Paard overleden na aanrijding Kedichem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:42

RTV Utrecht heeft een bericht online gedeeld, heb het net met tranen in mijn ogen zitten kijken wat een vreselijk naar ongeluk en wat een ontzettend nare manier om je paard te verliezen. Ik hoop dat ze de dader te pakken krijgen.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:44

Wat een nachtmerrie |(
Heel veel sterkte voor de eigenaar en betrokkenen! Y;(

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:44

Wat voor beelden? De foto's? Ik heb wel een geluidsfragment gehoord van de moeder van het slachtoffer

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:49

Rtv utrecht en dan nieuwsberichten.
Een video waarin moeder en dochter aan het woord zijn.
Let op, foto's worden ongeblurd getoond.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:49

Hart van Nederland vroeg had er ook even aandacht voor!!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:52

gezien, zo heftig

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:15

Polderweggetjes en auto's.. Breek mij de bek niet open. Zo was een tractor de vluchtheuvel op gereden om mij en een andere ruiter voor te laten gaan. Hij laat het andere paard mooi voorbij gaan, zodra ik aankom draait hij de tractor de weg weer op... recht op mijn paard af! die zag geen andere uitweg, en sprong uit angst zo de dijk af...

Veel automobilisten weten niet hoe ze langs ruitres moeten rijden. Maar het grootste deel kan het gewoon niks schelen. Die vinden dat paarden niet op de weg horen, dus hebben ze alle vrijheid om je met de auto aan te vallen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:12

x_Jeanine_x schreef:
Hart van Nederland vroeg had er ook even aandacht voor!!

Zometeen op SBS6 om 22.30 weer aandacht ervoor.

Mijn vriendin staat daar op stal.
Woon zelf ook in deze buurt en menig bijna ongeluk gehad op dit soort weggetjes. Bizar hoe hard en vooral ook weinig rekening houdend met paarden men rijdt.

charrr91

Berichten: 929
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:37

Ik hoop zo dat dit monster door alle media aandacht zichzelf gaat aangeven, of aangegeven wordt.. Hoe verrot moet je zijn als mens om door te rijden en ook de ballen niet te hebben om jezelf aan te geven?? Bah, walgelijk!! :r

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:46

Automobilisten vergeten even dat wij als bestuurders alle recht hebben om óók op de weg te rijden. De weg is niet alleen van hen.

Wat een rotschoft dat hij is doorgereden. Dan heb je toch ook geen greintje fatsoen in je donder? Maar gebeurd heel vaak dit. Ik heb al een aantal keren auto’s aangetikt met de zweep, ze stoppen niet en rijden gewoon door.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:49

allemachtig zo verschrikkelijk ik zag de fotos wat een ravage ;(

YvonneV
Berichten: 8778
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 01:11


Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 02:14

Ik ben het radio bericht gehoord van de moeder en dat maakt het verhaal wel anders.
Hier in werdt er ook verteld dat er een bobbel /heuvel in de weg zit. Het vermoeden bestaat is dat het ongeluk tot stand is gekomen doordat de bestuurder de macht is verloren over het struur door deze vraag.

Alleen de vraag is of de bestuurder bewust of onbewust te hard over die bobbel is gereden. Voor het zelfde geld zat die persoon te bellen, je Weet het niet.


Wel een ander verhaal. Maar hier hebben we een smal 60km/h weggetje waar sommige mensen in de drukke ochtend spits hun hond uitlaten zonder licht of reflectie geheel en in het geheel zwart gekleed. Als automobilist sta ik daar altijd dood angsten uit want je ziet die mensen echt niet. En dan rij ik er zelf niet harder dan 50km/h.
Aan de andere hebben wij hier naast N-weg ook een vent weg voor het langzamer verkeer waar je maar 60 mag. Desondanks heb af toe automobilist die daar nog harder rijden dan de paralel gelegen N-weg 90km/h. Dit is heel erg asso naar de andere weggebruikers toe. Paar jaar geleden heeft er zelfs eentje zo hard gereden dat die zich zelf dood heeft gereden tegen een boom.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:50

Blussem schreef:
Ik ben het radio bericht gehoord van de moeder en dat maakt het verhaal wel anders.
Hier in werdt er ook verteld dat er een bobbel /heuvel in de weg zit. Het vermoeden bestaat is dat het ongeluk tot stand is gekomen doordat de bestuurder de macht is verloren over het struur door deze vraag.

Alleen de vraag is of de bestuurder bewust of onbewust te hard over die bobbel is gereden. Voor het zelfde geld zat die persoon te bellen, je Weet het niet.


Wel een ander verhaal. Maar hier hebben we een smal 60km/h weggetje waar sommige mensen in de drukke ochtend spits hun hond uitlaten zonder licht of reflectie geheel en in het geheel zwart gekleed. Als automobilist sta ik daar altijd dood angsten uit want je ziet die mensen echt niet. En dan rij ik er zelf niet harder dan 50km/h.
Aan de andere hebben wij hier naast N-weg ook een vent weg voor het langzamer verkeer waar je maar 60 mag. Desondanks heb af toe automobilist die daar nog harder rijden dan de paralel gelegen N-weg 90km/h. Dit is heel erg asso naar de andere weggebruikers toe. Paar jaar geleden heeft er zelfs eentje zo hard gereden dat die zich zelf dood heeft gereden tegen een boom.


Volgens mij kom je alleen los van de grond bij zo'n bult als je (veel) te hard rijdt. Idem met de macht over het stuur verliezen. Maar goed, dat blijft speculatie. Het is te hopen dat de bestuurder zich meldt.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:09

Er is een reden voor dat ik doordeweeks niet tijdens spits tijd buiten ging rijden...
En dat nam ik ruim... alleen tussen 10 en 2 waagde ik mij doordeweeks op polderwegen.

Doet er niet aan af dat deze automobilist super fout zit natuurlijk en dit een vreselijke nachtmerrie...

noukie12
Berichten: 355
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:25

Ik lees het verhaal weer anders.

Er komen 2 autos van voren. De eerste blauwe auto passeerd, paard Kiki schrikt en draait haar achterhand de weg op. Waardoor de tweede blauwe auto Kiki's rechter achterbeen raakt.

Het doorrijden is onvergeeflijk maar ik vermoed dat de automobilist dit ook niet heeft gewild/ voorzien.

Te hard rijden of een bobbel in de weg waardoor hard werd gereden is speculatie.
Ook de verkeerde weghelft is niet aan de orde gezien geen midden is aangegeven op deze 60 weg.

Vreselijke omstandigheid, ik hoop dat de dader zich meld en excuses maakt voor het doorrijden. Hij zal ook behoorlijk geschrokken zijn.

Mrs_Midnight

Berichten: 338
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:51

Ik heb altijd geleerd om ruim om paarden heen te rijden omdat ze net als kinderen onvoorspelbaar zijn. De weg lijkt me ruim genoeg om elkaar te kunnen passeren, zelfs als een paard een stapje opzij doet.
Waarschijnlijk een combinatie van factoren, te hard rijden, teveel op het midden van de weg (waarom doen mensen dat eigenlijk op landweggetjes, midden op de weg rijden??? weg heeft gewoon twee helften heb ik altijd geleerd), niet goed opletten, maar dan inderdaad de meest kwalijke; doorrijden na een ongeval. Voor het zelfde geld had dat meisje bij de val zwaargewond geraakt, en dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:53

Daar had ik toevallig laatst een hele discussie over met mijn man. Die is dus van mening dat je midden op de weg moet rijden op zo'n weg in een 60 km zone. Ik sta er anders in, overal in NL hoor je gewoon rechts op de weg te rijden als bestuurder.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:09

Vreselijk.

Hopelijk word de dader snel gepakt en komt er niet ongestraft mee weg.

Daarnaast hoop ik zo dat elke rijschoolhouder-instructeur hier extra aandacht aan besteed met les!
Al vanaf scooterrijles plus er noet extra aandacht aan besteed worden bij de CBR

Kashje

Berichten: 16
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:54

Ik heb hetzelfde meegemaakt in 2008. Verschrikkelijk ik hoop dat ze de dader vinden. Bij mij was das niet het geval, wij wisten wie het gedaan had maar de politie deed er niks mee. Bleek achteraf iemand te zijn onder drugs met een gestolen auto en gestolen kentekenplaat die mij heeft aangereden puur voor de lol, joyriden noemen ze dat. Hij zat er over op te scheppen.
Wens haar veel sterkte en hoop dat ze goede hulp krijgt om dit trauma te verwerken. Ik loop er nu nog steeds met psychische klachten door de aanrijding.

https://www.hartvannederland.nl/algemee ... et-ruiter/

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Paard overleden na aanrijding Kedichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:21

Echt verschrikkelijk..
Maar wat ik me dan afvraag.
Die auto kan toch niet meer heel zijn?

Bedoel een paard weegt behoorlijk wat en een dier zodanig aanrijden dat 'de botjes over de weg liggen' kan toch niet zonder schade aan de auto?

Misschien kunnen ze zo een auto achterhalen ..?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:48

SusanH schreef:
Daar had ik toevallig laatst een hele discussie over met mijn man. Die is dus van mening dat je midden op de weg moet rijden op zo'n weg in een 60 km zone. Ik sta er anders in, overal in NL hoor je gewoon rechts op de weg te rijden als bestuurder.

Ik heb het geleerd zoals je man uitlegt. Op dat soort wegen in het midden rijden, tot er tegenliggers aan komen, dan naar rechts.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:59

_San87_ schreef:
SusanH schreef:
Daar had ik toevallig laatst een hele discussie over met mijn man. Die is dus van mening dat je midden op de weg moet rijden op zo'n weg in een 60 km zone. Ik sta er anders in, overal in NL hoor je gewoon rechts op de weg te rijden als bestuurder.

Ik heb het geleerd zoals je man uitlegt. Op dat soort wegen in het midden rijden, tot er tegenliggers aan komen, dan naar rechts.


Ja en juist dat laatste kun je 9 van de 10 keer vergeten als de tegenligger een fietser is...of in dit geval; een ruiter.
Een achterhaalde regel die te veel beroep moet doen op het fatsoen van de weggebruikers....fatsoen die bij de meesten ver te zoeken is.
Een regel die imo heel snel veranderd moet worden en waar dan vervolgens flink op gehandhaafd mag worden.


ontopic; wat een vreselijk gebeuren....een ongeluk noem ik het niet, aangezien de dader er vandoor is gegaan. Is nu gewoon een misdrijf geworden.
Hopelijk krijgen ze de dader te pakken en wordt die tevens aangeklaagd voor poging tot doodslag ( de amazone), naast de aanklacht voor het doodrijden van een paard

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:01

_San87_ schreef:
SusanH schreef:
Daar had ik toevallig laatst een hele discussie over met mijn man. Die is dus van mening dat je midden op de weg moet rijden op zo'n weg in een 60 km zone. Ik sta er anders in, overal in NL hoor je gewoon rechts op de weg te rijden als bestuurder.

Ik heb het geleerd zoals je man uitlegt. Op dat soort wegen in het midden rijden, tot er tegenliggers aan komen, dan naar rechts.


Dit heb ik ook zo geleerd. Twee jaar geleden met deze regel mijn rijbewijs gehaald.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:04

Kashje schreef:
Ik heb hetzelfde meegemaakt in 2008. Verschrikkelijk ik hoop dat ze de dader vinden. Bij mij was das niet het geval, wij wisten wie het gedaan had maar de politie deed er niks mee. Bleek achteraf iemand te zijn onder drugs met een gestolen auto en gestolen kentekenplaat die mij heeft aangereden puur voor de lol, joyriden noemen ze dat. Hij zat er over op te scheppen.
Wens haar veel sterkte en hoop dat ze goede hulp krijgt om dit trauma te verwerken. Ik loop er nu nog steeds met psychische klachten door de aanrijding.

https://www.hartvannederland.nl/algemee ... et-ruiter/


He bah.. Net zo een gruwelijk verhaal..
Dat geloof ik graag dat je daar nu nog last van ondervindt. Dat is een giga trauma.. Niet alleen de gebeurtenis, maar gewoon dat je paard ook nog overlijd daardoor.. Vreselijk..