[OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

[OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-21 14:29

*KNHS
Sport

Afbeelding
Edward Gal met Total US eerder tijdens de Grand Prix.
Foto: FEI/Christophe Taniere

Fenomenaal! Dat was de rit van Edward Gal met Total US! Op de klanken van de kür van Total US zijn vader Totilas, laat hij zien eveneens van wereldklasse te zijn. De score 84.157%. Hans Peter Minderhoud werd met Dream Boy twaalfde. Het goud en zilver was voor de Duitse amazones Jessica von Bredow-Werndl en Isabell Werth. Charlotte Dujardin won het brons.

Met zijn pas negen jaar liet Total US iedere keer progressie zien tijdens de Olympische Spelen. Het was genieten en belooft veel voor de toekomst!
"Ik ben gewoon heel blij met wat hij hier heeft laten zien. Dat Total zijn kwaliteiten ook onder deze omstandigheden toont vertelt nog iets meer over zijn geweldige wil om mee te doen. Nu moeten we gewoon rustig verder trainen en het allemaal verder bevestigen."

De kür van Hans Peter Minderhoud en Dream Boy werd beloond met 80.682% en een twaalfde plaats.
“Ik ben heel blij met hoe we hier gereden hebben en enorm trots op Dream Boy. Het was best zwaar, we hebben echt een paar hele pittige weken gehad. Nu we het zo afgesloten hebben kijk ik er naar uit om even een paar dagen niets te doen en ook voor Dream Boy. Dat hij gewoon even lekker een paar dagen in zijn wei kan staan en genieten.”

Meer nieuws volgt!

Klik hier voor de uitslag.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 29-07-21 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:09

Schitterende kür van Jessica, zo vriendelijk gereden, nauwelijks zichtbare hulpen, dat is voor mij dressuur!

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:18

De rit was fenomenaal? Ik kon zelf amper ademen als ik zag met hoe weinig halslengte dat paard gereden wordt. Zo zonde want jeetje wat een talentvol dier.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:41

Aranel schreef:
De rit was fenomenaal? Ik kon zelf amper ademen als ik zag met hoe weinig halslengte dat paard gereden wordt. Zo zonde want jeetje wat een talentvol dier.


Exact.

Wat wel fenomenaal was: de rit van de top 3. Wauw!
Wat een verdiend podium!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:45

Aranel schreef:
De rit was fenomenaal? Ik kon zelf amper ademen als ik zag met hoe weinig halslengte dat paard gereden wordt. Zo zonde want jeetje wat een talentvol dier.


Wat dacht je van dat zoiets moet komen met de ervaring.. Meedoen op de OS is al een hele prestatie voor zo’n jong paard. Je ziet het paard door de tijd heen steeds beter, sterker, worden. Meer lengte in de hals komt nog wel, daarvan ben ik overtuigd. Net zoals dat wij gewone ruiters ook niet alles in 1 keer perfect kunnen. :)

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:48

Hopelijk zijn alle proeven ergens na te kijken.

Meer lengte in de hals, kan dat bij Nederland?
Ondanks dat ik deze proeven niet gezien heb heb ik wel een idee van het beeld. Zien we immers al 10 jaar of zo.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:51

DuoPenotti schreef:
Hopelijk zijn alle proeven ergens na te kijken.

Meer lengte in de hals, kan dat bij Nederland?
Ondanks dat ik deze proeven niet gezien heb heb ik wel een idee van het beeld. Zien we immers al 10 jaar of zo.


Bij voorbaat al negatief zijn en zwart kijken is een eigen keuze. :D Jammer!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:52

Net ook even een filmpje gezien over de thuisbasis van Jessica. Die paarden hebben het daar niet verkeerd: weidegang, galopeerbaan, aquatrainer, soort stoombad en een aparte wedstrijdring waar ze alleen de proef in oefent. Zag er top uit!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:54

Change3x schreef:
DuoPenotti schreef:
Hopelijk zijn alle proeven ergens na te kijken.

Meer lengte in de hals, kan dat bij Nederland?
Ondanks dat ik deze proeven niet gezien heb heb ik wel een idee van het beeld. Zien we immers al 10 jaar of zo.


Bij voorbaat al negatief zijn en zwart kijken is een eigen keuze. :D Jammer!

Ik heb een stukje samenvatting gezien en daar kwamen de winnares en Gal na elkaar, een wereld van verschil wat betreft druk in de hand en kin op de borst. En dat valt niet goed te praten met ja hij moet nog beter/sterker worden, niet op deze manier. En negatief ? Het is gewoon zo. Dit is geen voorbeeld voor de happy athlete .

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:56

Change3x schreef:
DuoPenotti schreef:
Hopelijk zijn alle proeven ergens na te kijken.

Meer lengte in de hals, kan dat bij Nederland?
Ondanks dat ik deze proeven niet gezien heb heb ik wel een idee van het beeld. Zien we immers al 10 jaar of zo.


Bij voorbaat al negatief zijn en zwart kijken is een eigen keuze. :D Jammer!

Dat klopt.
En dat is niet zomaar ontstaan. En gezien de enkele berichten hierboven en zelfs dat van jou lijkt dat beeld te kloppen.
Jong of niet, dat is steeds het smoesje voor niet correct rijden.
Hopelijk trekken ze dan leer uit de de uitslag. Want Jessica von Bredow-Werndl heb ik de laatste tijd wat meer van gezien en dat wat ik gezien heb ik dressuur, zoals het ooit is bedoeld.
En hoopte dus al op een overwinning voor haar.

Bigone, heb je een link voor mij?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:59

Op Eurosport Player kan je volgens mij ook terugkijken

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:01

Nee, zette de tv aan en toen zag ik het.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:06

Zijn er links naar de kür? Op yt staat niks helaas.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:07

Ik vond de proef niet zo dramatisch. Kan het beter? Ja, tuurlijk, maar daarvoor is het ook een 9-jarige. Het is allemaal niet zo maakbaar en makkelijk. Ik vond het knap gereden. En de winnaar was ook zeker terecht.

Enneh, als je echt slecht of sneu wil zien dan moet je de Russen even terug kijken. ;)

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:08

Die hadden idd uitgesloten moeten worden.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:12

Change3x schreef:
DuoPenotti schreef:
Hopelijk zijn alle proeven ergens na te kijken.

Meer lengte in de hals, kan dat bij Nederland?
Ondanks dat ik deze proeven niet gezien heb heb ik wel een idee van het beeld. Zien we immers al 10 jaar of zo.


Bij voorbaat al negatief zijn en zwart kijken is een eigen keuze. :D Jammer!


Nou inderdaad! En ja ik ben het heel eens met de uitslag. Maar voor Total US is deze OS eigenlijk nog een jaartje te vroeg. En dat zie je aan de storinkjes die er nu en dan nog waren. Toch vind ik een plaats 6 een heel mooie prestatie en indrukwekkend om Total US in de kur te zien waar Totilas had horen lopen op de OS.

Jessica von Bredow was met recht de winnares van deze OS. Een heel fijne amazone en prachtige ritten heeft ze neergezet. Maar het paard dat ze uitbrengt is wel al 14 jaar.

Isabella Werth heeft ook fantastisch gereden weer met ook zo'n crack Bella Rose. Eigenlijk goed voor zekere winst.

Ook genoten van Catherine Dufour met Bohemian. Ook fantastische amazone. En met Charlotte Fry en Everdale stond ook de Nederlandse fokkerij wer op de kaart. Trouwens ook met Carl Hester met En Vogue. Vond ik eerst wat lauw gereden. Maar ik begrijp dat En Vogue een paard is, waarbij je niet teveel bij zijn grenzen moet komen. Charlotte Dujardin met de ook in NL gefokte GIo laat zien dat ook een kleintje groot kan zijn. Een verdiende 3e plaats.

Ik was ook aangenaam verrast door de prestatie van HP met Dream Boy. Veel losser en vrijer dan ik van hem gewend ben om te zien.

Ik ben het deze keer echt wel heel erg eens met de ranking. Vergelijkingen zijn echt niet op zijn plaats. Dat zijn appels en peren v.w.b. de ervaring die de paarden hebben.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 28-07-21 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:13

DuoPenotti schreef:
Die hadden idd uitgesloten moeten worden.


200% mee eens!

Ik vraag me af hoe de selectieprocedure in Rusland gaat als ik dat zo zag...
"Oh jij hebt een paard? Ja ga jij dan maar hé."
Zoiets?

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:18

Babootje schreef:
Change3x schreef:


Bij voorbaat al negatief zijn en zwart kijken is een eigen keuze. :D Jammer!


Nou inderdaad! En ja ik ben het heel eens met de uitslag. Maar voor Total US is deze OS eigenlijk nog een jaartje te vroeg. En dat zie je aan de storinkjes die er nu en dan nog waren. Toch vind ik een plaats 6 een heel mooie prestatie en indrukwekkend om Total US in de kur te zien waar Totilas had horen lopen op de OS.

Jessica von Bredow was met recht de winnares van deze OS. Een heel fijne amazone en prachtige ritten heeft ze neergezet. Maar het paard dat ze uitbrengt is wel al 14 jaar.

Isabella Werth heeft ook fantastisch gereden weer met ook zo'n crack Bella Rose. Eigenlijk goed voor zekere winst.

Ook genoten van Catherine Dufour met Bohemian. Ook fantastische amazone. En met Charlotte Fry en Everdale stond ook de Nederlandse fokkerij wer op de kaart. Trouwens ook met Carl Hester met En Vogue. Vond ik eerst wat lauw gereden. Maar ik begrijp dat En Vogue een paard is, waarbij je niet teveel bij zijn grenzen moet komen. Charlotte Dujardin met de ook in NL gefokte GIo laat zien dat ook een kleintje groot kan zijn. Een verdiende 3e plaats.

Ik was ook aangenaam verrast door de prestatie van HP met Dream Boy. Veel losser en vrijer dan ik van hem gewend ben om te zien.

Ik ben het deze keer echt wel heel erg eens met de ranking. Vergelijkingen zijn echt niet op zijn plaats. Dat zijn appels en peren v.w.b. de ervaring die de paarden hebben.



Helemaal mee eens.
Ik heb genoten van 4 dagen dressuur.
En EG 6e van de OS met zo'n jong paard, super. Net als HP.
Kijken wat de toekomst brengt.

AnnoNiemand

Berichten: 884
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:18

Enig idee waar alles teruggekeken kan worden?

Ik zie op horses alleen Gal voorbij komen. Stukje teruggekeken maar niet mijn ding. Ben benieuwd naar de kur van Jessica.

Wat mij opvalt in de uitgestrekte draf bij Total US: Hij verruimt bar weinig. Hij stapt niet eens over zijn voorafdruk. Dat mag je toch geen uitgestrekte draf noemen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:23

Super gereden van zowel Edward als Hans Peter. Marlies vond ik de afgelopen dagen echt enorm tegenvallen en ik stoorde me flink aan haar handen.
Ze heeft wel een ontzettend getalenteerd paard.

Zesde was voor dit moment gewoon alles wat er uit te halen viel.
En ik vond het ook een mooi eerbetoon aan Totilas himself om met zijn muziek te rijden.

De Russen waren idd dramatisch := Dat kon ECHT niet.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:26

Ik heb de proef nu gezien, weer die verschrikkelijke strakke en hoge linkerhand.
Arm paard, meer kan ik er niet over zeggen.
Als hij te jong is om dit niveau te lopen, laat hem dan thuis....
Maar dat is het probleem, dit is zijn manier van rijden, nooit anders geweest.
Hier word ik echt verdrietig van om te zien.....

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:27

AnnoNiemand schreef:
Enig idee waar alles teruggekeken kan worden?

Ik zie op horses alleen Gal voorbij komen. Stukje teruggekeken maar niet mijn ding. Ben benieuwd naar de kur van Jessica.

Wat mij opvalt in de uitgestrekte draf bij Total US: Hij verruimt bar weinig. Hij stapt niet eens over zijn voorafdruk. Dat mag je toch geen uitgestrekte draf noemen?


Als je alles had gezien van de OS dan snap je waarom de eerste 10-15 daar staan waar ze staan. Ik heb ook echt heel slechte combi's gezien, waarvan je echt denkt: "Wat doen die hier op de OS?

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:29

Anna79 schreef:
Schitterende kür van Jessica, zo vriendelijk gereden, nauwelijks zichtbare hulpen, dat is voor mij dressuur!


Helemaal mee eens! Wat een mooie ontspanning in het hele lijf, goed in balans, een fijne aanleuning en minimale hulpen. Echt samenspel. Van deze proef heb ik echt Genoten met een grote G! Mocht je de kans hebben, kijk ‘m zeker terug.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:30

DuoPenotti schreef:
Ik heb de proef nu gezien, weer die verschrikkelijke strakke en hoge linkerhand.
Arm paard, meer kan ik er niet over zeggen.
Als hij te jong is om dit niveau te lopen, laat hem dan thuis....
Maar dat is het probleem, dit is zijn manier van rijden, nooit anders geweest.
Hier word ik echt verdrietig van om te zien.....


Dat zeg ik niet. Hij is niet te jong om dit niveau te lopen. Anders zou Edward m wel thuis laten. Maar om te winnen dat is natuurlijk een ander verhaal. Daar zijn de 14 en 17 jarige paarden gewoon in het voordeel. Met zoveel ervaring. Dit paard moet ook ervaring krijgen op zo'n concours als dit.
Geef ze nog een paar jaar en kom dan nog eens met je commentaar.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [OS]Zesde plaats voor Edward Gal en Total US in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:39

Ik vond Charlotte Fry met Everdale ook heel goed presteren. Ook een hele fijne amazone vind ik dat. Charlotte is pas 25 jaar (een van de jongere deelneemsters aan de OS dressuur, die allemaal rond 30 of ouder zijn) en Everdale ook geen gemakkelijk paard (dat zag je ook af en toe wel) Vind ik ook echt een prestatie. Een toekomstige winnares denk ik ook.
Dus deze OS een heel sterk deelnemersveld en ik vond het ook echt een genot om naar te kijken.