Jack Whitaker: "Mijn geheim? Ik wil altijd winnen"

Moderators: EvelijnS, Essie73, xingridx, Muiz, NadjaNadja, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marjo
Lid Nieuwsredactie

Jack Whitaker: "Mijn geheim? Ik wil altijd winnen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-21 18:03 Tip de Nieuwsredactie

Equnews
Sport

Afbeelding
Jack Whitaker met LV Chance Luck tijdens de Youth Olympic Games
in 2018. Foto: Tony Parkes/ /FEI /Flickr

Jack Whitaker, inderdaad de zoon van, schreef afgelopen weekend op 19-jarige leeftijd zijn eerste CSI5* overwinning op zijn palmares; hij liet hierbij verschillende topruiters waaronder de nummer één van de wereld, Steve Guerdat achter zich. Achteraf werd naar hem gevraagd wat zijn geheim is: "Ik wil altijd winnen", lacht hij.

"Ik merkte al in aanloop van deze wedstrijd dat mijn paarden erg fit waren en dat ze de verschillende Corona- en rhinostops goed hadden doorstaan", vertelt hij. "Toen ik hoorde dat ik aan deze CSI5* wedstrijd mocht deelnemen, was ik natuurlijk erg blij. Je krijgt niet elke dag de kans om op dit niveau mee te draaien, zeker niet op mijn leeftijd. Je merkt dat er toch net wat meer prestige aan deze wedstrijd verbonden is en dat iedereen het hier echt erg goed wil doen".

"Wat mijn geheim is? Ik wil altijd winnen", lacht hij. "Natuurlijk heb ik, net als iedere ruiter, ups and downs. Een winnaar is echter iemand die zich door downs niet uit het lood laat slaan en gewoon keihard blijft werken om het telkens beter te doen. Je moet altijd in jezelf blijven geloven. Als jij geloof dat je kan winnen en een rol van betekenis kan spelen in een (grotere) wedstrijd, ben je al halverwege. Zolang je de wil om te winnen niet verliest, is er nooit iets verloren".
Laatst bijgewerkt door JPitty op 28-04-21 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto erbij gezet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie