Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13998
Geregistreerd: 20-04-16

Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-21 19:49

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Een gezadeld paard. Dit is niet een van de paarden uit het artikel. Foto: Bokt Wiki


Donderdagavond is een 19-jarige man uit Elst opgepakt toen hij op heterdaad werd betrapt bij het maken van nachtelijke ritjes op manegepaarden in de omgeving van de Rijkerswoerdseplassen in de buurt van Arnhem. De politie is een onderzoek gestart.

De politie kreeg de afgelopen maanden meerdere meldingen van maneges en stallen over een onbekende die ’s nachts ritjes maakte op paarden. Bij de nachtelijke bezoekjes werden de paarden uit de stallen gehaald en bereden.

Meer lezen hierover kun je op Horses.nl

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:53

Oh wat naar, doet me denken aan die twee meisjes van 12 en 13 die de wijde wereld in wilden met twee manegepaarden. Maar dit is iemand van 19...
Vraag me wel af of hij de paarden gezadeld reed en hoe hij ze precies achterliet, en vooral waarom hij zoiets zou doen?

_Nancy

Berichten: 14091
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:53

Ook een activiteit om te doen 's nachts.. :') Bij verschillende maneges gewoon even een paard van stal halen en gaan rijden. Hoe kom je erop.

Ik hou het wel gewoon bij slapen :z

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:02

_Nancy schreef:
Ook een activiteit om te doen 's nachts.. :') Bij verschillende maneges gewoon even een paard van stal halen en gaan rijden. Hoe kom je erop.

Ik hou het wel gewoon bij slapen :z


Misschien deed hij aan slaaprijden? Tsja, ik lig ook liever in mijn bed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:07

Hoe kan hij die bedrijven binnenkomen, dan :?. Ik neem aan dat de boel op slot zit en er een alarm is, of zeg ik wat raars?

Of gaat het om paarden die op de wei staan of zo, dan kan ik me er wat bij indenken.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:51

Zou die gepakt zijn vanwege de avondklok?

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:38

Ik heb filmpjes en foto's van zijn acties gezien en hij heeft nog redelijk brave paarden eruit gepikt in de nacht.

Moment van arrestatie gaat ook een foto rond maar ziet ie er niet jofel uit en toegetakeld.

https://www.facebook.com/49247995082662 ... 996710442/

Heeft politie Arnhem zuid erop staan.

FloortjeM
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: 's-Heer Arendskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:49

_San87_ schreef:
Hoe kan hij die bedrijven binnenkomen, dan :?. Ik neem aan dat de boel op slot zit en er een alarm is, of zeg ik wat raars?

Of gaat het om paarden die op de wei staan of zo, dan kan ik me er wat bij indenken.

stallen zijn, omdat er levende have in staat, meestal niet op stal. Het terrein is dan natuurlijk wel afgesloten, maar als er brand uitbreekt, wil je niet eerst naar de sleutels hoeven zoeken.

Whoopy: Mijn enige eigen echte grand prix-paard
http://www.mrmaat.nl

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:51

FloortjeM schreef:
_San87_ schreef:
Hoe kan hij die bedrijven binnenkomen, dan :?. Ik neem aan dat de boel op slot zit en er een alarm is, of zeg ik wat raars?

Of gaat het om paarden die op de wei staan of zo, dan kan ik me er wat bij indenken.

stallen zijn, omdat er levende have in staat, meestal niet op stal. Het terrein is dan natuurlijk wel afgesloten, maar als er brand uitbreekt, wil je niet eerst naar de sleutels hoeven zoeken.

Geen alarm of wat dan ook? Raar.

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:02

Een paard van een kennis had elke keer de deken af, liep s ochtends ineens buiten de stal.. stonden op een privé plekje met een paar stallen zonder woonhuis. Waarschijnlijk ook door deze jongen. Ze hebben de paarden afgelopen winter snel verhuisd nadat het vaker gebeurde.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Anoniem

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:41

Haha zo vaak toen ik 10/12 was met vriendinnetjes plannen gemaakt om dit te doen! We hadden hele sluip route al bedacht, zwarte kleren uitgezocht, eten ingepakt en halster van verzorgpony onder ons bed verstopt en dan gingen we logeren... gelukkig durfden we uit eindelijk nooit :')

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:56

Sammiex2000 schreef:
Haha zo vaak toen ik 10/12 was met vriendinnetjes plannen gemaakt om dit te doen! We hadden hele sluip route al bedacht, zwarte kleren uitgezocht, eten ingepakt en halster van verzorgpony onder ons bed verstopt en dan gingen we logeren... gelukkig durfden we uit eindelijk nooit :')


In dit geval is het niet zo om te lachen, paard kreupel en ander paard tijd angstig..

