Corona-update: coronatoegangsbewijs ook voor sporthoreca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:03

Ik mag het vaccin dus niet wegens toch al ernstig allergisch reageren op alles.
Maar ik ben door vervelende ervaringen ook geen mens wat zich even laat testen. -O-
Ik mag dus gewoon niet meer uit eten of waar de code ook voor nodig is.
En nergens praten ze over de mensen die geen vaccin mogen, ze duwen het er gewoon geforceerd door waar het kan.

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:07

Dreamybol schreef:
Ik vraag me vooral af hoe dit wordt gezien voor manegekantines. Bij ons meld je je voor de les in de kantine om je paard te kiezen.
Daarnaast lees ik dat afhalen wel mag zonder qr code, dus ouders die hun koffie mee naar de bak nemen hoeven we niets te vragen? Maar wachten op je tosti, mag dat nog wel binnen?
Ik voorzie weer organisatorisch gedoe voor maneges. De ene sportkantine is natuurlijk de andere niet.


Ik zag dat mijn oude manege aangeeft niet om een QR code te zullen vragen in de kantine en dat als blijkt dat het problemen oplevert ze gewoon de bar zullen sluiten :+

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Corona-update: coronatoegangsbewijs ook voor sporthoreca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:12

Een kennis die ernstig ziek is maakt geen antistoffen aan. Hij is al 4 keer geënt maar elke keer vinden ze geen antistoffen dus proberen ze het met een volgend vaccin. Nu zal hij met zijn gezondheid niet snel de straat op gaan aangezien een verkoudheid hem fataal kan worden, maar hij heeft wél een QR code. Zo zal hij vast niet de enige zijn.

Of je nou voor of tegen het vaccin bent, deze regel rommelt aan alle kanten.

pien_2010

Berichten: 43259
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 15:43

Kimley schreef:
Mariposa11 schreef:
Maar ze kunnen t nog steeds aan een kwetsbare overdragen, en t ging toch over t beschermen vd kwetsbare? Maar die kunnen beter nu ook de horeca niet in. Want veel drukker en dan ongetest gevaccineerde die zelf geen klachten hebben.
De jonge zei, gevaccineerde kunnen beter wel testen maar dan wil niemand meer vaccineren. Dus waar draait t om? Verkapt verplicht vaccineren.



Precies dit..
Ik ben zeker niet te beroerd om me te laten testen hoor, maar vind het wel krom.
Want inderdaad gevaccineerde kunnen het nog steeds mee dragen en overdragen, al dan niet in mindere mate.
Als je het echt 100% zeker wilt weten moet je iedereen testen maar daar is gewoon geen capiciteit en interesse voor.


Cijfers van de covid app Frankrijk
81,4% van de 12++ zijn 2x gevaccineerd. Dat loopt allemaal gelijk op met Nederland.

Per 100.000 inwoners zijn er 359 niet gevaccineerde positief getest en per 100.000 zijn er 45 gevaccineerde positief getest.

29/8 zijn er 32 niet gevaccineerden opgenomen op de IC en 3,45 gevaccineerden.

Dus als je naar de positief geteste kijkt heb je als gevaccineerde 88 % minder kans op pos getest worden als je uitgaan van 359 is 100%.
Tevens ligt ook IC opname nog vele male lager.

Dus uitgaande van miljoenen mensen (66 miljoen voor Frankrijk) loopt dit wel id papieren.

Klopt dat de meeste zorg medewerkers zich hebben laten enten. Iets dat ik zelf ook wel normaal vindt want je gaat wel veel met mensen om die ziek of oud zijn en extra kwetsbaar.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 16:25

0091 schreef:
Een kennis die ernstig ziek is maakt geen antistoffen aan. Hij is al 4 keer geënt maar elke keer vinden ze geen antistoffen dus proberen ze het met een volgend vaccin. Nu zal hij met zijn gezondheid niet snel de straat op gaan aangezien een verkoudheid hem fataal kan worden, maar hij heeft wél een QR code. Zo zal hij vast niet de enige zijn.

Of je nou voor of tegen het vaccin bent, deze regel rommelt aan alle kanten.

Ik belde net een universitair ziekenhuis, interne geneeskunde.
En zij zijn druk bezig met de covid poli om mensen met bijv. auto immuunziekten te voorzien van een code.
Ze prikken ze op antistoffen en als ze die hebben zijn ze klaar, maar ik heb dus geen antistoffen in mijn bloed.
Maar zij zijn wel bezig met die groep die niet gevaccineerd kan worden of geen antistoffen aanmaakt.
Ze krijgen serieus telefoontjes van mensen die écht ten onder gaan aan het vaccin dat ze hem alsnog persé willen hebben nu.
En ze zegt ik zou zo graag ja zeggen maar het kan echt niet bij die groep, maar ze zegt we worden nu vollop gebeld met vragen wat nu.
En de overheid is zo snel niet, dus proberen we het via de covid poli dmv antistoffen.
En registratie dat er covid doorgemaakt is, maar het is heel moeilijk en er is nog weinig over te zeggen.
Maar er is inderdaad nul rekening gehouden met mensen die niet mogen of op het vaccin geen gewenste reactie zullen geven.
Door bijv. auto immuun ziekten. -O-