Wijzigingsvoorstellen FEI-regels

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Zoolgangster

Berichten: 9540
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:00

Voor de mensen die Marshmallow Fluff niet kennen: het is een soort boterhampasta op basis van... marshmallows. Mierzoet spul en plakt als een malle. Dat ze het dressuurpaarden op/in de mond smeren is nieuw voor mij.
Je kunt het spul ook voor eierkoeken gebruiken. Zou ik persoonlijk eerder doen. :+

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:16

Op sommige vlakken is de paardenwereld gewoon gestoord 8)7

Dat word een avondje marshmellow fluffen bij de BBQ nu de paarden het niet meer mogen hebben. }>

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

JeanneV
Berichten: 638
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:25

Ik snep werkelijk niet wat het probleem is met marsmellow is.... Een suikerklontje mag wel voor de proef... een appel voor je opstapt mag ook... maar tussendoor een suikerklontje in pasta vorm mag niet... Een goed jurylid ziet ook met marsmellow op de lippen wel dat de aanleuning niet goed is... en als marsmellow niet mag zijn er wel ruiters die weer net als vroeger scheer schuim gebruiken!! Symbool politiek noemen ze dit!!

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:26

Gestoord zeker.
Maar mij lijkt wel dat het paard er geen last van heeft.
Beter dan die idioten met stroom op de sporen oid.
Lijkt me voornamelijk voor het voor de gek houden van een jury.
Maar het paard zal er neem ik aan geen stap beter op lopen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

JeanneV
Berichten: 638
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Wijzigingsvoorstellen FEI-regels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:30

jawel... sommige paarden gaan er wel beter van lopen... suiker of marsmellow zorgt voor kauwen en beweging van het bit.. kan weer helpen om de boel weer wat soepeler te krijgen! en een bewegende kaak [kauwende mond] heeft aan alle kanten impact op de manier waarop een paard loopt.

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wijzigingsvoorstellen FEI-regels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:34

Ja maar dat in de mond zit is bij het losrijden toch wel al ingeslikt? Blijft in de proef een witte buitenkant over.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

JeanneV
Berichten: 638
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Wijzigingsvoorstellen FEI-regels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:41

Je kunt voor de proef nog even suiker klontjes geven... gaan ze echt niet verbieden... kun je ook met mars mellow doen bij paarden die geen suiker eten. De witte buitenkant is een beetje toneel spelerij... kijken juryleden zeker wel doorheen.. open mond blijft open mond en een stugge aanleuning of onrustige mond word er heus niet beter van

vreselijk alle ruiters die zogenaamd verbaast roepen hier nog nooit van gehoort te hebben.. het gros doet het zelf ook... en als ze dit niet doen gebruiken ze wel andere methodes om paarden aan het schuimen te krijgen

axel_1997

Berichten: 1782
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:50

JeanneV schreef:
Je kunt voor de proef nog even suiker klontjes geven... gaan ze echt niet verbieden... kun je ook met mars mellow doen bij paarden die geen suiker eten. De witte buitenkant is een beetje toneel spelerij... kijken juryleden zeker wel doorheen.. open mond blijft open mond en een stugge aanleuning of onrustige mond word er heus niet beter van

vreselijk alle ruiters die zogenaamd verbaast roepen hier nog nooit van gehoort te hebben.. het gros doet het zelf ook... en als ze dit niet doen gebruiken ze wel andere methodes om paarden aan het schuimen te krijgen


Spreek voor jezelf.
Of lever het bewijs.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:02

JeanneV schreef:
vreselijk alle ruiters die zogenaamd verbaast roepen hier nog nooit van gehoort te hebben.. het gros doet het zelf ook... en als ze dit niet doen gebruiken ze wel andere methodes om paarden aan het schuimen te krijgen


Mijn oprechte excuses dat ik al jaren in blijkbaar fatsoenlijkere en toch hoog in de sport rijdende kringen verkeer dan jij :')

En scheerschuim? Wtf??? :oo

JeanneV
Berichten: 638
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:07

Eatshay schreef:
Mijn oprechte excuses dat ik al jaren in blijkbaar fatsoenlijkere en toch hoog in de sport rijdende kringen verkeer dan jij :')


of ze verbergen het beter!! schone schijn!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 00:43

JeanneV schreef:
Je kunt voor de proef nog even suiker klontjes geven... gaan ze echt niet verbieden... kun je ook met mars mellow doen bij paarden die geen suiker eten. De witte buitenkant is een beetje toneel spelerij... kijken juryleden zeker wel doorheen.. open mond blijft open mond en een stugge aanleuning of onrustige mond word er heus niet beter van

vreselijk alle ruiters die zogenaamd verbaast roepen hier nog nooit van gehoort te hebben.. het gros doet het zelf ook... en als ze dit niet doen gebruiken ze wel andere methodes om paarden aan het schuimen te krijgen

Suikerklontjes ken ik idd. Maar van dat marshmallows spul heb ik nog nooit gehoord. Ik heb ook nog nooit ‘methodes’ moeten gebruiken voor schuimen. De ene schuimt veel en snel, de andere minder maar ja, het verbaast me oprecht dat iemand dit bedenkt.

Dat jij je niet voor kan stellen daar iemand hier nooit van gehoord heeft zegt meer over jou dan over de mensen die verbaasd zijn IMO.

Ik moet nog steeds op zoeken wat het is. Het klinkt als iets dat lekker is op cake. :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wijzigingsvoorstellen FEI-regels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 03:56

Ik ken het lekkers geven, de vergissing om een gekleurd snoepje te geven en het bit insmeren met iets lekkers bij wennen. Ik ken niemand die iets om de mond heen smeert wat op schuim moet lijken. Daar gaat het om, niet dat er iets gegeven wordt, maar dat het om de mond gesmeert wordt.

Van degene die wat lekkers geven zijn het er maar heel weinig die het doen om ze te laten kauwen of schuimen. Al helemaal niemand die de mond insmeert met iets wat op schuim moet lijken. Wel veel die gewoon wat lekkers geveb als beloning bij het bit aanpakken of opstappen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

DuoPenotti

Berichten: 28846
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wijzigingsvoorstellen FEI-regels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 07:09

Het suikerklontje of het appeltje kent denk ik iedereen wel, maar dit spul?
Ken dat hier in Nederland niet eens. Vind marshmallows vooral Amerikaans.
Dus nee om het te smeren ken ik het ook niet.
En nogmaals geloof ik niet dat het werkt, want het is allang door geslikt alsde proef begint, dan heb je alleen dat wit er om heen zitten. Als de jury daardoor een slechte aanleuning niet herkend is het hoogtijd iets anders te gaan doen.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

MyWishMax

Berichten: 25053
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 07:18

Zou een paard ook niet ineens met de tong gaan kloten met dit spul? Of snoeren ze dan alles dicht zodat het niet kan?

Ik kende het spul wel trouwens, maar uit Amerikaanse recepten en filmpjes. Hier nog nooit gezien.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training


Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 18:46

JeanneV schreef:
Eatshay schreef:
Mijn oprechte excuses dat ik al jaren in blijkbaar fatsoenlijkere en toch hoog in de sport rijdende kringen verkeer dan jij :')


of ze verbergen het beter!! schone schijn!!


Zoals de waard is.....

>;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, AnnickT, Elitedeux, gillian, Hollyleaves, limagirl, mabellean, majemalo, MieLo, noordje, Perros, petje86, Rosa_, Ufurio4e, Unicorn79, Wescha, willievdh, xChanelx en 38 bezoekers