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:06

Hmm ik woon in de buurt van de Rijkerswoerdse plassen, een grote recreatieplas IN Arnhem. Geen maneges in de buurt, alleen pensionstallen en privéstallen. Ben inderdaad benieuwd hoe hij dit onopgemerkt heeft kunnen doen. Bij de meeste zit gewoon een bewoond woonhuis bij en lopen honden op het erf..

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 23:13

Bij ons op stal zou je paard zo kunnen meenemen naast een hond die hard blaft en staleigenaar die er woont en overal van wakker word.
Staat wel onzichtbaar, als je het niet kent weet je niet dat het er is.
Weet niet hoe dit op andere stallen in de omgeving is.

Gelukkig niet hier langs geweest, flink wat paarden die hem eraf hadden gegooid.

https://milavpphotography.mypixieset.com/
Instagram @hannover.biko of @milavp.photographynew :)

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:21

Dit is toch wel bijzonder, de bedrijven die ken in de buurt daar hebben allemaal honden en camera's hangen. Ik ben toch wel erg benieuwd naar hoe hij dit allemaal heeft kunnen doen! :o

Broken crayons still color

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 14:04

Sjira schreef:
Hmm ik woon in de buurt van de Rijkerswoerdse plassen, een grote recreatieplas IN Arnhem. Geen maneges in de buurt, alleen pensionstallen en privéstallen. Ben inderdaad benieuwd hoe hij dit onopgemerkt heeft kunnen doen. Bij de meeste zit gewoon een bewoond woonhuis bij en lopen honden op het erf..


Ik heb filmpjes doorgestuurd gekregen en 1 stal herken ik in Arnhem.
Ook veel op die stal geweest en denk dat je zeker op dat terrein kan komen zonder gezien te worden.
En ja camera's hangen ook op die stal...

Bopje
Berichten: 1785
Geregistreerd: 24-12-07

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:18

Wow, dit klinkt behoorlijk bizar.
Ik ben toch benieuwd naar meer info, maar dat zal wel niet gepubliceerd mogen worden in kader van onderzoek of privacy.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:08

Bopje schreef:
Wow, dit klinkt behoorlijk bizar.
Ik ben toch benieuwd naar meer info, maar dat zal wel niet gepubliceerd mogen worden in kader van onderzoek of privacy.


Ik ben ook benieuwd, ik heb zo veel vragen gekregen door het artikel haha.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:12

Camera toezicht als in live meekijken en of terug kijken. Is al anders dan een die meteen melding geeft bij beweging of continu bekeken word al dan niet in combinatie met een alarm ofzo.

Raar dat die er zolang mee door heeft kunnen gaan. Dat het ook nooit fout ging..

The end

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:28

Ik heb ergens gewerkt waar je eigenlijk zo bij de paarden kon komen. Alleen op de zadelkamer zat een alarm. Via de achterkant door de weides was je zo in de stallen en niemand die het zou merken. In de zomermaanden zaten de buitendeuren niet dicht, maar op een haak. Of de deuren stonden open en dan zat er een ketting voor, zodat de paarden er niet uit konden lopen als ze los kwamen. Ik heb me daar vaak over verbaasd. Er zat wel een slagboom op het erf, maar ja, daar kun je zo onderdoor. En de achterste stallen zat helemaal geen toezicht op. Er hingen ook nergens camera's. Dus ja, als je kwaad wil doen, krijg je dat wel voor mekaar.

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:33

Ik heb ook echt 100 vragen gekregen rond dit bericht, heel apart allemaal

Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:53

Vind het ook raar dat hij blijkbaar wel weet hoe hij een paard uit de stal moet halen, maar ze dan niet even netjes terugzet :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Jids43
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-07-17
Woonplaats: Angeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:07

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb filmpjes en foto's van zijn acties gezien en hij heeft nog redelijk brave paarden eruit gepikt in de nacht.

Moment van arrestatie gaat ook een foto rond maar ziet ie er niet jofel uit en toegetakeld.

https://www.facebook.com/49247995082662 ... 996710442/

Heeft politie Arnhem zuid erop staan.


Niet alleen maar brave paarde, hij heeft ook een paard van een kennis van mij te pakken gehad. Jong dier amper zadelmak. Dier heeft er een aardig trauma aan over gehouden.
Wat een idioot om zulke dingen te doen.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:11

Maar hoe krijgt die een jong dier wat amper zadelmak is, zonder tuig, weer thuis?

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: Elstenaar opgepakt voor nachtelijke ritjes op manegepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:16

lol, vroeger als 16 jarige kropen wij op paarden in de wei, deden we een halster aan met touw en gingen we galloperen xD tot we eens betrapt werden door de eigenaars toen we net een halster aan deden hahah. Ze hebben wel met ons gelachen want het waren jonge paarden die nog niet zadelmak waren. We hebben ze dan mee mogen eten geven en nadien nooit meer zoiets gedaan :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers