Kijktip: Besmet! Het verhaal van fokker Marijke Zomer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Kijktip: Besmet! Het verhaal van fokker Marijke Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-21 18:27

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Marjo


Doodgeboren veulens, zieke paarden, het is de realiteit in de paardenwereld door zeer besmettelijke ziektes als rhino en droes. Paardenfokker Marijke Zomer uit Hengelo strijdt al meer dan drie jaar voor een meldplicht van dit soort ziektes. Maar niet iedereen zit te wachten op deze openheid. RTV Oost journalist Mirjam Haven volgde Marijke Zomer een klein jaar en maakte de documentaire ‘Besmet’.

Lees het hele artikel op Horses.nl


Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Kijktip: Besmet! Het verhaal van fokker Marijke Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:59

Ik heb nooit iets te verbergen. Als het kut is zeg ik het ook gewoon. Overigens is/was hier laatst een bedrijf in de buurt die wel open was over wat er aan de hand was. Ik zeg petje af, ze kunnen er zelf ook niks aan doen.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:10

Tymone schreef:
Ik heb nooit iets te verbergen. Als het kut is zeg ik het ook gewoon. Overigens is/was hier laatst een bedrijf in de buurt die wel open was over wat er aan de hand was. Ik zeg petje af, ze kunnen er zelf ook niks aan doen.


Dat zijn juist de bedrijven waar ik naartoe zou gaan. Het is jammer, kan gebeuren, maar het is gewoon goed en eerlijk als je het naar buiten brengt. Geen spelletjes, gewoon de waarheid, dat zijn mensen met wie je toch juist zaken wilt doen?

*pum**pum**pum**pum**pum*

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:37

heidy_wilco schreef:
Tymone schreef:
Ik heb nooit iets te verbergen. Als het poedersuiker is zeg ik het ook gewoon. Overigens is/was hier laatst een bedrijf in de buurt die wel open was over wat er aan de hand was. Ik zeg petje af, ze kunnen er zelf ook niks aan doen.


Dat zijn juist de bedrijven waar ik naartoe zou gaan. Het is jammer, kan gebeuren, maar het is gewoon goed en eerlijk als je het naar buiten brengt. Geen spelletjes, gewoon de waarheid, dat zijn mensen met wie je toch juist zaken wilt doen?


Helemaal mee eens. Heb zelf een aantal x een veulen daar gehad en zou een jong paar of ene drachtige merrie er morgen weer neerzetten

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Kijktip: Besmet! Het verhaal van fokker Marijke Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:11

Heel goed, dat ze hiervoor strijd!
Ik dacht dat Rhino allang meldplicht had?
(En vraag me ook direct weer af: wat heeft de registratie van alle paarden voor zin, als ziektes zoals droes en Rhino nog niet eens een meldplicht hebben...)

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:17

callippo schreef:
Heel goed, dat ze hiervoor strijd!
Ik dacht dat Rhino allang meldplicht had?
(En vraag me ook direct weer af: wat heeft de registratie van alle paarden voor zin, als ziektes zoals droes en Rhino nog niet eens een meldplicht hebben...)


Van droes en rhino worden mensen niet ziek. Niet interessant dus.
Registratie is bedoeld voor (toekomstige) zoönoses.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gwenvd, Polarize, Stybba, zenith1977 en 88 bezoekers