Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:27

Lijkt me echt afschuwelijk om zo je paard te verliezen...wat een nachtmerrie zeg. Arm dier...en arme eigenaar.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:00

Vreselijk om mee te maken , maar wat verstandig van de amazone, ik weet niet wat ik zelf in zo'n situatie had gedaan......

Hopelijk kan ze het in de loop der tijd een plekje geven :o

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:04

Wat een afschuwelijk ongeval. Verschrikkelijk voor de ruiter.
Dit is één van mijn nachtmerries, aangezien wij bij een spoorwegovergang wonen en ik er al zo'n 20 jaar langs moet met de paarden als ik naar de rijvereniging of het bos ga. Als de spoorbomen volledig naar beneden zijn, weet ik dat ik nog 11 seconden de tijd heb voordat de snelst rijdende treinen op de spoorwegovergang zijn. Mocht ik er ooit eentje hebben die niet meer voor of achteruit gaat, dan moet ik voor die tijd zelf maken dat ik wegkom. Hoe erg dat ook is voor het paard.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:04

Vreselijk ongeluk! Dit is een trauma dat je de rest van je leven meedraagt.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:07

Verschrikkelijk! Echt 1 van mijn grootste angsten, ik probeer het spoor ook altijd te ontwijken wanneer dat mogelijk is

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:13

Een verschrikkelijk ongeluk, wat een drama voor de ruiter. Je zult er staan en weten dat de trein eraan komt. Echt verschrikkelijk ;(

Mijn mijn vorige paard ging ik regelmatig het spoor over, maar dan ook altijd in draf. Zo snel mogelijk er weer af. Met mijn huidige paarden kom ik nog niet bij de rondjes waar we het spoor voor over moeten, maar ook die gaan zo opgeleid worden. En dan nog vind ik het elke keer weer spannend.. Je hebt ook gewoon geen enkele rek, het kan niet 'een beetje mis' gaan.

Loretta
Berichten: 8732
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:17

Weet iemand ook of het wel of niet hebben van ijzers nog invloed kan hebben op eventuele stroompjes?

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:20

Relaxed schreef:
Loretta schreef:
Vreselijk. Het lijkt wel alsof het paard helemaal naar het andere spoor is geslingerd dan waar het stond. Door de trein met rode sluitlichten. De andere trein met witte lichten lijkt voor een rood sein te staan vanwege de aanrijding.

Ik vind spoorwegovergangen zo of zo al niets. Maar dit is echt een nachtmerrie.


Vind je dit nodig? :r


Tja een aanrijding met een trein overleef je meestal niet en gaat niet zachtzinnig :) Maar wellicht was ie al aan de andere kant van het spoor en heeft ie een klein tikje gehad, als dat minder erg overkomt. We weten het (gelukkig) niet.
Ik denk dat je gelijk hebt, sluitseinen vd de rechtertrein... is waarschijnlijk de aanrijdingstrein.
Vreselijk en traumatisch... moet er niet aan denken. Ik zou voor het leven zijn getekend als dit voor mijn ogen was gebeurd.

BigOne
Berichten: 38221
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:21

Misschien is het wel het veiligst om dan rubberen hoef schoenen te gebruiken wanneer je spoorrails over moet.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:32

Ik vermoed inderdaad dat hij een tik heeft gehad en weggeslingerd is. Anders had je ook nooit een afgedekt paard kunnen zien met 2 achterbenen.

Ik heb er nooit bij nagedacht dat ze stroom konden krijgen op treinrails. Ik heb ook nog nooit een spoor over hoeven steken bedenk ik me nu. De stroom zit toch in de bovenleidingen, niet in de rails?

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:39

Wat afschuwelijk zeg, om je dier op zo'n manier te verliezen |(

Anoniem

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:42

Ik vind het gewoon echt niet zo nodig om te gaan bedenken wat er precies is gebeurd en om dat zo te benoemen.. Hou dat lekker voor je :n

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:51

Relaxed schreef:
Ik vind het gewoon echt niet zo nodig om te gaan bedenken wat er precies is gebeurd en om dat zo te benoemen.. Hou dat lekker voor je :n

Mag je hier dan alleen maar "oh wat erg" zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:55

Vjestagirl schreef:
Relaxed schreef:
Ik vind het gewoon echt niet zo nodig om te gaan bedenken wat er precies is gebeurd en om dat zo te benoemen.. Hou dat lekker voor je :n

Mag je hier dan alleen maar "oh wat erg" zeggen?


Lijkt mij in dit geval idd wel genoeg..

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:08

Mijn paard ging redelijk braaf over spoor heen, maar zeker als er vlak daarvoor een trein langsgeweest is, of er 1 aankomt, trillen de spoorstaven.
De mijne vond dat erg naar.
Ik heb een periode redelijk veel over sporen 'gemoeten' met hem, waaronder een onbewaakte.
Ik heb het altijd wat griezelig gevonden.


De reactie van dit paard is waarschijnlijk een angstreactie geweest, Freeze.

(Freeze, flight, fight, faint zijn 4 klassieke reacties, soms gecombineerd na elkaar)

Heel héél sneu dit.

Ik ben blij dat de amazone op tijd besefte dat ze moest maken dat ze weg kwam.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:09

Suzanne F. schreef:
Ik vermoed inderdaad dat hij een tik heeft gehad en weggeslingerd is. Anders had je ook nooit een afgedekt paard kunnen zien met 2 achterbenen.

Ik heb er nooit bij nagedacht dat ze stroom konden krijgen op treinrails. Ik heb ook nog nooit een spoor over hoeven steken bedenk ik me nu. De stroom zit toch in de bovenleidingen, niet in de rails?



Zo ver ik weet staat er op de onderste alleen stroom net voor, tijdens en net na een trein daar gepasseerd is? Mij hebben ze geleerd om eerst een auto te laten passeren om zeker te zijn dat de stroom al weg was. Na een bepaalde tijd kan het wel.

Weet niet of het correct is, maar zo hebben ze het mij altijd geleerd.

Verder ja vreselijk natuurlijk.... wát een nachtmerrie... heel veel sterkte voor de Amazone.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:13

Relaxed schreef:
Vjestagirl schreef:
Mag je hier dan alleen maar "oh wat erg" zeggen?


Lijkt mij in dit geval idd wel genoeg..


Niet mee eens :). Als dat de bedoeling is kunnen ze net zo goed t topic direct na openen op slot gooien. Sommige mensen vinden het niet alleen erg, maar ook interessant.

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:20

En het kan ook nog eens leerzaam zijn

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:45

Jeetje wat een bizar en heftig ongeluk, onvoorstelbaar. Maar ook dat het paard alsnog bleef staan toen de trein eraan kwam, lijkt wel alsof het in een soort shock toestand is gekomen? Heel bizar en onwerkelijk Y;(

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:56

Wat Femke_Tweety al zei: 'freeze, fight of flight'..
Maar hoe krijg je een paard uit die freeze.. Geef je je paard een flinke schop, of maakt dat het juist erger? Wat vreselijk moet dat zijn om zoiets op zo'n moment in paniek te moeten beslissen ;(

Loretta
Berichten: 8732
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:04

8nnemiek schreef:
Wat Femke_Tweety al zei: 'freeze, fight of flight'..
Maar hoe krijg je een paard uit die freeze.. Geef je je paard een flinke schop, of maakt dat het juist erger? Wat vreselijk moet dat zijn om zoiets op zo'n moment in paniek te moeten beslissen ;(


Zoiets gaat ook allemaal heel snel. Eenmaal de spoorbomen naar beneden komt de trein er al snel aan. Hopelijk wil die dan mee lopen. Maar je moe wel op tijd uit de weg zijn want het paard wordt zo te zien ook nog eens enkele meters weg geslingerd en daar wil je ook niet onder komen.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:13

Oh wat een tragisch ongeval! En dan te bedenken dat de amazone het ook heeft moeten horen |( :(:)

Ik vond spoorlijnen met ijzers al eng maar nu zonder ijzers ook.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:33

Loretta schreef:
8nnemiek schreef:
Wat Femke_Tweety al zei: 'freeze, fight of flight'..
Maar hoe krijg je een paard uit die freeze.. Geef je je paard een flinke schop, of maakt dat het juist erger? Wat vreselijk moet dat zijn om zoiets op zo'n moment in paniek te moeten beslissen ;(


Zoiets gaat ook allemaal heel snel. Eenmaal de spoorbomen naar beneden komt de trein er al snel aan. Hopelijk wil die dan mee lopen. Maar je moe wel op tijd uit de weg zijn want het paard wordt zo te zien ook nog eens enkele meters weg geslingerd en daar wil je ook niet onder komen.

Dit ongeluk is in Duitsland gebeurd. Over het algemeen sta je daar veel langer voor gesloten spoorbomen te wachten voordat er daadwerkelijk een trein komt. Hier duurt het buitenaf rond de 5 minuten en in een dorp 2 minuten. Schleswig Holstein is niet heel anders. Alsnog horror om zolang met je paard te staan wetende dat er ooit een trein komt

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:47

Ik had het ook gelezen, vreselijk om zoiets mee te moeten maken en machteloos te staan.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:52

Wat een vreselijke nachtmerrie ;(
Wat een wanhoop zou de amazone gevoeld hebben.. Onvoorstelbaar ;(