Bokkers leggen uit: Rijden met NAH, met Ayasha

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Bokkers leggen uit: Rijden met NAH, met Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:06

kleine toevoeging. Zou paralympische proeven niet iets zijn voor jou? Heb toen ik zelf nog wedstrijden reed een paar keer paralympische ruiters aan het werk gezien waarvan ik eerst niet wist dat ze een soort handicap hebben. Als je ze naast het paard bezig zag en tijdens het rijden kon je aan hen ook niets zien en veel van die Grade IV ruiters en amazones rijden ook gewone reguliere wedstrijden. Oa Michele George en Ulrike Dekeyzer. Vooral de laatste genoemde amazone was ik verbaasd te horen na enkele jaren dat ze parawedstrijden ook reed.


Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:04

petraaken: Het probleem is grotendeels het mentale. Maar ook het feit dat ik een te groot risico ben voor werkgevers. Grof gezegd ben ik niets speciaal. Niet speciaal genoeg om me te onderscheiden en voor mij zijn er 10 sollicitanten die gezond (genoeg) zijn dat ze minder risico in houden kwa ziek worden wanneer ze in dienst komen en zo een kostenpost worden voor het bedrijf. :)
Daarnaast maakt de belgische regeling betreffende uitkeringen het ook allemaal veel moeilijker dan nodig is. :x

Over parawedstrijden en de bijhorende keuring kan ik veel zeggen maar weinig dat netjes is dus dat laat ik wellicht best. Bovendien is para equestrian vooral voor mensen die nationaal of hoger willen starten en dat wil ik niet. :) Regionaal heb je weinig aan het statuut en ik heb de energie niet om zo ver te reizen. Eens per jaar als ik me kan selecteren is meer dan genoeg. :o Zou dat fysiek niet aan kunnen om dat meerdere keren per jaar te doen en zeker niet meer daagse wedstrijden.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bokkers leggen uit: Rijden met NAH, met Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:43

Wat heb je jouw verhaal mooi verwoord Ayasha!

Als eerst wil ik toegeven dat ik ‘pas’ bij de groep mensen die je is gaan ‘volgen’. Ik dan niet zichtbaar of erg aanwezig maar ik heb me wel altijd in je geïnteresseerd. Jouw ‘verhaal’ (ik weet even geen beter woord) sprak en spreekt me erg aan, zeker met hoe je ermee om gaat en hoe je alle kanten bespreekbaar maakt (zowel positief als negatief). Dat getuigt voor mij van kracht.

Dit artikel toont dat nog maar weer eens (naast alle andere manieren hoe jij jouw kracht tentoonstelt): ondanks dat je ook de moeilijke/ donkere kanten van jouw leven een duidelijke plek geeft in jouw verhaal is het niet zwaarmoedig of meelijwekkend geworden, waarvoor respect.

Het stuk over het ‘schuldgevoel’ dat jij ervaart omdat je niet kan werken raakt mij diep. Het zijn nl inderdaad niet de profiteurs die “getroffen” worden door uitspraken van buitenstaanders (wat was dit een eye-opener voor mij!) maar de mensen die echt niet meer kunnen (om wat voor reden dan ook). Ik worstel daar veel mee, met name nu ik zelf ziek thuis zit. De maatschappij holt (racet eigenlijk) wel door en ik kom gewoon niet goed mee. Een gevecht waar ik helaas nog niet mee om heb leren gaan.

Bedankt voor het delen van jouw verhaal, het heeft me echt de ogen geopend.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Re: Bokkers leggen uit: Rijden met NAH, met Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:00

Wow wat een krachtig en inspirerend verhaal! Heb met veel positieve verbazing zitten lezen hoe je zo kwetsbaar en tegelijkertijd sterk bent, super!

Nieuwsgierig naar Bitcoin?
Freedom is just another for nothing left to lose

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bokkers leggen uit: Rijden met NAH, met Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 12:48

Amyll: bedankt :o Dat zijn heel veel complimenten in één bericht. :o

Het stukje schuldgevoel blijft een moeilijke. Ik wilde dat ik je kon gerust stellen. Maar dan zou ik liegen. Het blijft ook voor mij na tien jaar een beetje een wisseling tussen "Ik ben te zwak/ik zou moeten werken en ik doe niks" en de bozere "als ze willen ruilen zijn ze welkom". :') Ergens iets er tussen in zou denk ik ideaal zijn maar daar ben ik nog niet. :=
Ik herken inderdaad het gevoel dat de maatschappij maar door dendert en dat je niet kan volgen. :) Heb dat in een van mijn persoonlijke blogs ooit wel eens uitgebreider beschreven. Het is altijd een beetje oorlog in mijn hoofd en lijf. :) Maar het is moeilijk om die blogs om te vormen naar paardgerelateerde blogs.

Fevergloves: Dankjewel :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Bokkers leggen uit: Rijden met NAH, met Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:08

Al of niet paardgerelateerd, ik ben gek op blogs dus ik ga je blogs eens rustig lezen wanneer mijn energie weer wat op peil is, de website staat in mijn leeslijst in elk geval.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 14:37

Dank voor het schrijven van dit mooie blog. Zelf heb ik ook een onzichtbare beperking, en hoe lastig dat soms is begrijp ik goed.
Ook ik heb een paard maar werk niet, ook ik heb de opdracht gekregen vooral te sporten als dat lukt en mijn sociale leven te onderhouden, en werk te laten gaan. Misschien komt het ooit weer, maar voorlopig heeft het geen prioriteit.

Dat is niet alleen voor de buitenwacht soms moeilijk te begrijpen, maar ook voor mezelf moeilijk te accepteren. Want als ik kan rijden, een stal kan mesten, kan ik toch ook wat anders doen?
Het zou mooi zijn als het zo werkte :) Daar moet ik iedereen, mezelf inclusief, geregeld aan helpen herinneren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bokkers leggen uit: Rijden met NAH, met Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:12

Die opdracht heb ik dus ook van meerdere dokters gekregen. Vooral mijn huisdokter zegt altijd letterlijk "je hebt genoeg om te dragen. Dit hoef je niet bij op je schouders te nemen."
Mijn chirurg is nog steeds overtuigd dat ik zonder de paarden nooit gekomen was waar ik ben.

Zo werkt het inderdaad helaas niet. En het probleem is dat ik wel begrijp dat het voor mensen frustrerend is en moeilijk te vatten is... Dat helpt niet aan het accepteren.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu, Suzysuze en 48 bezoekers