Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:53

Echt bizar dat bokkers hier Amber aanvallen op haar enkele bericht.


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:56

Electra63 schreef:
Echt bizar dat bokkers hier Amber aanvallen op haar enkele bericht.


Terwijl zij zo'n beetje de enigste is met recht van spreken gezien ze daadwerkelijk op die paarden zit die te zien zijn op de beelden van de rellen :(:) en daadwerkelijk weet hoe ze reageren/verzorgt worden ect ect

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 13:59

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn politiepaarden en -honden collega's en worden ze ook zo beschermd. Dus bv een politiepaard slaan wordt met zo gestraft als een politie agent slaan.

Maar ik weet dat niet zeker, ik heb hier geen ervaring in.

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:01

Keet schreef:
Amber_ Ik weet dat het jullie werk is. Maar bedankt dat jullie daar staan met jullie viervoetige collega's!
Bedankt dat jij en je collega's in de vuurlinie staan! Jullie zijn ontzettend dapper en stoer!
Zorg goed voor jezelf en je collegas en geef die droeftoeters er maar van langs met ons allemaal in je gedachten!



En hier sluit ik me ook bij aan

Je moet doen wat je niet laten kan en laten wat je niet doen kunt.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:04

FrNo schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn politiepaarden en -honden collega's en worden ze ook zo beschermd. Dus bv een politiepaard slaan wordt met zo gestraft als een politie agent slaan.

Maar ik weet dat niet zeker, ik heb hier geen ervaring in.



Voor de wet blijft een dier een ding.
Ik zou wel eens willen weten wat het met een paard doet wanneer hij in zo`n situatie wordt gezet.
Je hebt nu van die mooie apparaten die de hartslag en zo meten.
Je kunt nog zo veel met een paard oefenen maar in het echt is alles anders.
Dier als wapen inzetten is niet meer van deze tijd.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 14:05

Keet schreef:
Electra63 schreef:
Echt bizar dat bokkers hier Amber aanvallen op haar enkele bericht.


Terwijl zij zo'n beetje de enigste is met recht van spreken gezien ze daadwerkelijk op die paarden zit die te zien zijn op de beelden van de rellen :(:) en daadwerkelijk weet hoe ze reageren/verzorgt worden ect ect


Ik stond vroeger op een stal waar 's zomers een week of 8 politiepaarden werden gestald.
Ik heb gezien hoe de paarden verzorgd werden, was prima. +:)+

Er is een risico om paarden in te zetten, maar ze hebben echt een meerwaarde en ze zijn goed opgeleid. Het is vreselijk als er 1 gewond raakt, maar om hier nu een bokker op aan te vallen, is gewoon raar.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 15:04

Jeetje wat wordt de situatie hier omgedraaid zeg. :roll: Sneu ook die persoonlijke aanval op een agente hier in het topic. Ze zegt niks inhoudelijks over de politie dus wat is het probleem. Snap de frustratie niet helemaal jegens haar.

Paarden niet inzetten omdat het te hoog risico is? De Politie te voet loopt nog meer risico. Je kunt beter van hoger-af ingrijpen/meppen en overzicht houden. En dat "meppen", wordt in dit geval in mijn optiek uitgelokt door de relschoppers zelf.

Als die zich zouden gedragen heb je al die gevaren niet voor dier en politie (en de hele maatschappij). Dan zouden de "papa's" gewoon rustig hun patrouille rondje kunnen doen en niet in zulke extreme situaties komen.

Niet lulle, maar poetse! O:)

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:49

FrNo schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn politiepaarden en -honden collega's en worden ze ook zo beschermd. Dus bv een politiepaard slaan wordt met zo gestraft als een politie agent slaan.

Maar ik weet dat niet zeker, ik heb hier geen ervaring in.

In elk geval krijgen politiepaarden hun pensioen.Op de Paardenkamp in Soest staan er een stel en die mogen zelfs met vervroegd pensioen daar,voor ze 20 zijn ,wat voor niet-politiepaarden pas de pensioensgerechtigde leeftijd is.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:21

loriene schreef:
FrNo schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn politiepaarden en -honden collega's en worden ze ook zo beschermd. Dus bv een politiepaard slaan wordt met zo gestraft als een politie agent slaan.

Maar ik weet dat niet zeker, ik heb hier geen ervaring in.



Voor de wet blijft een dier een ding.


Dat hangt helemaal van de situatie af hoor. Als je relatie stuk gaat en je hebt samen een paard dan kan je daar idd geen omgangsregeling voor vragen. Dan wordt het gezien als een ding dat verdeeld moet worden. Maar als jij een kat mishandeld krijg je echt een andere gerechtelijke uitspraak dan wanneer je iets vernield
Ook weer totaal anders is wanneer jouw hond iemand te grazen neemt
Dus je opmerking is een beetje te ongenuanceerd en mist een rijtje kanttekeningen.

Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:26

Wel opvallend dat het welzijn van paarden een aantal bokkers hier blijkbaar aan het hart gaat (niet dat ik dat nou werkelijk geloof, maar dat terzijde), maar dat het lot van politie mensen ze geen moer kan schelen.
Leuk soort bokkers -O-

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:54

Nikass schreef:
Wel opvallend dat het welzijn van paarden een aantal bokkers hier blijkbaar aan het hart gaat (niet dat ik dat nou werkelijk geloof, maar dat terzijde), maar dat het lot van politie mensen ze geen moer kan schelen.
Leuk soort bokkers -O-


Mijn God Nikass, hoe kom je nou weer bij?!?!

[o]


Nikass

Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:35

ikkedus schreef:
Nikass schreef:
Wel opvallend dat het welzijn van paarden een aantal bokkers hier blijkbaar aan het hart gaat (niet dat ik dat nou werkelijk geloof, maar dat terzijde), maar dat het lot van politie mensen ze geen moer kan schelen.
Leuk soort bokkers -O-


Mijn God Nikass, hoe kom je nou weer bij?!?!


Heb je geen berichten voorbij zien komen waarin er op de politie wordt afgegeven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:38

Nikass schreef:
Heb je geen berichten voorbij zien komen waarin er op de politie wordt afgegeven?


Ja, bij sommige mensen komt er geen zinnig woord uit, moet je maar denken, die denken met een brede horizon de wereld in te kijken en betichten anderen van tunnelvisie, domheid en bekrompenheid.
Moet je gewoon stilletjes om lachen en denken 'die weet niet beter'.
Dan leest het een stuk ontspannener :D

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:02

Ik moet zeggen dat ik het een geweldige ontwikkeling vindt dat burgers nu hulp aanbieden. Zowel om de steden op te ruimen als politie bij te staan.
Harde voetbalkernen, boeren met tractors.. vreselijk dat het nodig is, maar oprecht een mooie ontwikkeling.

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:16

Ja top ik ben ook voetbalfan dus ik ga zo naar buiten, een shirt dragen is niet nodig zag ik... Top idee ze zijn ook goed opgeleid om om te kunnen gaan met agressie.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:17

moonsparkle schreef:
Ja top ik ben ook voetbalfan dus ik ga zo naar buiten, een shirt dragen is niet nodig zag ik... Top idee ze zijn ook goed opgeleid om om te kunnen gaan met agressie.

:')_!

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:38

Slmt9 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het een geweldige ontwikkeling vindt dat burgers nu hulp aanbieden. Zowel om de steden op te ruimen als politie bij te staan.
Harde voetbalkernen, boeren met tractors.. vreselijk dat het nodig is, maar oprecht een mooie ontwikkeling.


Mwuah ik ben niet onder de indruk van die types die normaal gesproken zelf ook de regels en het fatsoen aan hun laars lappen en geweld gebruiken als ze het ergens niet mee eens zijn of gewoon willen rellen.

Pot verwijt de ketel wat mij betreft. Ik zie weinig verschil.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:50

Wat ik een beetje raar vind, dat in Den Bosch zondagmiddag de demonstratie mede was georganiseerd door Pegida en die hebben soms ook leden/aanhangers onder de voetbalhooligans.

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:51

Dit is wel hét topic geworden om alles uit (negatief) verband te trekken. Paarden, honden en burgers die helpen is allemaal verkeerd _O-

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 23:37

Ik geloof niet zo in de goede intenties van hooligans, ik heb deze in het verleden dan ook veel meegemaakt.

De politie moet zijn werk doen.

Blacksquad

Berichten: 53
Geregistreerd: 01-12-20

Re: Politiepaard gewond door ploertendoder bij verboden protest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 01:02


Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:16


Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:12

Jennyj01 schreef:
Amber_ schreef:
Heb je azijn gegeten vanmorgen?
Volgens mij ben jij meer op je teentjes getrapt .... :Y)

Ik zie het voorlopig niet gebeuren dat paarden afgeschaft worden. Het is van zoveel meerdwaarde voor de collega s die daar te voet staan met gevaar voor eigen leven.


En dit vind ik nou zo’n slap argument. Je ziet dat de dieren aan teveel geweld worden bloot gesteld. Maar men wil niet eens nadenken over andere mogelijkheden. Puur egoïsme en eigen belang. En dat zijn geen charmante eigenschappen.


Mag ik zo vrij zijn om je opmerking erg dom te vinden. En wat betreft het niet willen nadenken: een domme aanname van je. Er werd en er wordt nagedacht over inzet van paarden. Niet alleen betreffende de paarden zelf maar ook de kosten. Wie je puur egoisme en eigenbelang toe schrijft is me niet duidelijk. De korpsleiding?

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:15

LiselotZorro schreef:
Anoniem? Ze heeft nog net niet haar personeelsnummer in haar profiel staan.

Tja een keer tegengas krijgen en dan over azijn beginnen is natuurlijk wel tekenend. Precies de houding die bij hele bevolkingsgroepen geweld en vernieling oproept.


Alsjeblieft zeg, het lontje is wel super kort bij jou, bah!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 bezoekers