Scott Brash denkt dat Deusser zondag de te kloppen man is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48395
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Scott Brash denkt dat Deusser zondag de te kloppen man is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-21 15:33

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Is Daniel Deusser zondag de te kloppen man? Foto door Marjo.


Scott Brash schreef geschiedenis door de Rolex Grand Slam op zijn naam te schrijven. Dat hij dus wellicht mooie herinneringen heeft aan CHIO Aken, is dan ook geen verrassing. In een interview met Rolex vertelt hij over zijn herinnering aan Aken, zijn paarden en het belang van grote wedstrijden voor onze sport.

Vertel ons eens iets over de paarden waarmee je deze week deelneemt aan CHIO Aken...
Ik heb Hello Jefferson hier, die ik gekwalificeerd heb voor de Rolex Grote Prijs, die een beetje moeilijk was als individueel, dus het plan is om hem nu op zondag te springen. Een zevenjarige van mij, Hello Vittoria, is ook naar Aken afgereisd. Zij zal als Young Horse deelnemen. Het is leuk om ervaring op te doen voor de jonge paarden in een ring als deze.

Je won hier de Rolex Grand Prix in 2015 - CHIO Aken moet voor jou een ongelooflijk speciaal concours zijn om aan deel te nemen?
Absoluut. Aken is een speciale arena, er is veel geschiedenis geschreven in die ring. We willen hier allemaal springen, de omstandigheden zijn uitstekend, de bodem is geweldig, de sprongen zijn fantastisch, en je voelt echt dat de paarden iets extra's geven in deze arena.

Er zijn veel ruiters van wereldklasse hier op CHIO Aken; wie denk je dat er zondag de Rolex Grote Prijs zal winnen?
Ik weet het echt niet, want het deelnemersveld is fantastisch en er zijn veel topcombinaties van paard en ruiter. Ik denk dat Daniel Deusser heel goed gaat, en hij is hier in Aken al vaak tweede geweest, dus ik denk dat hij heel graag zal willen winnen. Hij lijkt in topvorm te zijn en zijn paarden lijken in topvorm, dus als ik één ruiter zou moeten kiezen, denk ik dat hij degene is om te verslaan.

Waarom zijn Majors zo belangrijk in de sport?
Ik denk dat Majors de beste competitie naar boven brengen. De beste paarden en ruiters komen naar de vier Rolex Grand Slam Majors van het jaar. De vier Majors zijn de wedstrijden die iedereen wil winnen. Van wat ik kan zien, is dit ook het geval in tennis en golf, en alle andere sporten. Het zijn de beste concurrenten die er zijn, en iedereen zet alles op alles. Ze komen niet om het andere weekend, wat de Majors extra speciaal maakt om te winnen op een plek als CHIO Aachen.

Kijk je ook naar andere Grand Slam-evenementen, bijvoorbeeld in tennis en golf?
Ik probeer ze te kijken. Ik heb vorige week de hoogtepunten van de finale van de US Open van Djokovic gezien. Ik probeer alle sport Majors te volgen, en ik kijk ook graag naar de Formule 1. Elke sport zit in zijn eigen luchtbel, dus het is geweldig om getuige te zijn van andere topsporten over de hele wereld en te genieten van het ongelooflijke talent dat wordt getoond.