Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13996
Geregistreerd: 20-04-16

Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-21 18:07

Horses.nl

Afbeelding
Joanna Robinson met Fred the Red in 2018.
Foto: Tezzy Momentz/ bokker Tezzy


De Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson die onlangs de Platinum Stables in het Brabantse Riel heeft aangekocht, heeft gisteren met haar vrachtwagen een ernstig ongeluk gehad in het zuiden van Frankrijk. De vrachtwagen van Robinson stond met een lekke band langs de weg op hulp te wachten toen ze door een andere vrachtwagen werden aangereden. Eén paard kwam om het leven, andere paarden raakten gewond. Ze waren onderweg naar Nederland.

Wat er is gebeurd, vertelt ze zelf op Horses.nl. Let op! Het filmpje bij het artikel kan als schokkend ervaren worden!

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:15

Oh wat vreselijk. Zal je maar gebeuren.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:19

JEetje wat een heftig ongeluk zeg! Sterkte gewenst voor de betrokkenen.

Earth het reisbureau.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14464
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:23

Dit is toch je grootste nachtmerrie... Jeetje. -O-

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:41

Wat een vreselijke nachtmerrie, wat een paniek zou dat geweest zijn.

pillow
Berichten: 7780
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:46

Het is vreselijk. Vraag je je toch weer af wat die vrachtwagen chauffeur aan het doen was. Zo'n combi zie je toch wel staan lijkt me.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:00

Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:02

OMG. Wat een ellende wat een verdriet.

ik snap dat nooit hè juist vrachtwagens chauffeurs leren vooruit te kijken

30-11-2015
03-07-2018

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:12

Jeetje wat zuur zeg. Veel sterkte.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:24

Net een vrachtwagen met dieren.. jemig het zal je maar gebeuren.

The end

pien_2010

Berichten: 43110
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 19:53

Afschuwelijk ongeluk en totaal onnodig. Zoals ze zelf zegt,.er werd veel en veel te hard gereden . Gebeurt vaak!

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:01

Wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:08

Mijn god wat een ravage... Wat vreselijk.

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:18

Wat een nachtmerrie!!
2 jaar terug stonden wij met pech met de truck en daarin 3 paarden langs de snelweg in Italie en reden ze ook full speed voorbij. De wagen schudde er van. Dood eng was dat!
Dan bedenk je je wel weer hoe goed de wegen in ons eigen land zijn met de ruimere vluchtstroken en de matrix borden.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:21

Popstra schreef:
Wat een nachtmerrie!!
2 jaar terug stonden wij met pech met de truck en daarin 3 paarden langs de snelweg in Italie en reden ze ook full speed voorbij. De wagen schudde er van. Dood eng was dat!
Dan bedenk je je wel weer hoe goed de wegen in ons eigen land zijn met de ruimere vluchtstroken en de matrix borden.

Ook in Nederland klappen ze als idioten voorbij...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:34

Wat vreselijk

Maar in Nederland klappen ze ook full speed en soms toeterend voorbij. Ook over een afgekruiste baan direct naast je

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:37

_San87_ schreef:
Popstra schreef:
Wat een nachtmerrie!!
2 jaar terug stonden wij met pech met de truck en daarin 3 paarden langs de snelweg in Italie en reden ze ook full speed voorbij. De wagen schudde er van. Dood eng was dat!
Dan bedenk je je wel weer hoe goed de wegen in ons eigen land zijn met de ruimere vluchtstroken en de matrix borden.

Ook in Nederland klappen ze als idioten voorbij...

Volgens mij ging het meer om de staat van de wegen in Nederland. Als je op een slechte weg staat, met smalle vluchtstroken, is het gevaarlijker/of enger dan op het keurige wegennet in Nederland.

Elisa2

Berichten: 37032
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:41

Wat een afschuwelijk ongeluk, en vreselijk ook om op deze manier zo onnodig een paard te verliezen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41546
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:59

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Ook in Nederland klappen ze als idioten voorbij...

Volgens mij ging het meer om de staat van de wegen in Nederland. Als je op een slechte weg staat, met smalle vluchtstroken, is het gevaarlijker/of enger dan op het keurige wegennet in Nederland.

Snap ik, maar dat verschil is minimaal. Ook in Nederland lees je dat voertuigen op de vluchtstrook aangereden worden.

Op het filmpje leek het een prima weg te zijn. De Franse snelwegen zijn echt meer dan prima te doen. Dit is gewoon een idioot van een chauffeur geweest, daar kan je niet tegen bouwen.

