Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Esther_r20

Berichten: 2412
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:32

pien_2010 schreef:
Esther ik weet niet wat de afspraak was die gemaakt is. De rechter zal dat moeten bepalen.


Klopt helemaal. Ik ging even van een reguliere verkoop uit.
Ik benieuwd of het te bewijzen is als alles mondeling is gegaan. Wel een leuke casus


pillow
Berichten: 7772
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:46

Ik ben wel benieuw hoeveel die paar rietjes voor eigen merrie's waren. Vast meer dan een paar. Maar denk dat hij wel gelijk heeft dat ze van hem zijn.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Knikmops57
Berichten: 190
Geregistreerd: 12-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:57

Zelfs nu Totilas overleden is, houdt het drama niet op...Wat een soap...

YvonneV
Berichten: 8768
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 01:44

cp112 schreef:
bigone schreef:
Tja, dan koopt visser op papier een aantal merries, stopt dr rietjes er in en verkoopt ze op papier terug aan de eigenaar.



Nou dat dus :j


Sterker nog het gaat hier om embryotransplantatie.

pillow schreef:
Ik ben wel benieuw hoeveel die paar rietjes voor eigen merrie's waren. Vast meer dan een paar. Maar denk dat hij wel gelijk heeft dat ze van hem zijn.


Hij beschouwt zichzelf niet als concurrent van Schockemöhle. Waar de Duitser dekkingen aanbiedt in de vorm van inseminatie, maakt hij gebruik van ICSI, een techniek waarbij eicellen bij een donormerrie worden ‘geoogst’, om vervolgens buiten het lichaam te laten rijpen. De eicellen worden met één zaadcel geïnjecteerd en minstens een week opgekweekt. Zijn de embryo’s transplanteerbaar, dan worden ze ingebracht bij de draagmerrie.



Hoeveel zaadcellen zullen er in 1 rietje zitten?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15902
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:34

Je knipt 1 millimeter van een rietje en dat gebruiken ze.

Ibbel

Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:54

Visser biedt idd iets anders aan dan Shockemöhle.
En dan zit je ook nog dat beide in een ander land zitten.

Dan als laatste is de term "rietjes voor eigen gebruik" natuurlijk ook lekker vrij te interpreteren. Want dat was - volgens NRC - niet alleen voor eigen merries, maar ook voor afspraken die reeds met andere klanten liepen.

Sky_As

Berichten: 4688
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:13

Raar verhaal, als hij bij de koop ook de rietjes had gekocht had hij die toch gelijk mee kunnen nemen? Ik ga der van uit dat hij wel een vatje (of tig) heeft staan.

Daar kom je dan niet op terug zo veel jaar later en toevallig als de hengst net dood is... Ik vind het een niet erg plausibel verhaal, en over de exacte afspraken en bedrag kunnen we alleen maar aannames doen gok ik. Ik denk dat de waarheid daar nooit van boven tafel komt.
(want idd, bij zulke bedragen en afspraken zou je het zeker op papier zetten als alles volgens de "normale" wegen zou zijn gegaan om dit soort dingen te voorkomen)

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

tiwi1969

Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:18

Als ik het goed lees verkoopt Visser embryo’s en geen sperma. Als hij een embryo niet mag verkopen, mag het als veulen dan wel verkocht worden?

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:27

Als ik het goed begrijp dan gaat het om commercie, Visser had de rietjes alleen voor eigen gebruik mogen gebruiken. Nu probeert hij er geld mee te verdienen, dat zal steken omdat het klanten bij Shockemohle weghaalt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:43

Dat "steken" vertaalt Paul S in, dit is tegen de afspraak. Dat is altijd met dit soort conflicten er liggen twee "waarheden" op tafel. Vandaar de gang naar de rechter.

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:50

Dat begrijp ik, en ook het geld en verdienmodel verhaal er achter.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:52

Elisa2 schreef:
Dat begrijp ik, en ook het geld en verdienmodel verhaal er achter.


Precies we gaan het zien. Ik vind het allemaal sneu als Paul S inderdaad gelijk zou hebben. Ik geloof niet dat iemand ooit zoveel geld voor een paard heeft betaald. Als dan nog de afspraken geschonden zouden worden.......
Het is een interessante casus!

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:57

Ja dat zou best grof zijn..maar goed, ik ken de afspraken ook niet. Het is vooral speculeren..ik hoop dat beide partijen er naar tevredenheid uit zullen komen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:32

Ik ben vooral echt stomverbaasd dat dit alles zonder contract is gegaan. Maar goed, wie ben ik.

