WK Lanaken: Brons voor Nicole Eggens en Loharna-P

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48347
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

WK Lanaken: Brons voor Nicole Eggens en Loharna-P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-21 20:38

KNHS
Sport

Afbeelding
Nicolle Eggens en Loharna-P wonnen brons bij de vijfjarigen.
Foto: © FEI/Hippo Foto - Sharon Vandeput


Op het WK Jonge Springpaarden in Lanaken was het Nicole Eggens die voor Nederland een medaille in de wacht sleepte. Met haar eigen KWPN-merrie Loharna-P (Carrera VDL x Burggraaf) won de amazone brons bij de vijfjarigen. Bij de zevenjarigen veroverden de KWPN-ers Just a Dream en J.Comghorla van Beek goud en zilver.

Voor de liefhebbers van jonge springpaarden is het WK in Lanaken het hoogtepunt van het jaar. De beste vijf-, zes- en zevenjarigen komen er met honderden aan start om zich te kunnen plaatsen voor de finales op zondag.

Bij de vijfjarigen wisten 51 combinaties zich te plaatsen voor de finale. Daarvan drongen er 16 door tot de finale. Topruiter Christian Ahlmann reed de BWP-gefokte dekhengst Querido VG (v.Dominator Z) naar het goud. Het zou de eerste van drie gouden medailles voor Duitsland worden.

Nicole Eggens reed met haar merrie Loharna-P een vlotte en zekere, foutloze barrage. Er bleven maar drie combinaties foutloos in de barrage. Eggens reed die met haar fijn meewerkende merrie in een tijd van 40.99 seconden. Dat bleek goed voor de bronzen medaille.
De amazone uit Mantinge is heel blij met het brons: “Ze sprong fantastisch! Loharna heeft zo veel nulrondjes gesprongen. Het is allemaal nieuw voor me, dus ik ben echt heel gelukkig! Het was een mooi parcours, wel dik maar ook fair. Je kon er lekker op galopperen.”

Nicole kocht de bruine dochter van Carrera VDL als jong paard bij haar fokker Ben Platzer en leidde haar zelf op. “Ik hoop dat het een paard voor me is voor het hogere werk. Dat reed ik nooit eerder dus ik hoop dat Loharna blijft”, besluit Eggens.

Gerben Morssink, al jaren succesvol met eigen fokproducten op het WK, deed een goede poging om een plek op het podium te bemachtigen met zijn vermogende Calida Z (v.Cornet Obolensky). Een springfout leverde de achtste plaats op in het klassement bij de vijfjarigen.

Bij de zevenjarigen wisten vier paarden door te dringen tot de barrage. Daarin bleven de KWPN-ers Just a Dream (Zirocco Blue VDL x Corano) en J.Comghorla van Beek (Comme Il Faut x Padinus) wederom foutloos. Het leverde hun ruiters Harm Lahde (Dui) en Gilles Thomas (Bel) de gouden en zilveren medaille op.

Bij de zesjarigen was er geen hoofdrol weggelegd voor Nederlandse ruiters en paarden.

Klik hier voor alle uitslagen van WK Jonge Springpaarden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, mriek1990, Selina en 69 bezoekers