelo. In zijn werkzame leven was Vellenga een bekende radioloog en schrijver van vakliteratuur. Daarnaast bekleedde hij van 2002 tot 2006 bij de KNHS de functie van voorzitter van de TCD (Topsport Commissie Dressuur). Voor zijn verdiensten in zowel de paardensport als de medische wetenschap werd Vellenga in 2013 benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau.

Wij wensen de nabestaanden heel veel sterkte met het verlies.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Suzanne F.

Berichten: 49170
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:07

Jeetje, weer eentje. Na Ernes, Peeters nu Vellenga. Bij allen vroeger in de ring gereden. Jureert Nico Verwer trouwens nog? Dat is ook zo’n naam die ik ken van vroeger.
Gecondoleerd voor de betrokkenen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 10:49

Oh dat is verdrietig om te horen. Ik heb hem een aantal keer ontmoet en vond het aardige man. Ik wist niet eens dat hij zo veel deed in de paardenwereld! :oo

Sterkte voor zijn nabestaanden.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:38

Suzanne F. schreef:
Jeetje, weer eentje. Na Ernes, Peeters nu Vellenga. Bij allen vroeger in de ring gereden. Jureert Nico Verwer trouwens nog? Dat is ook zo’n naam die ik ken van vroeger.
Gecondoleerd voor de betrokkenen.

Nico jureert zeker nog in de subtop.

Gecondoleerd voor de nabestaanden.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Kees Vellenga overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-22 11:59

|(
Verdrietig.

Moge Cees Vellenga rusten in vrede.

Sterkte voor zijn nabestaanden.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, agesus, ardanwan, Blacky94, boemel, diemth, Dries1990, Esplendido, Estera, Geerten, Gini, IASCrawler, JoannevZ, JorineV, joyce83, LaDonna75, LiannePuthzy, lovemyhorse1, Mediatoolkitbot, Mellers, miamivice, moralian, pillow, roosjenat, stella92, xAnthea en 111 bezoekers