Sensationeel nieuwe grasarena in Tops International Arena

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Sensationeel nieuwe grasarena in Tops International Arena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 19:35

Persbericht/ equnews.nl
Sport

Afbeelding
Foto: Jim Hollander/ FEI


De Tops International Arena in Valkenswaard keert terug naar gras met een compleet nieuwe grasbodem van wereldklasse. Het gras is geïnstalleerd in de uitgestrekte hoofd arena van 125 x 85 meter. Deze verandering naar gras geeft internationale ruiters die naar Valkenswaard komen de mogelijkheid om te strijden op zowel een zand- als grasarena's met de allerhoogste kwaliteit.

Jan Tops, President van LGCT en GCL, eigenaar Tops International Arena. Hij zei: “We zijn erg verheugd om de hoofdarena terug te brengen naar een uitstekende grasmat met een hoogwaardige ondergrond voor topsport. We weten dat veel van 's werelds beste ruiters het prettig vinden om op gras te rijden en ik ben erg blij deze overgang te kunnenmaken en ervoor te zorgen dat Tops International Arena een gradioze ervaring van wereldklasse blijft bieden voor paarden, ruiters, toeschouwers en gasten.' '

Internationaal Ruiter en Madrid in Motion Team-ruiter Maikel van der Vleuten prees de terugkeer naar het gras en zei: "Een mooie en goede grasbodem is voor mij nog altijd het mooiste om op te rijden en het beste voor de paarden. Valkenswaard had jaren terug altijd een van de mooiste gras pistes die we als internationaal springenruiter kennen. En na een aantal jaar op een zandbodem gesprongen te hebben, keert de tops international arena weer terug op gras.Ik kijk er enorm naar uit om vanaf 2021 weer op de prachtige gras piste van Valkenswaard te springen, want voor mij heeft Jan Tops in Valkenswaard toch nog altijd een van de mooiste spring piste die wij als springruiter kennen."

Tops International Arena heeft een stalling voor ruim 500 paarden en hoogwaardige faciliteiten voor het welzijn van paarden en organiseerd verschillende weken van wedstrijden, waaronder de CSI5 * GC Valkenswaard en Global Future Champions in augustus en september voor 's werelds beste ruiters en jonge ruiters en paarden.In 2021 zal Tops International Arena gastheer zijn van LGCT- en GCL-teamseries, evenals Global Future Champions en andere competities op internationaal niveau.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Sensationeel nieuwe grasarena in Tops International Arena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 22:16

Goede ontwikkeling in mijn ogen.
En met name de opmerking "het beste voor de paarden" , kan niet vaak genoeg gezegd worden. Enkele jaren geleden zei Rob Ehrens (als ik het goed heb onthouden) al dat bij springen op zand de paarden meer te lijden hadden dan bij springen op gras.