Springruiters TeamNL vijfde en zevende in Nations Cups

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Springruiters TeamNL vijfde en zevende in Nations Cups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-21 16:25

KNHS.nl
Sport

Afbeelding
Willem Greve en Zypria S N.O.P. tijdens Jumping Amsterdam 2019.
Foto: Aniek1985


De springruiters van TeamNL van zijn vandaag in de FEI Nations Cup van La Baule, net als afgelopen zondag in Sankt Gallen, op de zevende plaats geëindigd. Harrie Smolders was met Dolinn N.O.P. de beste combinatie van de Oranje-equipe met een totaal van vier strafpunten over beide omlopen. “Het succes is weggebleven, maar ik heb wel weer positieve dingen gezien”, laat bondscoach Rob Ehrens weten. In de EEF Nations Cup in Denemarken, met hindernissen op 1.45m niveau, eindigde een team onder leiding van Jur Vrieling als vijfde.

“Toch wel teleurgesteld”, is de eerste reactie van Ehrens na de zevende plaats van tien landen in de FEI Nations Cup van La Baule, in de eerste Europese divisie. “Ik had er toch wel meer van verwacht. Al moet ik zeggen dat er heel goed gereden werd door alle landen. Het succes is weggebleven, maar ik heb wel weer positieve dingen gezien. Ik heb richting Rotterdam weer meer input gekregen. We zijn er nog lang niet. Ik hoop dat we de stijgende lijn te pakken kunnen krijgen de komende weken. De meeste combinaties zullen nog een wedstrijd rijden voordat we over vier weken het CHIO Rotterdam rijden. Ik hoop dat ik dan de juiste keuzes kan maken voor mijn team voor Tokio.”

Dolinn N.O.P.
Positief was de bondscoach over de merrie Dolinn N.O.P. van Harrie Smolders. “Dit was na Valkenswaard vorige week haar eerste zware optreden. Ik werd heel blij hoe ze sprong. In de eerste manche kwam ze wellicht wat groot in op de laatste dubbelsprong en kreeg ze een fout op de laatste oxer. In de tweede manche sprong ze heel fijn.” Met 4 strafpunten in de eerste en nul in de tweede omloop was dat het beste resultaat voor TeamNL.
Ook over de merrie Sterrehof’s Dante N.O.P. van Marc Houtzager was Ehrens lovend. “Ze sprong scherp en goed.” In beide omlopen noteerden de regerend Nederlands kampioenen een springfout. “In de eerste ronde kwamen ze iets te dicht bij de dubbel en in de tweede was de afstand naar het water wat te groot.”

Willem Greve reed met Zypria S N.O.P. een foutloze eerste manche. “Ze reden een goede ronde. Dat was heel positief. In de tweede was er wat minder ritme, waardoor de springfout en de tijdfout onstonden.”
Frank Schuttert en Lyonel D kwamen als eerste aan start voor het team. In beide omlopen was er was miscommunicatie op de waterhindernis wat respectievelijk tot 4 en 8 strafpunten leidde.

Vijfde in EEF Nations Cup Uggerhalne
Onder leiding van Jur Vrieling wist het tweede team springruiters dat vandaag aan een Nations Cup deelnam als vijfde te eindigen. In het Deense Uggerhalne was Vrieling zef de beste voor TeamNL met twee foutloze omlopen met zijn paard John Long Silver. De Denen wonnen hun thuiswedstrijd na barrage met de Belgen en de Britten.
Met vier en nul was Michael Greeve met zijn schimmel Guan JB, waarmee hij de laatste weken al veel won, de nummer twee voor Nederland. Ook Patrick Lemmen en Hendrik Jan Schuttert lieten met hun jonge paarden goede verrichtingen zien. In beide manches noteerden ze slechts één springfout.
De EEF Nations Cup van Uggerhalne is een driesterrenwedstrijd met hindernissen op 1.45m hoogte.

Uitslag FEI Nations Cup La Baule (Frankrijk), 1.60m
1. Zwitserland – 4 str pnt
2. Italië - 7 str pnt
3. België - 8 str pnt
4. Groot Brittannië - 9 str pnt
5. Ierland - 12 str pnt
6. Mexico - 17 str pnt
7. Nederland - 17 str pnt
Frank Schuttert (Meeuwen, B), Lyonel D (v.Little Joe), 4 - 8
Willem Greve (Markelo), Zypria S N.O.P. (v.Canturo), 0 - 5
Marc Houtzager (Rouveen), Sterrehof’s Dante N.O.P. (v.Canturano), 4- 4
Harrie Smolders (Lage Mierde), Dolinn N.O.P. (v.Cardento), 4 - 0
8. Brazilië – 19 str pnt
9. Frankrijk - 22 str pnt
10. Zweden – 31 str pnt

Klik hier voor de volledige uitslag van de FEI NC La Baule

Uitslag EEF Nations Cup Uggelharne (Denemarken), 1.45m
1. Denemarken – 8 str pnt
2. België – 8 str pnt
3. Groot Brittannië - 8 str pnt
4. Noorwegen – 12 str pnt
5. Nederland – 12 str pnt
Jur Vrieling (Holwierde), Long John Silver (v.Lasino), 0 - 0
Hendrik-Jan Schuttert (Ommen), Good Farming HS (v.Carrera VDL), 4 - 4
Patrick Lemmen (Grashoek), Full Option van ‘t Zand (v.Flamingo K), 4 - 4
Michael Greeve (Veeningen), Guan GJB (v.Namelus R), 4 – 0

Klik hier voor de volledige uitslag van de EEF Nations Cup

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, amaniblauw, ardanwan, Connaisseur, Dala8, Dapnik, Eineges, Evilou, Facebook, ikkedus, Lente, Lizzah, Majolen, maxie, Risxx, Roadracer, Rose94, Rubio, ryukapple, Sanniejtjuh, Siebel, snorkel1986, Tessaaa, tiwi1969 en 85 bezoekers