OS: Canadese springploeg blijft gediskwalificeerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

OS: Canadese springploeg blijft gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-21 16:06

Equnews
Sport

Afbeelding
Foto: FEI


De Canadese federatie is teleurgesteld dat ondanks de uitspraak van het Arbitragehof, de Canadese spring équipe gediskwalificeerd blijft van deelname aan de Olympische Spelen in Tokio.

Canadese amazone Nicole Walker werd door het Arbitragehof voor Sport (CAS) gelijkgesteld na een doping affaire in 2019. Het CAS erkent dat Walker niet moedwillig verboden stoffen heeft opgenomen. "Het positieve test resultaat was enkel het gevolg van de aanwezigheid van cocaïne* in een theezakje dat ze nam van het ontbijt buffet in haar hotel."

Ondanks de vrijspraak van het CAS blijft het Canadese springteam gediskwalificeerd van deelname aan de aankomende Spelen. "We blijven Nicole steunen. We onderzoeken of we deze beslissing kunnen aanvechten bij het Zwitsers Federaal Tribunaal in Lausanne."

*In het theezakje zaten bladeren van de Coca plant, geen pure cocaïne. Hoewel de coca plant wel als grondstof gebruikt wordt voor cocaïne, zijn de effecten van coca thee te vergelijken met een kop koffie. Het licht wel op bij een drugstest.


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:08

Heel zuur, maar misschien blond, maar ik heb eigenlijk niet zo vaak coke in mijn thee? _O-

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: OS: Canadese springploeg blijft gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:11

Wel op zich een prima manier om de competitie uit te schakelen. }:)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:36

Sterre98 schreef:
Heel zuur, maar misschien blond, maar ik heb eigenlijk niet zo vaak coke in mijn thee? _O-


Ik zit me dat ook al af te vragen. Kun je die thee bij de Jumbo halen?

Come over to the dark side, we have cookies!

Anoniem

Re: OS: Canadese springploeg blijft gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:38

Ze worden wel steeds creatiever met hun excuses. :')

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:40

Cookies schreef:
Sterre98 schreef:
Heel zuur, maar misschien blond, maar ik heb eigenlijk niet zo vaak coke in mijn thee? _O-


Ik zit me dat ook al af te vragen. Kun je die thee bij de Jumbo halen?

:')

Maar als ik dit goed begrijp is de hele ploeg gediskwalificeerd door de testresultaten van één persoon? >;)
Is die thee ook besmettelijk?

[o]

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: OS: Canadese springploeg blijft gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:45

Ja zeker! Even goed de lucht door je neus krijgen en t waait vanzelf mee!

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:45

Cookies schreef:
Sterre98 schreef:
Heel zuur, maar misschien blond, maar ik heb eigenlijk niet zo vaak coke in mijn thee? _O-


Ik zit me dat ook al af te vragen. Kun je die thee bij de Jumbo halen?


Over welk hotel gaat het? Ik vraag het voor een vriend.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: OS: Canadese springploeg blijft gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-21 16:59

Ik heb het nog even nagezocht want ik vond het zelf ook erg bijzonder, cocaïne in de thee. Het schijnt zo te zijn dat de Coca plant (welke grondstof is voor cocaïne) ook gebruikt wordt voor thee. Het zijn dus de bladeren van deze plant die in de thee van Walker zat, en niet letterlijk cocaïne. De effecten ervan zouden net zo stimulerend zijn als een kop koffie maar komen dus wel naar boven bij een drugstest.


mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:01

Fortitude schreef:
Maar als ik dit goed begrijp is de hele ploeg gediskwalificeerd door de testresultaten van één persoon? >;)
Is die thee ook besmettelijk?


Van wat ik begrijp is die Nicole gediskwalificeerd wegens doping op een kwalificatiewedstrijd. Door haar diskwalificatie is het team naar plek 7 gezakt en hebben ze hun ticket voor de Spelen gemist.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _Anke_, Alfi2010, amaniblauw, ArcoIris, Josien_, Larislaatje, Lente, miicchhellee, NorwayFjord, roosjenat, venga, vierhoef en 58 bezoekers