996981
Berichten: 9676
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:35

pien_2010 schreef:
Elisa2 schreef:
Dat begrijp ik, en ook het geld en verdienmodel verhaal er achter.


Precies we gaan het zien. Ik vind het allemaal sneu als Paul S inderdaad gelijk zou hebben. Ik geloof niet dat iemand ooit zoveel geld voor een paard heeft betaald. Als dan nog de afspraken geschonden zouden worden.......
Het is een interessante casus!

Met die man hoef je weinig medelijden te hebben hoor :) is een businessman pur sang. Zijn welbevinden is niet afhankelijk van een rietje meer of minder

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:39

Tja heldere afspraken , wat voor de 1 helder is , is voor de ander niet helder kun je dus geen juridische kant mee op. Plus het is een jaar of 10 geleden.

Of het meneer S echt om het geld te doen is weet ik niet de man is loaded en komt volgens mij zelf ook niet altijd zijn afspraken na! Tis per slot van rekening ook nog eens een handelaar

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:51

Is dat iets slechts? het is een slimme zakenman inderdaad met genoeg poen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:15

Ik vind een dekhengst voor 10 miljoen kopen en dan helemaal niets op papier hebben staan over de al bestaande rietjes, nu niet echt van een bepaalde slimmigheid getuigen. Maar misschien gaat dit ook mijn petje te boven en is dit inderdaad wel een goede zet van Paul. Er is een reden waarom ik geen gehaaide zakenvrouw ben. :D

996981
Berichten: 9676
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:33

Elisa2 schreef:
Is dat iets slechts? het is een slimme zakenman inderdaad met genoeg poen.

Absoluut niet :) maar hij verdient geld, aan de hobby die de meesten bakken geld kost. Dat lijkt heel moeilijk te verkroppen.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:39

996981 schreef:
Elisa2 schreef:
Is dat iets slechts? het is een slimme zakenman inderdaad met genoeg poen.

Absoluut niet :) maar hij verdient geld, aan de hobby die de meesten bakken geld kost. Dat lijkt heel moeilijk te verkroppen.


Waarvoor diep respect vanuit mijn kant.

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:55

996981 schreef:
Elisa2 schreef:
Is dat iets slechts? het is een slimme zakenman inderdaad met genoeg poen.

Absoluut niet :) maar hij verdient geld, aan de hobby die de meesten bakken geld kost. Dat lijkt heel moeilijk te verkroppen.


Ja dat doet ie een stuk beter dan ik :D

Al denk ik dat de aankoop van Totilas toendertijd misschien wel een van zijn minst slimme zetten is geweest.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:02

Paul S is een slimme, gehaaide en ervaren zakenman, als hij ermee instemt om geen contract op te stellen dan zal dat een reden gehad hebben. Die (destijds) ook in zijn voordeel geweest zal zijn. Dan moet je inderdaad het risico afwegen of "dat" opweegd tegen mogelijk latere 'onenigheden'. Een contract met 2 handtekeningen is toch net wat anders dan een mondelinge afspraak 10 jaar geleden. Dat laatste is nog steeds rechtsgeldig, maar de bewijslast ligt een stuk complexer.

"Hey, I saw that..."
~ Karma

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:52

bigone schreef:
Tja, dan koopt visser op papier een aantal merries, stopt dr rietjes er in en verkoopt ze op papier terug aan de eigenaar.

Jij hebt er verstand van :D ...

Rizette
Berichten: 4324
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:58

Rivano schreef:
Paul S is een slimme, gehaaide en ervaren zakenman, als hij ermee instemt om geen contract op te stellen dan zal dat een reden gehad hebben. Die (destijds) ook in zijn voordeel geweest zal zijn. Dan moet je inderdaad het risico afwegen of "dat" opweegd tegen mogelijk latere 'onenigheden'. Een contract met 2 handtekeningen is toch net wat anders dan een mondelinge afspraak 10 jaar geleden. Dat laatste is nog steeds rechtsgeldig, maar de bewijslast ligt een stuk complexer.

Wie weet is er nog een tape of iemand die er bij is geweest. Denk niet dat Paul gaat procederen op de bonnefooi. En Visser kan ook heel goed voor zichzelf zorgen dus laat ze het mooi uitknokken.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Voor de rechter om het sperma van wonderpaard Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:11

We hoeven zeker geen medelijden te hebben met 1 van deze heren.

"Hey, I saw that..."
~ Karma


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benazir en 50 bezoekers