Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 21:23


Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Raineri
Berichten: 6156
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:28

Oei niet heel handig ze bruut te verwijderen. Krijg je juist meer tegen reactie.

Geen fan van dier en recht, ze zijn enkel uit of sensatie en plaatsen vaak dingen compleet uit context. Heel sneu voor die organisatoren dat ze D&R op bezoek hadden. ik snap ook dat D&R zo de pik heeft op de paardensport (uitzonderingen daargelaten). Meest conservatieve sport die ik ooit ben tegengekomen, vol met onwaarheden. En geloof me, ik ben een sportfanaat.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 06:16

Ik denk dat een verhaal twee kanten heeft en dat dat bruut verwijderen wel meevalt.

Echter denk ik wel dat dit een gemiste kans is, zo zou je juist denken dat de organisatie wat te verbergen heeft.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 06:30

Bij een gemiste kans denk ik aan het feit dat je dus een kans heb gemist om met mensen in gesprek te gaan/positieve beelden van de sport naar buiten te krijgen.

Dat is bij deze organisatie natuurlijk een utopie. Welke kans mis je dan precies?

Ik denk dat het kiezen is tussen dit nieuwsbericht of slecht beeldmateriaal. Ik weet dus niet helemaal of je een kans mist dan :o

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

pien_2010

Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 06:33

Precies Ruitje. Van objectief beelden materiaal is geen sprake. Zoals in het artikel wordt beschreven.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 06:43

Bij dier en recht valt geen eer te behalen.
Met deze figuren kun je geen constructieve discussie voeren. Lees maar eens stukken van hun hand en oordeel zelf.

Ze hebben er goed aan gedaan om ze te verwijderen.

Popstra
Berichten: 13609
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:14

Die zullen wel heel vervelend geweest zijn toen ze eerder vriendelijk werd verzocht te vertrekken.
Als dat terrein prive grond is dan zou ik ze er ook afgetrapt hebben!

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:19

Popstra schreef:
Die zullen wel heel vervelend geweest zijn toen ze eerder vriendelijk werd verzocht te vertrekken.
Als dat terrein prive grond is dan zou ik ze er ook afgetrapt hebben!


Zeker weten!
Een goed gesprek bestaat niet met die lui, extreem linkse extremisten zijn het. Je kunt je tijd wel beter verdoen.

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:28

Het gaat dubbelop, want tuigpaardenvolk is ook niet altijd even genuanceerd.
(misschien een vooroordeel, maar geloof me, ik ken er heel wat :D - en ik vind ze oké)
Dier & Recht - helemaal eens, foute sensatiebeluste club - heeft dus goed gekozen, je kon bijna raden dat dit ging gebeuren....

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:29

ruitje schreef:
Bij een gemiste kans denk ik aan het feit dat je dus een kans heb gemist om met mensen in gesprek te gaan/positieve beelden van de sport naar buiten te krijgen.

Dat is bij deze organisatie natuurlijk een utopie. Welke kans mis je dan precies?

Ik denk dat het kiezen is tussen dit nieuwsbericht of slecht beeldmateriaal. Ik weet dus niet helemaal of je een kans mist dan :o

Is dat echt zo? Is het überhaupt al eens geprobeerd bij deze organisatie? In gesprek gaan, laten zien waarom en hoe iets gedaan wordt? Ik weet t oprecht niet, namelijk.

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:41

Ja dat is echt zo kan ik uit eigen ervaring vertellen..heb er geprobeerd op een goede manier mee te communiceren. Ik geef ze dan ook groot gelijk dat ze van het terrein verwijderd zijn.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:41

Elisa2 schreef:
Ja dat is echt zo kan ik uit eigen ervaring vertellen..heb er geprobeerd op een goede manier mee te communiceren. Ik geef ze dan ook groot gelijk dat ze van het terrein verwijderd zijn.

Gemiste kans voor Dier&Recht dus :=.

Ninx

Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:44

_San87_ schreef:
ruitje schreef:
Bij een gemiste kans denk ik aan het feit dat je dus een kans heb gemist om met mensen in gesprek te gaan/positieve beelden van de sport naar buiten te krijgen.

Dat is bij deze organisatie natuurlijk een utopie. Welke kans mis je dan precies?

Ik denk dat het kiezen is tussen dit nieuwsbericht of slecht beeldmateriaal. Ik weet dus niet helemaal of je een kans mist dan :o

Is dat echt zo? Is het überhaupt al eens geprobeerd bij deze organisatie? In gesprek gaan, laten zien waarom en hoe iets gedaan wordt? Ik weet t oprecht niet, namelijk.


Dat denk ik niet....

En alle tuigpaardenmensen die ik ken staan nu niet direct bekend om zachtzinnigheid met hun paarden... maar ik zal de verkeerde wel kennen.

Ik kan me er wel een voorstelling van maken hoe het gegaan is, en ik denk dat mensen op die manier zelf hun sport om zeep kunnen helpen.

Ibbel

Berichten: 48930
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:46

Geen gemist kans, ze willen helemaal geen uitleg en dialoog. Ze lokken uit, en als ze dan tegengehouden worden hebben ze hun zin.
Helaas dus weer een prachtige benutte kans: "zie je wel, wij worden belemmerd in ons goede werk om misstanden aan de kaak te stellen. We mogen geen foto's maken dús mishandelen ze dieren. ^) "

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:48

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:
Ja dat is echt zo kan ik uit eigen ervaring vertellen..heb er geprobeerd op een goede manier mee te communiceren. Ik geef ze dan ook groot gelijk dat ze van het terrein verwijderd zijn.

Gemiste kans voor Dier&Recht dus :=.


Ik weet niet of dit sarcastisch bedoeld is...

Heb het in ieder geval geprobeerd nav dat ze alle bitten wilden verbieden en de dressuursport aan het affakkelen waren met ook weer een hoop uit de context gerukte plaatjes etc. Waarbij ik niet heb ontkend dat sommige mensen/ zaken aan verbetering toe waren. Maar wel de nuances heb geprobeerd over te brengen dat er ook goede/ fijne ruiters en trainingsmanieren zijn en de verschillen daar in.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:49

Ibbel schreef:
Geen gemist kans, ze willen helemaal geen uitleg en dialoog. Ze lokken uit, en als ze dan tegengehouden worden hebben ze hun zin.
Helaas dus weer een prachtige benutte kans: "zie je wel, wij worden belemmerd in ons goede werk om misstanden aan de kaak te stellen. We mogen geen foto's maken dús mishandelen ze dieren. ^) "


Nou de filmpjes die ik toen zag van een TP concours waren behoorlijk uit het verband gerukt, waarbij ze vooral de momenten hadden genomen dat de paarden echt wilden gaan. Waarmee ik niet ontken dat er zeker sommige zaken voor verbetering vatbaar zijn maar met leugens bereik je niet het goede publiek denk ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:52

Ik ken die club niet, kan er dus geen waardeoordeel over vellen. Maar als je niet welkom bent op priveterrein, dan moet je natuurlijk gaan.

Ze kozen wel een plek waar heel wat werk aan de winkel is. Dat wel.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:53

Elisa2 schreef:
_San87_ schreef:

Gemiste kans voor Dier&Recht dus :=.


Ik weet niet of dit sarcastisch bedoeld is...

Heb het in ieder geval geprobeerd nav dat ze alle bitten wilden verbieden en de dressuursport aan het affakkelen waren met ook weer een hoop uit de context gerukte plaatjes etc. Waarbij ik niet heb ontkend dat sommige mensen/ zaken aan verbetering toe waren. Maar wel de nuances heb geprobeerd over te brengen dat er ook goede/ fijne ruiters en trainingsmanieren zijn en de verschillen daar in.

Ik bedoel het niet sarcastisch. Ik geloof heilig in de dialoog aangaan, openstaan voor andermans zienswijzen en uitleg. Juist als je verandering wil bewerkstelligen is het belangrijk te snappen waarom iets gaat zoals het gaat en kijken waar de kansen liggen en verandering mogelijk/wenselijk is en waarom.

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:57

_San87_ schreef:
Ik bedoel het niet sarcastisch. Ik geloof heilig in de dialoog aangaan, openstaan voor andermans zienswijzen en uitleg. Juist als je verandering wil bewerkstelligen is het belangrijk te snappen waarom iets gaat zoals het gaat en kijken waar de kansen liggen en verandering mogelijk/wenselijk is en waarom.


Gelukkig, geschreven woord en interpretatie is soms lastig.

Ik ben het met je eens, dat denk ik ook en ik vind ook niet alles van D&R slecht qua ideen. Kon alleen wel merken in de communicatie dat het idealistisch is en er weinig echte kennis aanwezig helaas. Dat in combinatie met het verdraaien maakt ze vind ik best gevaarlijk.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:09

Waarom is ook de pers verwijderd?

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:13

Gini schreef:
Waarom is ook de pers verwijderd?

Volgens mij bedoeld Dier&Recht zichzelf hier ook mee

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:15

Kidde schreef:
Gini schreef:
Waarom is ook de pers verwijderd?

Volgens mij bedoeld Dier&Recht zichzelf hier ook mee

Dit denk ik ook. Maar het staat er een beetje vreemd.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:16

Ah oké, ja, dan snap ik het, bedankt. :D

DuoPenotti

Berichten: 28830
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:21

Mooi dat ze het erf zijn afgezet.
Want ze verdraaien alles toch wel zoals ze zelf graag zien.
Komt niets zinnigs uit, dus ja begrijp het verwijderen wel. Hebben ze compleet aan zichzelf te danken. Maar dat zullen ze nooit toegeven.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

dierliefde
Berichten: 84
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Dier&Recht verwijderd van concoursterrein Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:42

Dier&Recht heeft in het verleden geroepen om een verbod op de aangespannen sport. Vervolgens komen ze naar concoursen om 'misstanden' vast te leggen zodat zij hun doel kunnen bereiken. Ze laten absoluut geen eerlijk verhaal zien, maar alleen wat hun uitkomt. De discussie met deze groep aangaan heeft mijn inziens dan ook geen zin, zij hebben hun mening al gevormd en zijn niet van plan om te luisteren.

Van het 'bruut verwijderen' was geen sprake. Vanwege de handhaving van de coronaregels was er een beveilingsbedrijf aanwezig, deze heeft Dier&Recht gevraagd het terrein te verlaten en de foto's te verwijderen. Dit hebben de betrokkenen ook gewoon zelf gedaan.

Het lijkt tegenwoordig wel alsof iedereen die met een mobiel foto's maakt en daar 3 zinnen bij kan schrijven een journalist is. 'De pers' is dan ook niet gevraagd om het terrein te verlaten, maar deze actievoerders wel. Verschillende fotograven en journalisten van paardenmagazines waren deze dag aanwezig en zij publiceren gewoon hun verhalen en foto's.

There's no pony like a hackney pony


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, AhrefsBot, AnniekSolana, Duality, f_pepper, kim2008, Lepeltje23, lizy29, madeinspace, michaz81, miekxlady97, Team_Sublime, Utixo en 24 bezoekers