Toppers beamen: "Regelmatig andere trainingslocatie is goed"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14029
Geregistreerd: 20-04-16

Toppers beamen: "Regelmatig andere trainingslocatie is goed"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 19:12

*Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Jackgirl


Momenteel is het rijden van wedstrijden enkel voor professionele ruiters weggelegd, maar dat betekent natuurlijk niet dat er niet getraind kan worden. Als je het nu slim aanpakt, kun je helemaal klaar aan het nieuwe seizoen beginnen. Daarom geven Kent Farrington en Peder Fredricson graag enkele tips mee.

"In de eerste plaats zou ik aanraden om niet enkel thuis te trainen", vertelt Peder Fredricson. "Thuis kennen je paarden de omgeving en hierdoor zullen ze automatisch minder snel afgeleid zijn. Uiteraard is dat een goede eigenschap maar je wilt dit effect ook 'op locatie' hebben. Daarom ga ik regelmatig op een andere piste in de buurt trainen. Op hoe meer verschillende locaties je paarden komen, hoe meer omgevingsfactoren ze gewoon zullen worden en hoe makkelijker het wordt om je paard gefocust te houden", gaat hij verder. "Bovendien is zo'n 'changement de décor' ook goed voor het hoofd van je paard, zeker in tijden als deze. Ze brengen nu sowieso meer tijd thuis door en daardoor kunnen ze sneller verveeld raken. Als je toch enkel thuis kan trainen, wissel dan eens van de buiten- naar de binnenbak of ga regelmatig wandelen als je daar de mogelijkheid toe hebt. Op die manier zorg je dat het mentale fitheid van je paard in orde blijft".

Kent Farrington gaat verder: "Ik denk dat het ook belangrijk is om niet altijd op dezelfde bodem te trainen. Er zijn verschillende veterinaire studies die aantonen dat altijd op dezelfde ondergrond trainen een negatief effect heeft op het bewegingsapparaat van je paard. De studie werd uitgevoerd bij racepaarden en hierbij werd aangetoond dat ze minder sterk waren dan paarden die bijvoorbeeld dan eens op een geopad bodem liepen, dan weer op gras, ... Ik denk dus dat het niet enkel goed is voor hun mentale maar ook voor de fysieke gezondheid van je paard om regelmatig op een andere plaats en op een andere bodem te trainen. Hierdoor zullen ze sterker worden en zullen hun ligamenten en hoeven gezond blijven", besluit hij.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Toppers beamen: "Regelmatig andere trainingslocatie is goed"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:33

Het is volgens mij in de Corona tijd juist niet de bedoeling om reisbewegingen te maken.......

Helemaal eens met het stuk hierboven maar misschien een verkeerde timing B-)

MyWishMax

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:57

Cheminee schreef:
Het is volgens mij in de Corona tijd juist niet de bedoeling om reisbewegingen te maken.......

Helemaal eens met het stuk hierboven maar misschien een verkeerde timing B-)


Ja, precies. Het klopt allemaal wel,maar is nu juist niet de bedoeling. In ieder geval niet voor ons als amateurs.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 14-11-20 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:57

Cheminee schreef:
Het is volgens mij in de Corona tijd juist niet de bedoeling om reisbewegingen te maken.......

Helemaal eens met het stuk hierboven maar misschien een verkeerde timing B-)



reisbewegingen gelden waarschijnlijk niet voor professionele ruiters, daar gelden andere normen en waarden,
overigens eens met het stuk dat het altijd beter is om ook op andere locaties te rijden
denk voor nu ook: verkeerde timing

Popstra
Berichten: 13736
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Toppers beamen: "Regelmatig andere trainingslocatie is goed"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:57

Geld voor iedereen.

JeanneV
Berichten: 639
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Toppers beamen: "Regelmatig andere trainingslocatie is goed"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:03

Verspreid je corona als je met het team waarmee je vast werkt op een andere locatie in de buiten lucht gaat trainen?? Je hoeft geen mens tegen te komen...

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Toppers beamen: "Regelmatig andere trainingslocatie is goed"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:44

Wij kunnen bij de rijvereniging gaan trainen, is dan geen kip. Of in de bak van een kennis, dan ook geen contact. Meestal wel iets op te verzinnen zonder dat er contact is.

SVlugt
Berichten: 11
Geregistreerd: 09-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:12

Hoe minder reisbewegingen we nu maken, hoe eerder we weer normaal kunnen rijden/leven. Jammer dat de proffesionele ruiters niet ook het goede voorbeeld moeten geven. Was het voor iedereen duidelijker geweest hoe belangrijk het is zo min mogelijk contactmomenten met elkaar te hebben. En zo de zorg te ontlasten.