GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Moderators: Firelight, EvelijnS, Essie73, Muiz, NadjaNadja, xingridx

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:29

d's en t's moet je naar smaak toevoegen heeft mijn leraar me geleert, je kunt dus niet zeggen dat ik niet heb opgeledt, hooguit dat ik geen smaak heb.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:38

irmaz schreef:
MCE schreef:

Ik denk het niet, dit artikel is alleen voor intimi die nog niet zijn afgehaakt...

Kun jij misschien de tekst kopieëren en hier neerzetten?

Ja, zo kun je een media-groep die terecht inkomsten vraagt voor het delen van nieuws en opiniestukken ook benaderen.

Is het zo gek dat een organisatie geld vraagt voor diensten?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:50

996981 schreef:
irmaz schreef:

Ik denk het niet, dit artikel is alleen voor intimi die nog niet zijn afgehaakt...

Ja, zo kun je een media-groep die terecht inkomsten vraagt voor het delen van nieuws en opiniestukken ook benaderen.

Nee dat zeg ik niet. Alleen als je iets wilt veranderen dan zou ik het belangrijker vinden dat zoveel mogelijk mensen het kunnen lezen in plaats van geld verdienen. En voor de extra duidelijkheid: Mijn Mening :7

Het andere artikel is wel gewoon openbaar :)

d's en t's moet je naar smaak toevoegen heeft mijn leraar me geleert, je kunt dus niet zeggen dat ik niet heb opgeledt, hooguit dat ik geen smaak heb.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:54

irmaz schreef:
996981 schreef:

Nee dat zeg ik niet. Alleen als je iets wilt veranderen dan zou ik het belangrijker vinden dat zoveel mogelijk mensen het kunnen lezen in plaats van geld verdienen. En voor de extra duidelijkheid: Mijn Mening :7

Maar dat is niet het doel van Horses.nl. Zij verzamelen nieuws, uitslagen en opinies om deze overzichtelijk te delen met geïnteresseerden. Daar zit verder geen waardeoordeel aan.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:57

Die stukken van Dirk Willem Rosie waren in het begin echt niet om alleen nieuws te verzamelen :=

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:03

irmaz schreef:
Die stukken van Dirk Willem Rosie waren in het begin echt niet om alleen nieuws te verzamelen :=

Nee, dat waren opiniestukken (zijn opinie) gedeeld via de mediagroep.

manubres

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:23

Het is verboden het hele artikel te knippen en te plakken, daarom een paar zinnen die wat mij betreft een beetje de lading dekken.

Door Redactie Horses.nl
Van: Paardenkrant-Horses.nl

Wesley Mulder, springruiter. Bij springen zie ik ook genoeg dingen die best wel aangekaart mogen worden. Maar dan wel graag op de inhoud, en niet meteen in de emotie en de aanval. Ruiters, officials en toeschouwers moeten vooral met elkaar in gesprek blijven. Met elkaar kijken wat er beter kan, zodat we met zijn allen kunnen blijven genieten van mooie paardensport.

Monique Peutz, bondscoach dressuur.
Een dressuurpaard moet in een opgerichte houding lopen met zijn nek als hoogste punt en het neusje voor de loodlijn. Ik ben nu twee dagen in Tolbert geweest en heb alleen maar positieve geluiden gehoord en heel veel fijn gereden paarden gezien.

Anne Meulendijks, dressuuramazone.
Ik denk dat de paardenwereld op zich gewoon in een wat negatief daglicht staat. Het is aan ons als ruiters om daar iets aan te doen. We moeten laten zien dat wat wij met de paarden doen uit liefde is en dat we heel goed voor ze zorgen. Topsportpaarden leiden een luxe leven en het welzijn staat voorop. Ik denk dat ze een beter leven hebben dan de ruiters, of het gemiddelde paard.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:39

Monique Peutz had haar blinddoek om volgens mij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:41

_San87_ schreef:

Dat. En is financieel afhankelijk van de paardenwereld; zij is niet onbevooroordeeld.

MCE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:41

het aloude gezegde: wiens brood men eet wiens taal men spreekt

we gaan het wel meemaken op internationale wedstrijden en anders zien wij het met z'n allen niet juist

het is net als in de politiek, onder ede - in b.v. de toeslagenaffaire - zeggen: we hebben het niet gezien
even een excuusje - na een rondje schaatsen - en alles is / blijft weer bij het oude/zoals het was

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:54

Tja, wat moet je daar nog van zeggen. Ik begrijp overigens dat dit goed tekst kan zijn die niet letterlijk zo gezegd is maar wel op die manier opgeschreven is hoor.

Een luxe leven en het welzijn staat voorop?
Ik denk dat een paard niks geeft om een luxe leven, maar liever met vriendjes onbeperkt hooi staat te knagen met onbeperkte bewegingsvrijheid met schuilstal......en welzijn? tja, ze hebben het hier over het welzijn dat het paard niks te kort komt om zijn functie als topsporter uit te kunnen voeren. Het is maar net waar je naar kijkt.

Ik geloof overigens echt wel dat alle ruiters het beste met hun paard voor hebben, maar dat is wel iets anders, als het beste voor je paard werkelijkheid maken naar de normen vanuit het paard, want dat gaat volgens mij maar zelden (soms zie je het wel dat toppaarden met soortgenootjes staan, maar zelden is dat meer dan enkele uurtjes) samen.

Ik snap echt wel het financiële aspect hoor, en dat als je een paard van een paar ton (tot miljoenen) hebt dat je de kans op blessures zo minimaal mogelijk wilt houden, maar het is nu niet zo dat dat dan ook het beste voor het paard is.

En dan hebben we hier nog niet over het feit dat sommige paarden toch hun werk niet met plezier (lijken te) doen. (en dan is het maar goed dat de buitenwereld er geen idee van heeft over hoe sommige dingen aangeleerd worden).

http://Www.barriedepony.nl
Volg op Instagram Barrie_de_pony en volg Barrie de ponyhengst tijdens het opgroeien
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:07

996981 schreef:
irmaz schreef:

Als nieuwswebsite bepaal je uiteraard helemaal zelf welke artikelen je achter een betaalmuur plaats, net zoals de lezer/geïnteresseerde dan helemaal zelf bepaalt hoe dat overkomt en welke conclusie die daaruit trekt. Ik ga niet betalen om weeral te lezen dat topsportruiters uiteraard vinden dat hun paarden het beter hebben dan menig ander paard. In verdediging schieten, dat is zo een beetje de gekende en al veelvuldig toegepaste tactiek. Mensen in de juiste positie die pijnpunten durven aanhalen, concrete actiepunten durven voorstellen, verbeteringen durven aankaarten, dat zou eens een verademing zijn in paardensportland.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:11

Gini schreef:
996981 schreef:

Als nieuwswebsite bepaal je uiteraard helemaal zelf welke artikelen je achter een betaalmuur plaats, net zoals de lezer/geïnteresseerde dan helemaal zelf bepaalt hoe dat overkomt en welke conclusie die daaruit trekt. Ik ga niet betalen om weeral te lezen dat topsportruiters uiteraard vinden dat hun paarden het beter hebben dan menig ander paard. In verdediging schieten, dat is zo een beetje de gekende en al veelvuldig toegepaste tactiek. Mensen in de juiste positie die pijnpunten durven aanhalen, concrete actiepunten durven voorstellen, verbeteringen durven aankaarten, dat zou eens een verademing zijn in paardensportland.

En dat is je goed recht. Niemand verplicht je te abonneren. Je kunt tevens hier ten hartelust hier anoniem al je ongenoegen uiten over alles en iedereen. Wat is het probleem?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:05

Ik antwoord op je vraag: is het zo gek dat een organisatie geld vraagt? Als je een open debat wilt, is dat raar, ja. Als je dat niet wilt, ook goed, maar dan kan het zijn dat je boodschap dus niet bij iedereen terecht komt. Daar waar bv. de artikelen van een organisatie als Dier&Recht zelden achter een betaalmuur steken. Ik hoop dat we toch wel die kracht van communicatie inzien?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:09

_San87_ schreef:

In het stukje had ze wel een vage kanttekening. Maar die bleef zo vaag dat je niet helemaal wist wat ze ermee bedoelde. Zoiets van er zijn ook uitzonderingen en die willen we niet zien. Dat niet willen zien is dan een beetje dubbel...haha...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:11

manubres schreef:
_San87_ schreef:

In het stukje had ze wel een vage kanttekening. Maar die bleef zo vaag dat je niet helemaal wist wat ze ermee bedoelde. Zoiets van er zijn ook uitzonderingen en die willen we niet zien.

Oh, net een politicus... die kunnen ook heel goed zo vaag beschrijven wat ze wel en niet bedoelen :)).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:23

Horses.nl is een nieuwswebsite. Het voeren van een open debat is helemaal geen doelstelling; daar zijn andere organisaties voor.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:09

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:12

manubres schreef:
Het is verboden het hele artikel te knippen en te plakken, daarom een paar zinnen die wat mij betreft een beetje de lading dekken.