DuoPenotti

Berichten: 29335
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:03

Wat verschrikkelijk, wat een complete nachtmerrie.
Puur omdat er iemand iets anders aan het doen is dan opletten.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:06

Je weet pas hoe goed de wegen hier zijn als je regelmatig in het buitenland rijd en dan is vooral Italië en Frankrijk slecht. Belgie is ook niet best trouwens.

Als je in NL met pech staat gaan de matrix borden aan en mag het overige verkeer maar 70 of 50
Dat heb je in die landen dus niet plus de vluchtstroken daar echt heel smal zijn. Kun je bijna geen vluchtstrook noemen. Rij regelmatig op wegen waarvan we denken ,hier moet je echt niet met pech komen te staan!

Veel chauffeurs zitten regelmatig op hun mobiel en letten totaal niet op

Ik l*l niet met de wind mee nee...

mvdende

Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 10:30

Popstra schreef:
Je weet pas hoe goed de wegen hier zijn als je regelmatig in het buitenland rijd en dan is vooral Italië en Frankrijk slecht. Belgie is ook niet best trouwens.

Als je in NL met pech staat gaan de matrix borden aan en mag het overige verkeer maar 70 of 50
Dat heb je in die landen dus niet plus de vluchtstroken daar echt heel smal zijn. Kun je bijna geen vluchtstrook noemen. Rij regelmatig op wegen waarvan we denken ,hier moet je echt niet met pech komen te staan!

Veel chauffeurs zitten regelmatig op hun mobiel en letten totaal niet op


Dit is denk ik het allergrootste probleem!

Chauffeurs (En personenwagens bestuurders) die met van alles en nog wat bezig zijn behalve rijden.

Van mij part: chauffeur met mobiel bezig = rijbewijs kwijt voor 6 maanden.

Laat ze maar op de blaren zitten voor hun levensgevaarlijke gedrag! Dan maar geen inkomsten.... leren ze het misschien ééns af, dat gekloot achter het stuur!

Bumperkleven van een vrachtwagen zou óók zwaar bestraft moeten worden!

In een kleine personenauto ben je gewoon dood als zn bumperklevende chauffeur op je inrijdt. -:(-

Ik neem altijd extra veel afstand tussen mij en mijn voorganger als er een vrachtwagen zit te bumperkleven, dan is er tenminste nog iets van ruimte ipv dat mijn Panda direct gesandwitched is tussen 2 vrachtwagens.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:53

Als je dat voor je ziet gebeuren, word je toch helemaal gek. Vreselijk!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:03

Popstra schreef:
Wat een nachtmerrie!!
2 jaar terug stonden wij met pech met de truck en daarin 3 paarden langs de snelweg in Italie en reden ze ook full speed voorbij. De wagen schudde er van. Dood eng was dat!
Dan bedenk je je wel weer hoe goed de wegen in ons eigen land zijn met de ruimere vluchtstroken en de matrix borden.



Ik kan je garanderen dat de vluchtstrook overal ter wereld levensgevaarlijk is. In mijn werk in de wegenbouw heb ik zowel overdag en snachts een paar keer opzij mogen rennen voor de zoveelste chauffeur van zowel auto's als vrachtwagens die niet op let, in slaap valt of op z'n mobiel speelt of voor andere reden eerst een rij pylonnen omver zaait, een bumperwagen in rijd of rakelings langs m'n machine scheert. En dan is in NL ook nog de regel dat de baan naast de baan van werkzaamheden ook afgesloten moet zijn.

Ik vloek inwendig als ik de zoveelste persoon bij de auto op de vluchtstrook zie staan ipv achter de vangrail. En nee ook niet bij je paard in de truck gaan staan, die overleeft 't heus dat jij daar niet gezellig z'n neus staat te kriebelen. En ook bij regen en kou ga je achter die vangrail.


Ik vind 't ontzettend zuur dat ze een paard zijn verloren en er gewond zijn geraakt, en m'n hart leeft met ze mee. Maar denk nooit dat de vluchtstrook een veilige plek zal zijn.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ernstig ongeluk Finse Grand Prix-amazone Joanna Robinson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:46

Ik zeg nergens dat het hier wel 100% veilig is, ik zeg enkel het hier wel wat beter is dan elders.

Rij de route Antwerpen..Gent ..Parijs maar eens (zowiezo al vreselijk met die spoorvorming in de rechterbaan!) Of een halfgare tolweg in Italie met je grote paardentruck als vergelijkings materiaal

Ik l*l niet met de wind mee nee...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brimi_Disa, cariena1, Chantalla, Charaz, Facebook, janderegelaa, Just_Natural, mala26, MissSicarius, Petunia27, Renkle, sonnie81, sterregoud en 70 bezoekers