Aftellen naar Jumping Amsterdam: Marlies van Baalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Aftellen naar Jumping Amsterdam: Marlies van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-21 07:49

Jumping Amsterdam
Sport

Afbeelding
Marlies van Baalen met Go Legend. Foto: Marjo


Ook dit weekend werd er weer gestreden om een startplaats voor de lichte tour rubriek op de nationale donderdag van Jumping Amsterdam. Na Seth Boschman, Floor van Kempen en Renate van Uytert wist nu Marlies van Baalen het felbegeerde ticket mee naar huis te nemen. Met de zeven jarige, zelf gefokte, stoere zwarte merrie Jacky Kennedy DVB (Damsey x Jazz) reed ze een score van 73.9% bij elkaar. Er werd gereden bij Manege Prinsenstad in Delft.

Veelzijdig

Marlies is 41 jaar, getrouwd en heeft een dochtertje Feline van 4. Samen met haar moeder Coby runt Marlies Dressuurstal van Baalen in het Gelderse Brakel, waar ze niet alleen fanatiek haar eigen paarden traint, maar ook veel en succesvol les geeft. Ieder jaar worden er ook een paar veulens gefokt en moeder en dochter zetten zich middels hun DVB Foundation in voor ruiters met een beperking. Naast paardrijden beweegt Marlies nog meer, wie haar volgt op sociale media, kan zien hoe bewust en fanatiek ze bezig is met haar lichaam. Work outs, hard lopen, Marlies haar leven speelt zich meer in galop af dan in stap.

Jacky Kennedy DVB

Jacky is zoals gezegd een eigen fokproduct. Marlies: “Het is natuurlijk extra leuk als een paard waarmee je succesvol bent, geboren is op je eigen stal. We hebben haar moeder gekocht toen ze 3 was en we hebben ook alweer een dochter van Jacky van de hengst Sezuan. Deze loopt volgende week IBOP. Terug naar Jacky. Het laatste half jaar is ze steeds sterker geworden en ben ik haar uit gaan brengen. Ze is stoer, heeft een hele fijne wedstrijdmentaliteit en ze gaat ervoor. Tot nu toe heb ik haar drie keer succesvol uitgebracht in de Prix St. Georges en daar heb ik alle keren van genoten”.

Jumping Amsterdam

Marlies reed eerder dit jaar met haar toppaard Go Legend (Totilas x Ferro) op de Olympische Spelen in Tokio en op het EK in Hagen. Is Jumping nog wel speciaal voor haar ? Marlies schiet in de lach en haar spontane antwoord past daar helemaal bij: “Natuurlijk vind ik dat nog speciaal ! Amsterdam is gewoon super leuk! In 2013 reed ik er voor de laatste keer, met Miciano. Daarna is het er even niet van gekomen helaas. Ik werd zwanger, er kwam Corona, maar nu heb ik er weer helemaal zin in. Een concours van deze allure in eigen land is altijd bijzonder en daar wil je altijd rijden. Het publiek wat zo ontzettend mee leeft vind ik heel leuk in Amsterdam. Wat ik ook bijzonder vind, is de openbare trainingssessie op de donderdagavond. Het publiek wat er is voor de nationale rubrieken kan dan de internationale ruiters zien trainen, heel leuk. Ik heb in Amsterdam al met veel paarden mogen starten, Ojay, Kigali, Miciano, Relevant, Idocus en nu dan met Jacky Kennedy, super leuk. Overigens hoop ik ook voor de wereldbeker internationaal te kunnen starten met mijn toppaard Go Legend.

Planning

Jacky Kennedy krijgt nu even rust. Daarna ga ik me voorbereiden op Mechelen eind dit jaar. Dit wordt zowel haar internationale als haar kür debuut. Naast Jacky neem ik ook Go Legend mee. Na Mechelen krijgt ze weer even rust en daarna gaan we ons voorbereiden op Amsterdam. Een mooie planning, ik vind het fijn als mijn paarden in het ritme zitten. Ook kan Jacky met concoursen als Amsterdam en Mechelen mooi ervaring op doen, daar ben ik blij mee.

Hulde

Er is veel ellende in de wereld en concoursen als Amsterdam geven zowel deelnemers als het publiek een positieve vibe. Ik vind het fantastisch dat Jumping zich in deze moeilijke tijd zo ongelooflijk inzet, hulde aan de organisatie! Tenslotte wil ik graag mijn waardering uitspreken voor het feit dat ieder jaar de para sport ook een plaats in het mooie programma van Amsterdam krijgt. Dressuurstal van Baalen is door onze foundation nauw betrokken bij de para sport. Wij vinden het heel mooi als ruiters met een beperking de kans krijgen om op dit soort concoursen te rijden”.

Mooie woorden Marlies, heel graag gedaan! Fijn dat het je gelukt is een startplaats voor de donderdag te bemachtigen en goed te horen dat je zo graag bij ons komt rijden. Aan ons zal het niet liggen, de organisatie is in volle gang en we gaan ervoor. Heel graag tot eind januari in de RAI in Amsterdam.