Clooney staat weer zelfstandig op vier benen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Clooney staat weer zelfstandig op vier benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-21 19:34

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Martin Fuchs SUI Clooney 51 - Beauville. Foto: © FEI/Arnd Bronkhorst


Clooney, het voormalige Europese kampioenenpaard van Martin Fuchs, doet het elke dag een beetje beter. Na zijn zware ongeval met een breuk van het bovenarmbeen kan het springpaard van de Zwitserse ruiter Martin Fuchs nu weer op zijn eigen vier benen staan zonder verdere ondersteuning.


Het is "bye, bye hangmat" voor Clooney, zoals Martin Fuchs, Europees kampioen van 2019, op Facebook schreef. De schimmel had zich verwond in de weide kort na zijn terugkeer van de Olympische Spelen in Tokio. Eigenaar Luigi Baleri is op Facebook niet alleen blij dat de "hangmat", de netten waarin de Cornet Obolensky-zoon in zijn box was opgehangen om hem te stabiliseren, weg is, maar bedankt ook het dierenziekenhuis in Zürich.

Op deze manier blijft de hoop voor Clooney op een pijnloos leven op de weide nog iets mee gevoed...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Clooney staat weer zelfstandig op vier benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:39

Paard is dus 2 maanden lang zo pijnlijk geweest dat hij in een net moest hangen... Ik weet niet of ik dat zou willen voor mijn paard.

irmaz

Berichten: 4721
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:43

Jasmijn159 schreef:
Paard is dus 2 maanden lang zo pijnlijk geweest dat hij in een net moest hangen... Ik weet niet of ik dat zou willen voor mijn paard.

Ik denk niet dat hij 2 maanden pijn heeft gehad, hij zal 2 maanden lang geen of weinig gewicht op dat been hebben mogen plaatsen.

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:45

irmaz schreef:
Jasmijn159 schreef:
Paard is dus 2 maanden lang zo pijnlijk geweest dat hij in een net moest hangen... Ik weet niet of ik dat zou willen voor mijn paard.

Ik denk niet dat hij 2 maanden pijn heeft gehad, hij zal 2 maanden lang geen of weinig gewicht op dat been hebben mogen plaatsen.


Omdat hij anders vergaat van de pijn toch?

DuoPenotti

Berichten: 29336
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Clooney staat weer zelfstandig op vier benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:49

Daar zal hij wel pijnstillers voor krijgen. Ik vermoed eerder omdat het dan te zwaar belast word. En in de hangmat ook niet kan gaan liggen en dus weer opstaan met alle gevolgen van dien.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

axel_1997

Berichten: 1788
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:54

Pijnstillers werken ook bij paarden.

En als er zicht is op goed herstel kan zelfs een flinke hoeveelheid pijn een acceptabel kwaad zijn.
En er is ook nogal een verschil tussen pijn waardoor je gewicht van een been haalt en pijn waar je levensmoe van wordt.

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

irmaz

Berichten: 4721
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:58

Jasmijn159 schreef:
Omdat hij anders vergaat van de pijn toch?

Nee hoor, zolang er weinig gewicht op staat doet een gebroken been geen pijn. Mijn paard heeft ook een breuk in zijn bovenbeen gehad en had daar na een paar dagen, zolang hij het niet overmatig belaste, weinig last meer van. Hij kon wel gewoon in zijn box rondlopen. Inderdaad was het opstaan zoals DP zegt een probleem, hij is na die eerste keer ook niet meer gaan liggen.

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Clooney staat weer zelfstandig op vier benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:18

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat zelfs al had het paard pijn, het acceptabel is als het daarna allemaal weer okay is. Ik heb het uiteraard niet over ondraaglijke pijn. Ik kan me voorstellen dat een gebroken been niet belast mag worden om goed te genezen. Is bij mensen immers ook zo.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:19

Jasmijn159 schreef:
irmaz schreef:
Ik denk niet dat hij 2 maanden pijn heeft gehad, hij zal 2 maanden lang geen of weinig gewicht op dat been hebben mogen plaatsen.


Omdat hij anders vergaat van de pijn toch?

Omdat de breuk moet kunnen helen.Als ze een hangmat hebben geïnstalleerd zullen ze ook wel niet op een zakje pijnstillers meer of minder gekeken hebben.
Het is bovendien ook jouw paard niet dus wat jij wel of niet zou willen doet er weinig toe.

Fijn dat het dier goed lijkt te herstellen voorlopig!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

irmaz

Berichten: 4721
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Clooney staat weer zelfstandig op vier benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 23:10

Ik vind het ook heel mooi dat ze dit traject in hebben gezet voor dit paard terwijl ze weten dat hij nooit meer terug zal komen in de sport. Ben benieuwd hoeveel eigenaren van topsportpaarden dit uiteindelijk doen.

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:27

irmaz schreef:
Ik vind het ook heel mooi dat ze dit traject in hebben gezet voor dit paard terwijl ze weten dat hij nooit meer terug zal komen in de sport. Ben benieuwd hoeveel eigenaren van topsportpaarden dit uiteindelijk doen.

duim op

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:40

irmaz schreef:
Ik vind het ook heel mooi dat ze dit traject in hebben gezet voor dit paard terwijl ze weten dat hij nooit meer terug zal komen in de sport. Ben benieuwd hoeveel eigenaren van topsportpaarden dit uiteindelijk doen.
Meer dan je denkt, maar feit is gewoon dat niet elke breuk ook te herstellen is, of in ieder geval niet op een manier waarmee het paard nog een paardwaardig leven kan leiden daarna. :)


Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Clooney staat weer zelfstandig op vier benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:44

Maar feit blijft dat je een heleboel geld stopt in een paard dat uiteindelijk niet meer kan. Ze gaan voor pijnvrij op de wei. En dat doen er niet veel, dus dat siert hem wel. Geeft wel aan dat hij veel van het paard houd

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie