Dinja van Liere derde bij wereldbekerdebuut in Herning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Dinja van Liere derde bij wereldbekerdebuut in Herning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-21 18:38

KNHS
Sport

Afbeelding
Dinja van Liere en Hermès. Foto: © FEI/Libby Law Photography.


Dressuuramazone Dinja van Liere (Uden) is bij haar wereldbekerdebuut op een hele mooie derde plaats geëindigd. Voor een enthousiast Deens publiek reed Van Liere haar tophengst Hermès naar een score van 84.360%. Van Liere moest de thuis rijdende amazones Cathrine Dufour en Carina Krüth voor zich dulden. “Dit is wel een kadootje, derde worden in onze eerste wereldbekerwedstrijd. Echt heel tof”, klinkt Van Liere enthousiast.

Dinja van Liere reisde naar Herning voor haar debuut in een FEI Wereldbekerwedstrijd. En net als alle andere keren dat ze dit jaar met Hermès debuteerde op het hoogste niveau, deed Van Liere dat overtuigend. Met een schitterende Kür op Muziek liet ze de kwaliteiten van de negenjarige hengst weer tot zijn recht komen, met nog meer expressie en vanzelfsprekendheid dan enkele weken geleden in Aken kreeg ze het uitzinnige publiek in Herning op haar hand. Ook de juryleden genoten en lieten dat blijken met hoge cijfers, waaronder meerdere keren 8,5 en 9 op het protocol kwam het totaal op 84.360 procent.

“Super gaaf. Ik ben hartstikke blij”, vertelt Van Liere vanuit Herning. “Dit was onze eerste grote indoor en dat is best wel anders dan de wedstrijden buiten, waar alles ruimer is. Hier in Herning leek het net of het publiek op je af komt. Ik merkte wel dat Hermès links en rechts om zich heen keek en onder de indruk was. Dat merkte ik tijdens de Kür op Muziek waar hij wat meer voor me uit kon zijn. Ik had daardoor een kleine hapering in de galopchangementen om de twee passen. Zijn piaffe en passage worden nog steeds beter en sterker en ik voel dat hij dat ook makkelijker aan kan.”
Van Liere reed deze keer ook voor internationale juryleden die haar nog niet eerder beoordeeld hadden. “De juryleden waren super positief met hun commentaren op mijn protocollen en heel enthousiast. Hermès geeft een heel mooi harmonieus beeld wat door de juryleden heel erg gewaardeerd wordt en wij ons ook kleine foutjes kunnen veroorloven.”

Op de vraag of ze tevreden is over haar wereldbekerdebuut is het antwoord helder: “Absoluut. De eerste keer zo presteren bij zo’n grote wedstrijd binnen is echt heel tof. Het is nog steeds bijzonder wat we dit jaar bereikt hebben. En dan bij de voor ons beiden eerste wereldbekerwedstrijd derde worden, is dan wel een kadootje.”

Drie collega’s van TeamNL konden tegenover Van Liere en de overige deelnemers niet echt een vuist maken. Vincent van Gasselt, Marlies van Baalen en Thamar Zweistra (Schore) eindigden op de plaatsen elf, twaalf en dertien in de wedstrijd in Herning.

Volgende week is Lyon de volgende etappe van de FEI Wereldbeker, met Denise Nekeman (Hasselt) en Thamar Zweistra aan start in de dressuur en Kevin Jochems (Sliedrecht) in het springen.

Uitslag FEI Wereldbekerwedstrijd Dressuur Herning, Kür op Muziek
1. Cathrine Dufour (Den), Atterupgaards Cassidy (v.Caprimond), 87.115%
2. Carina Cassøe Krüth (Den), Heiline’s Danciera (v.Fürstenball), 86.395%
3. Dinja van Liere (Uden), Hermès (v.Easy Game), 84.360%
11. Vincent van Gasselt (Laren, NH), Delacroix 11 (v.Dancier), 75.015%
12. Marlies van Baalen (Brakel), Go Legend (v.Totilas), 74.770%
13. Thamar Zweistra (Schore), Hexagon’s Double Dutch (v.Johnson), 73.130%

Klik hier voor de volledige uitslag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, GoogleAdsense, GrapeshotBot, inge_romeo, LadyFiesta, lanouska, nick_en_ik, Nina1999, SuusvL en 60 bezoekers