Topklasseringen amazone Dinja van Liere in München

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Topklasseringen amazone Dinja van Liere in München

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 10:52

*Persbericht
Sport

Afbeelding
Dinja van Liere met Hermès (Easy Game x Flemmingh). Foto: Marjo


München (KNHS) – Dinja van Liere (Uden) heeft zich op het drie en viersterren CDI in München tussen de Duitse dressuurtop genesteld. Met de merrie Haute Couture werd ze tweede in de Grand Prix en in de Grand Prix Special. In een topveld met het Duitse Olympia-kader reed Van Liere de hengst Hermès twee keer naar de vijfde plaats op viersterren-niveau. “Ze weten nu in ieder geval wie Dinja van Liere is. Het was een op topweekend”, lacht Van Liere.

In de CDI4* op de Olympia-Reitanlage in München reed Dinja van Liere haar tweede internationale wedstrijd op het hoogste niveau. Met Hermès (v.Easy Game) eindigde de amazone op de vijfde plaats in de Grand Prix. “Dit was een topweekend. Ik ben echt heel tevreden”, laat Dinja van Liere weten. “Ze weten nu in ieder geval wie Dinja van Liere is. Hermès is een fantastisch paard. Dat heeft hij in Nederland afgelopen winter tijdens de Kaderwedstrijden in Tolbert en De Meern ook al laten zien. In Hagen, een paar weken geleden, baalde ik van mezelf omdat ik teveel fouten in mijn proef had. Ik had echt zin in de wedstrijd in München. Hermès is in topvorm. Ik heb dan ook gereden voor wat we waard waren. In de Grand Prix op de eerste dag stonden op de vijfde plaats met 74,174 procent. Dat was mooi voor de loting van de Special.”
Ook in de Special eindigde Van Liere met de pas negenjarige KWPN-dekhengst op de vijfde plaats achter vier leden van het Duitse Olympia-kader. “Het is cool dat de juryleden ook in de Special de punten durfden te geven. We hebben ons in München echt goed laten zien en ik kreeg heel veel positief commentaar. In de Special haalden we 75,170 procent met fouten in de proef. Zo sprong Hermès in galop aan in de overgang naar de middendraf. Zo’n score en best wel fouten geeft echt aan dat Hermès een fantastisch paard is.”

Eigen plan
Na de goede resultaten op de Kaderwedstrijden eind februari ging Van Liere in Opglabbeek en Exloo niet de strijd aan met de dressuurruiters van TeamNL, maar toog naar het Duitse Hagen en dit weekend naar München. “Ik trek mijn eigen plan. Ik heb twee super paarden en nu ik deze heb wil ik ook graag in Duitsland rijden bij de top van de sport. Joop van Uytert is eigenaar van Hermès en Haute Couture en staat daar helemaal achter. Wij zoeken de concurrentie op en dat heeft heel goed uitgepakt. Ik heb goed contact met bondscoach Alex van Silfhout. Ik houd Tokio in mijn achterhoofd, maar mijn paarden zijn nog jong. Volgende maand rijd ik het NK Dressuur en daarna Rotterdam. Ik probeer bij mezelf te blijven, goed te rijden en de paarden goed voor elkaar te hebben. Dan volgen de mooie wedstrijden wel deze zomer. Misschien zit daar het EK in Hagen wel bij.”

Haute Couture
In de CDI3* in München reed Van Liere de merrie Haute Couture (v.Conaisseur) naar de tweede plaatsen in de Grand Prix (72,587%) en in de Grand Prix Special (74,043%). “Haute Couture is super steady. In Hagen liep ze bij haar internationale debuut al naar twee keer 72 procent. In de Grand Prix hadden we met een lelijke fout in de zig-zag-appuyementen nog 72,5 procent. In de Special liep ze foutloos. Ze wordt steeds beter. 74 procent is een A-kader score. Ik wilde graag 74 en 75 procent rijden in München en dat is gelukt. Het was echt een topweekend.”

Independent Little Me 1 en 2
Van Liere reed in München de achtjarige hengst Independent Little Me in de Lichte Tour. Met de tweede plaats in de Prix St George en de eerste plaats in de Intermediaire I als resultaat. “Independent Little Me liep super goed. Dit was zijn eerste wedstrijd in de Lichte Tour en zijn eerste internationale wedstrijd. Vorig jaar september liep hij op het NK Dressuur zijn laatste wedstrijd”, vertelt Dinja. De combinatie pakte toen de tweede plaats in het KNHS-kampioenschap ZZ-zwaar.

Klik hier voor de uitslagen van CDI4*/3* München
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 18-05-21 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Topklasseringen amazone Dinja van Liere in München

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:53

Top prestatie in dit sterke deelnemersveld! Goede instelling ook, bij zichzelf blijven, goed rijden en de paarden goed voor elkaar hebben. Ik ben heel benieuwd hoe ze het op het NK en Rotterdam gaat doen.

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Topklasseringen amazone Dinja van Liere in München

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:58

Proeven gezien op clipmyhorse.tv dit weekend. Maar wat een mooi harmonieus beeld liet ze zien met alle 3 de paarden. En ook de Duitse commentatoren waren heel erg enthousiast over haar.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Topklasseringen amazone Dinja van Liere in München

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:10

Dat zijn ze niet voor niks denk ik..ze rijdt daar in het hol van de leeuw. Ik ben heel benieuwd naar beeldmateriaal.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:29

Elisa2 schreef:
Top prestatie in dit sterke deelnemersveld! Goede instelling ook, bij zichzelf blijven, goed rijden en de paarden goed voor elkaar hebben. Ik ben heel benieuwd hoe ze het op het NK en Rotterdam gaat doen.


Ik ben ook benieuwd hoe er gepunt gaat worden tov de gevestigde orde...Ze kunnen nu niet ineens lage punten gaan geven nu zij zich internationaal bewezen heeft.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Topklasseringen amazone Dinja van Liere in München

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:44

Ben erg benieuwd naar beeldmateriaal. Iemand al iets gevonden?

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:44

manubres schreef:
Elisa2 schreef:
Top prestatie in dit sterke deelnemersveld! Goede instelling ook, bij zichzelf blijven, goed rijden en de paarden goed voor elkaar hebben. Ik ben heel benieuwd hoe ze het op het NK en Rotterdam gaat doen.


Ik ben ook benieuwd hoe er gepunt gaat worden tov de gevestigde orde...Ze kunnen nu niet ineens lage punten gaan geven nu zij zich internationaal bewezen heeft.


Inderdaad, dit zou weleens een hele slimme zet van haar geweest kunnen zijn om hier te starten.