Het Doorgeefstokje van oktober: Chasey

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Het Doorgeefstokje van oktober: Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 14:02

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding


De zomer is weer voorbij! Of..wacht..is die wel ooit echt begonnen? Volgens mij niet maar de herfst is zeker begonnen met al die nattigheid en die wind. Bah, ik ben er nu alweer klaar mee! Ik duim op een korte herfst en winter dit jaar. Sorry voor iedereen die het wel leuke seizoenen vindt. :') Deze maand is het doorgeefstokje voor Chasey. Hieronder vertelt ze waarom ze zich x-jaar geleden op Bokt heeft aangemeld, wat Bokt voor haar betekent en nog veel meer. Lees ze!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Zo, dat is al even geleden. Dan zou ik even goed in mijn geheugen moeten graven. Maar, gelukkig verklapt mijn eerste bericht op bokt het antwoord al:

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?

Chasey schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op bokt.
Ben Evelien 24 jaar jong. Ben getrouwd en heb een zoontje van een half jaar.
Heb thuis 3 katten en een vogel. En een paar kilometer verder op staat mijn lieve verzorg paardje Lotte!
Ze is 23 jaartjes en een schat van een paard. Ze is zelfs ons bruidspaard geweest!
[ Afbeelding ]

Ik heb me aangemeld, omdat ik opzoek ben naar een eigen pony. Een haflinger. Dat is tenminste het plan.
Wanneer dat gaat gebeuren kan nog wel een tijdje duren. Maar hier kan ik vast wel do's en dont's vinden. En tips over de eventuele aanschaf van de Haflinger.
Ookal komt er in de toekomst misschien een eigen pony, Lotte blijft mijn schatje! :D

Groetjes Evelien

p.s. hier nog een foto'tje van ons bruidspaard.


Ik had op dat moment al jaren een verzorgpaard, Lotte. Die zelfs ons bruidspaard is geweest en me helemaal tot over de rode loper van het stadhuis heeft gebracht! Tot aan de deur. Ze werd intussen al wel wat ouder. In diezelfde periode kwam er bij mijn schoonouders een plekje vrij om een paard of pony te stallen. Een goed moment om Lotte langzaam aan met pensioen te doen en op zoek te gaan naar een eigen paard! Mijn liefde voor Haflingers was al vroeg aanwezig, dus begonnen we met onze zoektocht naar een Haflinger. Vele Haflingers bekeken en we kwamen uiteindelijk thuis met Haflinger James!

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Niet beschamend gelukkig, dus ik denk 2? En met de jaren worden we allemaal wijzer, als het goed is ;)

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik denk dat ik bekend sta om 'lol met de knol', lekker maf doen met de knollies. En dan vooral in het begin met James! James en ik hebben heel wat avonturen beleeft, die ik vaak deelde op bokt. James is onverwachts overleden. Het berichtje van James in de 'In Memoriam' sloeg dan ook in op bokt. Ondanks dat ik het moeilijk had met het verlies van James, is er een geweldige Haflinger voor in de plaats gekomen! Haflinger Nick! Totaal niet te vergelijken met hoe James was, maar ons motto 'Lol met de knol' gaat gewoon door! Ook met shetlander Bliksem, die als sidekick altijd trouw mee doet.

Ik denk dat ik nu meer bekend sta om de creatieve ideeën die we doen als gezin met de paardjes. Gewoon lekker samen, met z'n allen! Zowel met de kinderen als met de andere dieren. Honden, katten en zelfs de kippen doen soms mee! :D Maffe schriktrainingen, zwemmen, picknicken, vrijheidsdressuur, kinderen van school halen met peerd, kijken hoe Nick een schilderij maakt, de paarden versieren met verjaardagen, sinterklaas of kerst :D ...Paard in de woonkamer zetten :') Gewoon de niet zo standaard dingen die je met een paard kan doen. Maar vooral de gezelligheid samen met het gezin en de hele beestenboel!

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Leuke ideeën uitwisselen, inspiratie opdoen, maar ook inspiratie zijn voor anderen om eens iets anders te doen met je paard dan alleen springen of dressuur ;)

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader )
Ja, wat zijn echte penny gedachten? Even de penny van dochterlief erbij pakken...O ja! Ja wie niet? Dromen over een man met lang haar, wapperend in de wind op een paard in galop, zonder tuig. Tegen je paard aan liggen in de stal. <3 En uiteraard altijd al de droom om compleet tuigloos te rijden.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Klinkt het gek om te zeggen dat mijn leven er al uit ziet zoals ik dat zou willen? Ja zelfs die man met lang haar, wapperend in de wind op een paard ;) Misschien iets minder sexy als ik me het vroeger had voorgesteld, aangezien hij ook rustig met zijn bouwkleding of zwembroek op het paard klimt :') Ook het tuigloos rijden, tegen paardlief aan liggen etc. Ik besef me steeds vaker dat al mijn jeugddromen tot nu toe nog zijn uitgekomen! Je weet wel.. buitenaf wonen, paarden aan huis, die man met dat lange haar, een gezinnetje, een eigen vijver waar je zo in kan plonsen met je paard, zelfs een eigen (mini) binnenbak en sinds kort ook in het bezit van mijn droomauto... Een Range Rover supercharged 4.2 v8 om het plaatje compleet te maken :D Maar bovenal lekker genieten van ons gezinnetje en al onze dieren op ons eigen droomplekje! En verder, alle dromen die er nog zijn na blijven jagen! Want alles is mogelijk voor wie er in geloofd!

8. Vraag van Bokt:
Hoe ben je in de paarden terecht gekomen? Waar is de liefde begonnen?

Dat is een goede vraag, dan moet ik weer flink in mijn geheugen graven. Wat ik me kan herinneren is dat ik met 6 jaar op de manege begon. Ik begon op een kleine Welsh pony, Lotje. Maar daarvoor is die liefde al ontstaan, anders zou ik niet op paardrijles willen. :Y) M'n ouders hadden niets met paarden, dus daar heb ik het niet van. Ik denk dat ik gewoon een geboren paardenmeisje ben. :D En gelukkig vinden m'n ouders de paardjes nu wel leuk!

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Lynn_Nikita.

Welke vraag zou jij zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe combineer jij het paardenleven aan huis met een gezin met jonge kinderen? :D

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Het Doorgeefstokje van oktober: Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:24

Leuk stukje. Helemaal herkenbaar als "Chasey".

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Het Doorgeefstokje van oktober: Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:51

Oh ja dit is idd chasey zoals ik haar herken uit haar volg topic. Leuk stukje.

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Het Doorgeefstokje van oktober: Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:20

Leuk om te lezen!

Lynn_Nikita

Berichten: 25455
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het Doorgeefstokje van oktober: Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:07

Ik zal mijn best doen om de vragen te beantwoorden. Ik herken jou helemaal in jouw stukje, vooral het lol met je knol. Daar draait het ook allemaal om denk ik

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:27

Haha wie had dat ooit gedacht het doorgeefstokje.
Leuk om te lezen dat mensen het stuk ook herkennen. :D

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Het Doorgeefstokje van oktober: Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 00:34

Hardstikke leuk om te lezen! Vind je topics altijd echt geweldig leuk om te bekijken. <3

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Het Doorgeefstokje van oktober: Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 07:37

Leuk stukje chasey! Ik vind je topics ook altijd geweldig! Ook ik ben van het 'lol' met je knol maar jij doet vaak wel aan next level lol met je knol. Heerlijk :D