Corona update: stevige maatregelen tot tweede helft januari

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Corona update: stevige maatregelen tot tweede helft januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 23:13

*Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Het corona-virus. Foto: Wikimedia Commons


De strengere coronamaatregelen zouden alsnog verlengd worden. Op 19 november lopen deze normaal uit. Dat zou betekenen voor de paardensport dat er vanaf dan weer meer ruimte is voor groepslessen. Minister Hugo de Jonge gaf vandaag in een persconferentie met Premier Mark Rutte aan dat hij verwacht dat stevige maatregelen nog tot de tweede helft van januari gelden.

Hoe dit concreet eruit zal zien wordt midden december bekend. Gedeeltelijke lockdown blijft wel alvast intact, dus geen evenementen (wedstrijden) verder is het zoals het was qua sporten , per 1 december in publieke ruimten mondkapje verplicht. Dat zou dan na half december ook op wedstrijden gaan gelden.

Volgens minister De Jonge is het half december mogelijk een eerste voorzichtige versoepeling van de coronamaatregelen door te voeren als het aantal besmette mensen volgens dezelfde trend blijft dalen als nu. Begin december denkt De Jonge daar meer duidelijkheid over te kunnen geven. Rutte noemde daarbij 8 december als datum.

Het doel van de ‘gedeeltelijke lockdown’ is volgens De Jonge terug naar niveau 1 op de routekaart. Rutte geeft ter verduidelijking aan aan dat de routekaart niet terug te lezen is: ook als de indicatoren niveau 2 nu al bereikt zijn, betekent dat niet er automatisch wordt versoepeld.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:17

Dit klopt toch niet? Groepslessen in de sportschool mogen weer, dus waarom groepslessen bij paarden niet?
Of bedoelen jullie idd tot morgen? Onduidelijk nieuwsbericht dit haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldeed aan de regels van Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door Muiz op 21-11-20 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:31

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldeed aan de regels van Voorpagina Nieuws
Laatst bijgewerkt door Muiz op 21-11-20 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Corona update: stevige maatregelen tot tweede helft januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:39

Ik vind het wel fijn dat bokt Corona updates geeft. Bokt richt zich toch ook specifiek op het paarden gedeelte van de maatregelen.

Skessa_
Berichten: 10620
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:41

Precies, wel mbt het paarden gedeelte :)

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:41

fenijro_tani schreef:
Ik vind het wel fijn dat bokt Corona updates geeft. Bokt richt zich toch ook specifiek op het paarden gedeelte van de maatregelen.

KNHS komt vandaag pas met een update dus dan weten we het pas. Dit bericht is een herhaling van de persconferentie dus niet specifiek gericht op paardensport.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Corona update: stevige maatregelen tot tweede helft januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:45

Ik vind het zo bijzonder dat er na elke persconferentie geroepen wordt maar de KNHS komt nog met een update! We kunnen toch zelf wel begrijpen dat ze regels voor de paardensport niet ineens afwijken? Tot nu toe is elke update die 24/48 uur later kwam dan de persconferentie gewoon een herhaling geweest van wat je daar al uit kon halen.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Corona update: stevige maatregelen tot tweede helft januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:49

vrijwel iedere vereniging en organisatie komt na een persco met een update gespecificeerd op hun eigen groep. DAt is niet specifiek voor de KNHS.

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:50

Ja zeker wel. Maar mijn groepsles gaat uit van de richtlijnen van de KNHS, zegt die "het kan nog niet". Dan gaat het niet door. Ik ben ook vooral erg benieuwd hoe ze sporten met mondkapje voor zich zien? Dat wil toch niet. Dan mag ik als menner wel een microfoontje erin plaatsen en dan een zender bij de pony. _O-

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:07

Dat gaat ook niet om wanneer je sport. Maar om de mensen er omheen en wanneer je niet aan het sporten bent. Afgezien daarvan ben je met mondkapje ja net zo goed verstaanbaar? Heb ik geen last van.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:13

Jorex schreef:
fenijro_tani schreef:
Ik vind het wel fijn dat bokt Corona updates geeft. Bokt richt zich toch ook specifiek op het paarden gedeelte van de maatregelen.

KNHS komt vandaag pas met een update dus dan weten we het pas. Dit bericht is een herhaling van de persconferentie dus niet specifiek gericht op paardensport.

Oh oke, heb de persconferentie verder totaal niet gevolgd gisteren, maar volgens mij is er niet veel nieuws bij gekomen.


Jorex schreef:
Ja zeker wel. Maar mijn groepsles gaat uit van de richtlijnen van de KNHS, zegt die "het kan nog niet". Dan gaat het niet door. Ik ben ook vooral erg benieuwd hoe ze sporten met mondkapje voor zich zien? Dat wil toch niet. Dan mag ik als menner wel een microfoontje erin plaatsen en dan een zender bij de pony. _O-


Nee joh je moet met een megafoon werken! Heeft niemand last van en ponylief hoort je goed :') :+

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Corona update: stevige maatregelen tot tweede helft januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:32

Sorry dat ik het zeg maar de regels van rijksoverheid zijn leidend. Niet de knhs.

Van rijksoverheid:
Voor binnensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). Iedereen in het groepje houdt 1,5 meter afstand van elkaar. En er geldt een maximum van 30 personen per zelfstandige ruimte. Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten zolang er meer dan 1,5 meter tussen de groepjes zit. En zolang er een duidelijke afbakening is tussen de groepjes en zij niet mengen.
Voor buitensporten geldt een maximum van 4 personen per groepje (exclusief instructeur). Er mogen meer groepjes naast elkaar sporten zolang er meer dan 1,5 meter tussen de groepjes zit en de buitenruimte dat toelaat. Er moet een duidelijke afbakening zijn tussen de groepjes en zij mogen niet mengen.


Sporten met meerdere groepjes van 4 mag dus wel weer.
Wel is het handig om met bijv een hesje duidelijk te maken voor de buitenstaanders wie bij welke groep hoort.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Corona update: stevige maatregelen tot tweede helft januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:09

Bedrijven kunnen binnen de richtlijnen vd overheid ook nog zelf afspraken maken met hun eigen veiligheidsregio. Die hele KNHS moet eens ophouden met het werk voor maneges onmogelijk te willen maken met hun eigen interpretaties.