Steve Guerdat’s Albführen’s Bianca overleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Steve Guerdat’s Albführen’s Bianca overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 15:42

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Steve Guerdat met Albführen's Bianca tijdens IB 2019. Foto: Tezzy Momentz/ Bokker Tezzy


Steve Guerdat heeft het overlijden van zijn toppaard Albführen’s Bianca (Balou du Rouet) bekend gemaakt op sociale media. De merrie werd 15 jaar oud. Guerdat maakte het nieuws bekend tijdens de persconferentie in La Baule.

Samen met Guerdat sprong de merrie naar de bronzen medaille tijdens de Wereldruiterspelen in Tryon in 2018. Met het Zwitserse team haalde de merrie de bronzen EK medaille in Gotenborg.

Het palmares van het duo is oneindig met verschillende podium plaatsen op CSI5* wedstrijden. In 2018 won het paar zo de Rolex Grand Prix in Windsor en haalde het CSI5* GP podium in Brussel.

"Mijn lieve Bianca; mijn koningin; je bent veel te snel gegaan en mijn hart is vandaag gebroken. Je hebt ons de afgelopen jaren zoveel geluk gegeven dat dit moment wreed is. Wreed want ik wou dat ik je veel meer had kunnen bieden. Wreed omdat je een enorme leegte achterlaat. Mijn hart klinkt vanavond hol, want ik mis je nu al. Ik heb vandaag geprobeerd om voor je te vechten en deze overwinning in de nations cup is aan jou opgedragen. Je gaat naar prinses Jalisca en vanaf daarboven zorg je voor ons. Nooit gedacht dat ik de kans zou hebben om een paard van zoals jou te rijden en ik ben zo trots op je. Rust in vrede." aldus Guerdat.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:15

Wat heeft hij dat mooi gezegd....

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Steve Guerdat’s Albführen’s Bianca overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:26

Wouw wat prachtig geschreven. Wat een gemis zal het worden voor Steve Guerdat Y;(

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, Anoukjuuuhh, BingBot, cissy, daliance, Firebug, mce, Phonix, Tantejeanne, Thjalfy, Vagabondo en 58 bezoekers