Door Redactie Horses.nl
Van: Paardenkrant-Horses.nl

Wesley Mulder, springruiter. Bij springen zie ik ook genoeg dingen die best wel aangekaart mogen worden. Maar dan wel graag op de inhoud, en niet meteen in de emotie en de aanval. Ruiters, officials en toeschouwers moeten vooral met elkaar in gesprek blijven. Met elkaar kijken wat er beter kan, zodat we met zijn allen kunnen blijven genieten van mooie paardensport.
Dit is een fijne reactie

Monique Peutz, bondscoach dressuur.
Een dressuurpaard moet in een opgerichte houding lopen met zijn nek als hoogste punt en het neusje voor de loodlijn. Ik ben nu twee dagen in Tolbert geweest en heb alleen maar positieve geluiden gehoord en heel veel fijn gereden paarden gezien.
Tja..als je niet kritisch durft te zijn verbeterd er nooit wat

Anne Meulendijks, dressuuramazone.
Ik denk dat de paardenwereld op zich gewoon in een wat negatief daglicht staat. Het is aan ons als ruiters om daar iets aan te doen. We moeten laten zien dat wat wij met de paarden doen uit liefde is en dat we heel goed voor ze zorgen. Topsportpaarden leiden een luxe leven en het welzijn staat voorop. Ik denk dat ze een beter leven hebben dan de ruiters, of het gemiddelde paard.

Eerste mee eens, het 2e niet..denk dat het gemiddelde paard beter af is lekker de hele dag in de wei met vriendjes.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:20

irmaz schreef:
https://www.horses.nl/categorie/opinie/
https://www.horses.nl/categorie/opinie/laat-je-horen/
https://www.horses.nl/infos
Niks geen nieuws hoor...
Horses heeft (in ieder geval had) weldegelijk een doelstelling van zaken kritisch bekijken en bespreken

Dat zei ik toch ook? Ze bieden een platform, om desgewenst en desgevraagd opninies te delen met mensen die het interessant vinden. Als je je interesseert voor zaken rondom het houden en rijden van paarden, lijkt €2,99 per maand mij niet teveel gevraagd. Zo bijzonder hoe als het om de paardenbranche gaat iedereen altijd gratis schijnt te moeten werken? Voor je krant betaal je toch ook?

996981 schreef:
irmaz schreef:

Maar dat is niet het doel van Horses.nl. Zij verzamelen nieuws, uitslagen en opinies om deze overzichtelijk te delen met geïnteresseerden. Daar zit verder geen waardeoordeel aan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:59

Ok, heel banaal uitgelegd waarom dit problematisch kan zijn.

Partij A zegt: paardrijden is stom en slecht en moet omwille van die en die reden afgeschaft worden. Op de website worden meerdere artikelen geplaatst waarin uitgebreid uit de doeken gedaan wordt waarom dat het standpunt is. Onderzoeken worden aangehaald en zo uitgelegd dat ze warempel het standpunt lijken te ondersteunen.

Partij B zegt 'bekijk ons weerwoord voor 2,99 euro in de maand'.

En dat weerwoord kan goed zijn hè. Dat kan zelfs fantastisch zijn. Ik heb het niet over de waarde van het weerwoord. Het kan zo maar zijn dat 1 artikel van partij B de hele website van partij A omver blaast. Maar we weten het niet, want het zit achter een betaalmuur. Hoe lang denk je dat het duurt voordat sommige standpunten van partij A dan toch voet aan grond vinden, omdat dat dan eigenlijk de enige communicatie is die vrij te vinden is.

Nu, gelukkig bestaat het hele verhaal uit meer dan twee partijen, maar ik snap niet dat niet gesnapt wordt dat open communicatie (zeker wanneer je toch onder vuur ligt) zo belangrijk is. En dat het dus niet gaat om die ene Bokker die geen 3 euro wenst te betalen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:59

Gini schreef:
Ok, heel banaal uitgelegd waarom dit problematisch kan zijn.

Partij A zegt: paardrijden is stom en slecht en moet omwille van die en die reden afgeschaft worden. Op de website worden meerdere artikelen geplaatst waarin uitgebreid uit de doeken gedaan wordt waarom dat het standpunt is. Onderzoeken worden aangehaald en zo uitgelegd dat ze warempel het standpunt lijken te ondersteunen.

Partij B zegt 'bekijk ons weerwoord voor 2,99 euro in de maand'.

En dat weerwoord kan goed zijn hè. Dat kan zelfs fantastisch zijn. Ik heb het niet over de waarde van het weerwoord. Het kan zo maar zijn dat 1 artikel van partij B de hele website van partij A omver blaast. Maar we weten het niet, want het zit achter een betaalmuur. Hoe lang denk je dat het duurt voordat sommige standpunten van partij A dan toch voet aan grond vinden, omdat dat dan eigenlijk de enige communicatie is die vrij te vinden is.

Nu, gelukkig bestaat het hele verhaal uit meer dan twee partijen, maar ik snap niet dat niet gesnapt wordt dat open communicatie (zeker wanneer je toch onder vuur ligt) zo belangrijk is. En dat het dus niet gaat om die ene Bokker die geen 3 euro wenst te betalen.

Als het zo’n vaart gaat lopen ga je het in de regulier, niet paarden media ook horen.

Daarbij zijn de belangrijke nieuwsstukken meestal openbaar. Waarvoor ze geld vragen is de opiniestukken en de verdiepende stukken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:06

Wat een drama is dit alles toch weer voor de paarden. Ik vind het zo niet om aan te zien. Heb zelf redelijk dressuur gereden (Z, basissport) en ben op een gegeven moment gestopt met het dressuur leuk vinden want vond het gewoon niet paardvriendelijk. En ik ben echt geen pennymeisje. Opgegroeid op het platteland. Vanaf mijn 7e pony's paarden gehad etc.

Vind het echt niet om aan te zien.
Wat een trieste zooi.

Mbt Monique Peutz. Ooit heb ik les van haar gehad. Ik vond haar een uitzondering in het dressuurveld (ik praat nu over zo'n 20, 25 jaar terug... jaja) want zij reed haar paarden zo durchlassig. Zo heerlijk los zo vrolijk. Had altijd een hoge pet van haar op. Enorm veel van haar geleerd vwb balans.
Maar goed, woon nu al jaren in ander gedeelte van Nederland dus heb haar niet meer gevolgd. Ongelofelijk dat dit door haar wordt gezien als 'goed'....

Ik vind dit gewoon overeenkomen met wat zo wijd wordt veroordeeld in Nederland namelijk het showen American Saddlebreds. Wel paard wat zo loopt wordt gezond en wel 20+?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 18:22

Getup schreef:
Ben benieuwd, of ze internationaal ook zo hoog gaan scoren. Waarschijnlijk wel...

Vind het ook te hectisch , en kijk er niet graag naar.

Hectisch is het woord ja, ik word er helemaal stressy van als ik hiernaar kijk. Je hebt paarden die op een goede en mooie manier van nature elektrisch zijn. Maar dan heb je ook dit. Natuurlijk elektrisch > aangeleerd hectisch is mijn mening.

Overigens: mag je in de grand prix zomaar met een zweep de ring in? Ik dacht dat vanaf een bepaald niveau zwepen niet meer toegestaan werden?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:39

VanHuisUit schreef:
Wat een drama is dit alles toch weer voor de paarden. Ik vind het zo niet om aan te zien. Heb zelf redelijk dressuur gereden (Z, basissport) en ben op een gegeven moment gestopt met het dressuur leuk vinden want vond het gewoon niet paardvriendelijk. En ik ben echt geen pennymeisje. Opgegroeid op het platteland. Vanaf mijn 7e pony's paarden gehad etc.

Vind het echt niet om aan te zien.
Wat een trieste zooi.

Mbt Monique Peutz. Ooit heb ik les van haar gehad. Ik vond haar een uitzondering in het dressuurveld (ik praat nu over zo'n 20, 25 jaar terug... jaja) want zij reed haar paarden zo durchlassig. Zo heerlijk los zo vrolijk. Had altijd een hoge pet van haar op. Enorm veel van haar geleerd vwb balans.
Maar goed, woon nu al jaren in ander gedeelte van Nederland dus heb haar niet meer gevolgd. Ongelofelijk dat dit door haar wordt gezien als 'goed'....

Ik vind dit gewoon overeenkomen met wat zo wijd wordt veroordeeld in Nederland namelijk het showen American Saddlebreds. Wel paard wat zo loopt wordt gezond en wel 20+?

Ik heb zelf het idee dat ze misschien niet zegt wat ze denkt en dat is jammer. Ze zei dat de meeste paarden in Tolbert fijn gereden werden, maar dat er uitzonderingen zijn. En of ze daarmee de Glock paarden bedoelde weet ik niet. Maar niemand durft dat te zeggen natuurlijk...Glock heeft geld, macht en roem. Zij zijn de boegbeelden van de dressuur in de wereld. Daar ga je niet tegenin.