Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 20:29

*Bokt.nl
Algemeen

Afbeelding
Een paard in de stal. Dit is niet het paard uit het artikel. Foto: Bellatrix


Een opmerkelijk bericht uit Duitsland. In Karlsruhe vond afgelopen maandag een bijzondere diefstal plaats in een paardenstal. Uit de tas van een jonge vrouw werden een mobiele telefoon, portemonnee en autosleutels gestolen.

De 25-jarige vrouw merkte dat zij waardevolle spullen miste uit haar handtas, die zij kort daarvoor nabij de paardenboxen had neergezet. Ze seinde de politie in, die een onderzoek startte naar de mogelijke dief.

Tijdens dit onderzoek trof de politie de verdwenen spullen van de jongedame aan, verspreid door een paardenbox. De dief van de spullen bleek het paard te zijn. Het dier stond in de paardenbox, waar de tas naast stond. Onopgemerkt heeft hij de spullen kunnen stelen en in zijn box gelegd.

In het politierapport staat te lezen dat van een aanklacht tegen het paard wegens grove ondeugd, met een twinkeling in de ogen werd afgezien.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:40

Hahahaa herkenbaar, ik had vroeger een jonge hengst, die zowel thuis als op de koers alles zijn box binnen sleurde waar hij bij kon :D. Menig stalgenoot die zijn deken even onbeheerd achter liet kon deze in de box van mijn paard terug vinden, en op de koers in de huurboxen waren de bovenwanden open. Als iemand daar een deken of handdoek overheen gooide werd die ook vakkundig naar binnen gesleept.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:46

prompter schreef:
Hahahaa herkenbaar, ik had vroeger een jonge hengst, die zowel thuis als op de koers alles zijn box binnen sleurde waar hij bij kon :D. Menig stalgenoot die zijn deken even onbeheerd achter liet kon deze in de box van mijn paard terug vinden, en op de koers in de huurboxen waren de bovenwanden open. Als iemand daar een deken of handdoek overheen gooide werd die ook vakkundig naar binnen gesleept.

+:)+ Ik mag jouw paard wel.

Op de manege waar ik ooit stond, brachten ze in de winter de pakjes hooi naar binnen op zo'n grote balen-kruiwagen. Mijn toenmalige paard flikte het regelmatig om een complete hooibaal te grijpen en de stal in te sleuren :D

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:07

HAHA! _O- Zie je het al voor je in Opsporing Verzocht? Komt er een paard met een gestolen auto en pinpas naar een pinautomaat en haalt de rekening leeg om wortels te kopen. :+

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:14

Hahaha heerlijk om te lezen dit soort ondeugden.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 21:17

Oh geweldig _O-

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:40

Haha, dat hij net juist die spullen uit de tas weet te halen. :)
Leuk dier!

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:47

Haha ik weet nog wel vroeger op stal dat iemand twee broodjes en twee koekjes mee had genomen, haar paard had dat te pakken gekregen en netjes één broodje en één koekje opgegeten. _O-

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:52

MirandaMalik schreef:
Haha ik weet nog wel vroeger op stal dat iemand twee broodjes en twee koekjes mee had genomen, haar paard had dat te pakken gekregen en netjes één broodje en één koekje opgegeten. _O-

Ik stond onoplettend een broodje frikandel te eten terwijl ik naast mijn paard stond te praten met iemand. Opeens hoorde ik smakgeluiden naast me en miste ik een behoorlijk stuk broodje frikandel.
Paard deed alsof ze van niks wist.......

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 23:58

Hij wilde alleen even bellen naar de fabriek (telefoon) om even wat extra voer op te halen (auto met de sleutel)..... :')

ikke schreef:
Ik stond onoplettend een broodje frikandel te eten terwijl ik naast mijn paard stond te praten met iemand. Opeens hoorde ik smakgeluiden naast me en miste ik een behoorlijk stuk broodje frikandel.
Paard deed alsof ze van niks wist.......

En wij maar denken dat ze VEGETARIËRS zijn.... :')

MirandaMalik schreef:
Haha ik weet nog wel vroeger op stal dat iemand twee broodjes en twee koekjes mee had genomen, haar paard had dat te pakken gekregen en netjes één broodje en één koekje opgegeten. _O-

Toch netjes: altijd delen :)

Plop1997

Berichten: 1404
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 00:19

CoonArt schreef:
ikke schreef:
Ik stond onoplettend een broodje frikandel te eten terwijl ik naast mijn paard stond te praten met iemand. Opeens hoorde ik smakgeluiden naast me en miste ik een behoorlijk stuk broodje frikandel.
Paard deed alsof ze van niks wist.......

En wij maar denken dat ze VEGETARIËRS zijn.... :')

Toch netjes: altijd delen :)


Die van mij heeft ook een keer een hapje uit een frikandelbroodje genomen toen de boer in zijn pauze even naar hem toe liep om te aaien... Het scheelt dat er tegenwoordig geen paardenvlees meer in frikandel zit :Y)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 00:32

CoonArt schreef:
Hij wilde alleen even bellen naar de fabriek (telefoon) om even wat extra voer op te halen (auto met de sleutel)..... :')

ikke schreef:
Ik stond onoplettend een broodje frikandel te eten terwijl ik naast mijn paard stond te praten met iemand. Opeens hoorde ik smakgeluiden naast me en miste ik een behoorlijk stuk broodje frikandel.
Paard deed alsof ze van niks wist.......

En wij maar denken dat ze VEGETARIËRS zijn.... :')

MirandaMalik schreef:
Haha ik weet nog wel vroeger op stal dat iemand twee broodjes en twee koekjes mee had genomen, haar paard had dat te pakken gekregen en netjes één broodje en één koekje opgegeten. _O-

Toch netjes: altijd delen :)



Zie wel vaker filmpjes voorbij komen van paarden die een kuiken naar binnen peuzelen of een duif die niet oplet := :o?

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 00:52

Jaah onze pony dook een keer in de schaal met kippenvleugels toen we buiten aten en hij los erbij liep, kon hem net op tijd stoppen, moest wel een stuk uit zijn mond trekken. 8)7
Een slokje bier mocht hij wel. :9

Sommigen lusten gewoon alles. :')

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 03:13

Ik heb ook zn paard staan die alles meeneemt in zijn mond. Van borstels uit de poetsbak, emmer aan de hendel, waterleiding van de muur, mat van de grond en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu thuis met open stal en veel beweging doet hij het wat minder vaak. Nu is zijn nieuwe hobby ongedierte zoals muizen plat stampen in de stal en Mollen in de weide als ze opkomen:) Je moet maar wat te doen hebben.

Toen hij jonger was was hij ook een meester in ontsnappen van de weide tot aan de stal als hij uitgevogeld had hoe hij de deur open moest doen of ergens uit kon komen was hij eruit. En was puur het spel dat hij er uit was want je kon hem zo weer ophalen.

Ik weet nog dat de boer waar hij toen stond zijn gordijnen open deed en mijn paard vrolijk terug keek naar binnen:)

Hij is nu met 20 jaar iets volwassener geworden en haalt wat minder streken uit;)

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 07:48

Echt geweldig dit _O-
Lekker boevig diertje

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:14

Almighty schreef:
Ik heb ook zn paard staan die alles meeneemt in zijn mond. Van borstels uit de poetsbak, emmer aan de hendel, waterleiding van de muur, mat van de grond en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu thuis met open stal en veel beweging doet hij het wat minder vaak. Nu is zijn nieuwe hobby ongedierte zoals muizen plat stampen in de stal en Mollen in de weide als ze opkomen:) Je moet maar wat te doen hebben.

Toen hij jonger was was hij ook een meester in ontsnappen van de weide tot aan de stal als hij uitgevogeld had hoe hij de deur open moest doen of ergens uit kon komen was hij eruit. En was puur het spel dat hij er uit was want je kon hem zo weer ophalen.

Ik weet nog dat de boer waar hij toen stond zijn gordijnen open deed en mijn paard vrolijk terug keek naar binnen:)

Hij is nu met 20 jaar iets volwassener geworden en haalt wat minder streken uit;)

Ha, er zijn dus meer Houdini's +:)+

Hier ook eentje die vrijwel alles open krijgt, inkl schroefdeksels op voertonnen.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 11:05

Almighty schreef:
Ik heb ook zn paard staan die alles meeneemt in zijn mond. Van borstels uit de poetsbak, emmer aan de hendel, waterleiding van de muur, mat van de grond en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu thuis met open stal en veel beweging doet hij het wat minder vaak. Nu is zijn nieuwe hobby ongedierte zoals muizen plat stampen in de stal en Mollen in de weide als ze opkomen:) Je moet maar wat te doen hebben.

Toen hij jonger was was hij ook een meester in ontsnappen van de weide tot aan de stal als hij uitgevogeld had hoe hij de deur open moest doen of ergens uit kon komen was hij eruit. En was puur het spel dat hij er uit was want je kon hem zo weer ophalen.

Ik weet nog dat de boer waar hij toen stond zijn gordijnen open deed en mijn paard vrolijk terug keek naar binnen:)

Hij is nu met 20 jaar iets volwassener geworden en haalt wat minder streken uit;)



Haha wat een slimbo!

Erg leuk die ondeugende dieren, vind het stiekem wel grappig dat deze mevrouw al aangifte had gedaan.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:40

Ik denk dat dit het jongetje is, uit de topics van Apple :’)

Kijk je ook raar op, hilarisch

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:16

MirandaMalik schreef:
Jaah onze pony dook een keer in de schaal met kippenvleugels toen we buiten aten en hij los erbij liep, kon hem net op tijd stoppen, moest wel een stuk uit zijn mond trekken. 8)7
Een slokje bier mocht hij wel. :9

Sommigen lusten gewoon alles. :')

Paarden zijn soms rare dieren! :') :')

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:27

Wat een geweldige verhalen komen hier voorbij!

Muizen en mollen vangen is ook meten erg handig ook zeg.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 13:33

Bij een van de stallen waar ik al eens stond met het paard had iemand iemand eens zijn auto even bij de buitenstallen geparkeerd. Te dicht bij het luik bleek, de auto zat vol krassen, paard had zich leuk vermaakt.

Ik heb eigenlijk alleen maar paarden die zich overal mee willen bemoeien en alles onderzoeken. Helaas niet altijd even handig, ben al wat borstels kwijt, kon regelmatig een nieuwe poetskist kopen enz. Ach ze hadden wel lol. :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:54

Dit zou het Jongetje ook kunnen doen inderdaad :D :D

Geweldig :D Ik zie ook zo de onschuldige blik van het paard in kwestie voor me :-)

Het verhaal van 1 broodje en 1 koekje is dan echt netjes, een keurig opgevoed paard :j

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:55

Esther schreef:
Bij een van de stallen waar ik al eens stond met het paard had iemand iemand eens zijn auto even bij de buitenstallen geparkeerd. Te dicht bij het luik bleek, de auto zat vol krassen, paard had zich leuk vermaakt.


Herkenbaar haha, wij moesten wel eens wat zware dingen uitladen in de paddock. De auto van m'n broer is nooit meer hetzelfde geweest daarna, maar hij noemt het de 'tandtekening'(en) van zijn paarden :+

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:21

Ik heb er ook èèn staan die in zijn jongere jaren alles wat op zijn pad kwam mee nam.

Handschoenen , jassen , emmers , handdoeken , vliegenmaskers , dekens alles kwam hij altijd gebruiken :+

Inmiddels doet hij dat nog amper , gelukkig.

Want om er nou steeds achteraan te rennen of ik alsjeblieft mijn jas of handschoenen terug mocht was soms toch best een dingetje :+

Nynkex01
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Opmerkelijke diefstal in paardenstal, dief blijkt een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:17

Op mijn vorige stal een jonge friese ruin die ook alles in zijn mond date. Als hij los stond in de rijbak pakte hij pionnen van de grond en smeet ze naar de andere paarden. Hij was ook dol op mutsen. Ooit heeft hij de capuchon van de buurvrouw gegrepen en een heel stuk door het weiland gesleept, buurvrouw zat er helaas nog aan vast ;)